Apua, mitä tämä ihottuma voi olla?! Lääkäriä/sh paikalla?
Lapsella ihottumaa käsivarsissa ja kaulalla. Ei muita oireita. Linkki kuvaan:
Kommentit (23)
Saa virusihottumaan laittaa kortisonia. Miksei saisi? Ainoa poikkeus on herpes, joka voi lehahtaa kortisonista.
Yleensä viruksen aiheuttamaan ihottumaan ei laiteta kortisonia just tuon lehahtamisen takia.
[URL=http://aijaa.com/xHyhuW][IMG]http://i6.aijaa.com/t/00289/12230936.t.jpg[/IMG][/URL]
Onnistuikohan linkki nyt...
Joku viruseksanteema. Onko nuhaa tai flunssan oireita.
Nokkosihottumassa paukamat on vähän koholla ja kuvassa ei ainakaan näytä siltä. Lisäksi nokkosihottuma kutisee
Kyllä mun mielestä vois olla nokkosihottumaa. Minulla on ollut eikä se kutissut. Sen voi aiheuttaa mikä vvan. Viimeksi mulla hotellin lakanat, eli pesuaine.
Ei ole nuhaa tms. Lievää kutinaa on. Ihottuma on vähän koholla mikä ei näy kuvasta. Voisiko olla aurinkonokkosihottumaa kun ihottuma rajautuu t-paidan rajojen mukaan?
T. ap
Minä en ole hoitsu enkä lekuri, mutta veikkaan aurinkoihottumaa. Oletko ollut auringossa paljon? Ihosi on aika vaalea. Onko sitä ihottumaa joka paikassa?
Voi se nokkosihottumaakin silti olla.
Kyllä lapsi on ollut ulkona aika paljon. Ei ole erityisen vaaleaihoinen mutta tietty on saanut nyt ekat auringonsäteet tälle keväälle. Miten tuota hoidetaan? Annoin allergialääkkeen ja rasvasin kortisonilla.
poikani sai kämmenselkiin juuri tuollaista ihottumaa ekoina aurinkopäiviä. Lähti allergia lääkkeillä ja kortisonivoiteella eikä kutissut. Aurinkoihottumalle ääni myös täältä!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 16:10"]
Kyllä lapsi on ollut ulkona aika paljon. Ei ole erityisen vaaleaihoinen mutta tietty on saanut nyt ekat auringonsäteet tälle keväälle. Miten tuota hoidetaan? Annoin allergialääkkeen ja rasvasin kortisonilla.
[/quote]
Se on varmaan ihan hyvä hoito. Seuraile tilannetta. Voithan sä vaikka lämmönkin mitata varmuuden vuoksi. Muista juottaa lasta tarpeeksi nyt kun on lämmintä.
juuh, ja lisäksi jos lapsi on vielä auringonpaisteessa tänään/huomenna ulkona, niin olisi hyvä suojautua auringolta. Joko aurinkorasvaa tai joku pitkähihainen. Se pitkähihainen voisi olla fiksuinta, jotta ei tulisi uusia kemikaaleja jo valmiiksi ärtyneelle iholle.
Aurinkoihottumaa tai nokkosrokkoa (syynä yl. virustauti). Olet hoitanut juuri oikein. Pitkähihaista vaatetta aurinkoon päälle.
T. Lri
Kiitos neuvoista. Vielä ei ole ihottuma rauhoittunut mutta ihon paraneminen vie kai aikaa? Meillä on onneksi pilvistä niin ei ole niin voimakasta tuo auringolle altistuminen.
T. ap
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 18:26"]
Kiitos neuvoista. Vielä ei ole ihottuma rauhoittunut mutta ihon paraneminen vie kai aikaa? Meillä on onneksi pilvistä niin ei ole niin voimakasta tuo auringolle altistuminen.
T. ap
[/quote]
arvelisin, että ei se ennen huomista näytä paranemisen merkkejä. Nyt illalla ei ole syytä huoleen, ellei mitään dramaattisempia oireita tule.
t. ei-hoitoalan ihminen
Virusperäistä ihottumaa ei saisi rasvata kortisonilla, mutta en tiedä päteekö parvoon.