Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 v. poika pissaa sänkyyn!

11.07.2006 |

Eli ongelmana on 3v2kk poika joka riisuu yöllä vaipan ja pissaa isot lammiot sänkyyn. Alkaa todella mennä hermot... ja meneekin vähintään joka toinen kerta huudetaan ja kirotaan ja teksi jo mieli käydä käsiksi! Mut ei mene jakeluun! Aina se lupaa olla ottamatta vaippaa pois yöllä, mut melkein aina ottaa kuitenkin. Joka ilta (ja aamu) käsitellään asiaa, ja selitetään miksei saa ottaa jne. Ja että jos tulee pissahätä niin huutaa meitä niin me otetaan vaippa pois että poika pääsee potalle. Mutta ei se meitä huutele. Eikä yleensä koskaan käy yöllä potalla, vasta aamulla herättyään.

Juomista on koitettu rajottaa vähän iltasin, meinattiin ottaa yömuki pois sängyn vierestä mutta siitä synty hirvee tappelu. Ei juo hirmusesti mutta hörppii välillä.

Vaipat vaihdettiin teippivaipoista housuvaippoihin, ei vaikutusta. Joka ilta kun itse mennään nukkumaan käydään tarkistamassa vaippatilanne, ja joskus kun vaippa on jo silloin poissa ja pissat sängyssä saatetaan herättää ja räyhätä hetki siinä. Mut nykyään yhä useemmin vaippa on siinä vaiheessa päällä, mut aamuun mennessä riisuttu.

Housuja on pidetty vaipan päällä, ei vaikutusta. Eikä näillä helteillä raaski edes housuja laittaa. tää kuumuus on varmaan yksi syyllinen myös, pojan huone on tosi kuuma. Ikkunasta ei tule mielestäni yhtään mitään ja ovi on pidettävä kiinni ettei kissat riehu yöllä huoneessa.

Mitä ihmettä vielä pitäis tehdä?!? Kun ei huutaminen, häpeäminen (eli kolmen minsan jäähy) ja vannottaminen auta...oon tosi väsynyt tähän tilanteeseen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unihaalari vetoketjulla. laitat haalarin väärin päin päälle. lapsi ei saa haalaria pois päältä. mikäli kaulaaukko kiristää, niin leikkaa kaulaaukkoa isommaksi.

ainakin anttila myy näitä unihaalareita. muistaakseneni isoin koko joku 100cm. anttilan postimyynti myy unihaalareita syksyisin ja kokoja löytyy varmasti pojallesi.

käytimme pojallamme unihaalaria päivisin, koska lapsi riisui itsensä aina alastomaksi ja pissaili sinne tänne.

Vierailija
2/5 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaan uhmaikäisen kanssa voi olla välillä tosi hankalaa, meillä on samanikäinen. Jättäisin yö juomisen ehdottomasti pois. Kannattaa kysyä neuvoja vaikka neuvolan terv.hoitajalta tai päiväkodin hoitajilta, jos lapsesi on jo hoidossa. Ne on kuitenkin kasvatuksen ammattilaisia ja ainakin me on saatu monta hyvää vinkkiä. Koita vaikka luvata joku pieni palkinto jos ei ota vaippaa pois. Huutaminen ei kannata, kaikille tulee vaan paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin kävi välillä niin, että poika unissaan riisui vaipan. Me ajattelimme, että kostea vaippa on ikävän tuntuinen ja sen takia hän riipi sen pois.

Huutaminen ei todellakaan auta. Kuivaksioppiminen on herkkä juttu, jota rangaistukset voivat jopa viivyttää. Minä ottaisin sen yömukin pois, vaikka huuto tulisikin. Vanhemmathan päättävät tuollaiset asiat, ei lapsi. Kokeilisin myös useita vaippamerkkejä ja vaikka kestovaippoja.

Jos poika on päiväkuiva, voisi vaippaa koettaa jättää kokonaan pois. Muovitettu frotee sänkyyn ja hyvin niukalla juomisella ilta. Pissille voi aluksi vaikka herättää, meillä herätetään vielä kohta 5-vuotiaskin alkuyöstä, muuten on sänky märkä.

Vierailija
4/5 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä on parhaillaan menossa pojalla sama homma. Poika kylläki nuorempi 1v 9kk. Nyt on ollu noin kuukauden ilman vaippaa päivät ja osaakin hienosti päivällä käydä potalla ja ulkonaki sanoo jos tulee pissa tai kakka. Illalla ku pistetään sänkyyn alkaaki tappelu ku ei haluais pitää vaippaa. Mut jos ei oo vaippaa jalassa niin melkeen aina on tehny pissat ja kaks kertaa kakatki sänkyyn ennen ku nukahtaa. Meilläki siis vahditaan illalla poikaa et ei vaan tee sänkyyn mitään. Oon yrittäny sanoa pojalle et ei saa pissata sänkyyn ja oon laittanu potanki sängyn viereen mut poika ei vaan joko vielä ymmärrä tai sitte tekee tuota kiusallaan tai sit se on vaan hauskaa jotenki.

No, minä ostin eilen sänkyyn pissasuojakankaan, koko sängyn levysen ja pitusen. Nyt oonki aatellu et annan pojan ite oppia, ei en niin vahdi enää. Nukkukoot vaikka vähä aikaa märässä sängyssä. Tietty jos kakat tulee niin heti pitää siivota. Sit meillä on vähä ainaski auttanu kuivaksiopetteluvaippa. Sen poika antaa olla jalassa paremmin ku vaippa ja vaan pari kertaa on siihen pissannu yöllä. Ongelma on vaan et niitä pitäs olla useempi ku se kuivuu niin hitaasti ku on niin paksu. Sit tosiaan tuo yöjuominen kannattaa jättää pois. Meilläki poika vinkuu yöllä monesti vettä, mut oon ottanu sellasen tyylin et saa nukkumaan mennessä vähä hörpätä vettä jos jano ja sit ei enää ku sänkyyn mennään. Nii...ja meilläki on kokeiltu olla ilman vaippaa kokonaan jo yöllä mut ei kyllä onnistu vielä ollenkaan. Mut ehkä teillä vois jo isommalla onnistuaki. Et osta vaan kunnon suoja sänkyyn ja kokeile jos se olis teillä ratkasu sänkyyn pissimiseen.

Mut uskon et tää on joku ohimenevä vaihe vaan. Pitää vaan yrittää jaksaa vähä aikaa tätä pyykkäämis rumbaa.

-syysmassukka ja poika 1v9kk-

Vierailija
5/5 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäinen poika on nukkunut jo vuoden ilman vaippaa. Välillä on sujunut pitkiäkin jaksoja hienosti, mutta sitten sänky on taas kastunut monena yönä peräkkäin. Meillä paras ratkaisu on ollut käyttää poikaa aina pissalla siinä vaiheessa, kun itse menemme nukkumaan pari tuntia myöhemmin kuin poika. Ei hän siinä edes kunnolla herää ja unet jatkuvat helposti uudelleen. Sängyssä on leveä sängynsuojus petarin alla, ja petareita ja peittoja on käytössä kaksi, jotta saaa tarvittaessa pyykkiin. Nyt taas aloitettiin kokeilu, että poikaa ei käytetä yöllä vessassa, ja on nyt herännyt itse.

Minäkään en huutamista ja rankaisuja käyttäisi tuossa tilanteessa, vaikka ymmärrän, että hermoja se koettelee. Jospa kantaisit pojan kerran yössä vessaan, kun vaipan pitäminen ei onnistu?