Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomammat, miksi palstailette täällä, jos Suomi on kerran niin kurja maa?

Vierailija
17.05.2013 |

-

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi ole kurja maa, ei kaikki "ulkomammat" ajattele, etta Suomi on kurja. Nytkin kaipaan Suomen kesaa ja karjalanpiirakoita.

Vierailija
2/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 13:57"]

Ei Suomi ole kurja maa, ei kaikki "ulkomammat" ajattele, etta Suomi on kurja. Nytkin kaipaan Suomen kesaa ja karjalanpiirakoita.

[/quote]

On muuten ihana kesäpäivä tänään ulkona. Vihertää ja linnut laulavat kilpaa. On kuin olisi paratiisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi ole kurja maa, se on mun kotimaa - aina sydämessä :)

onko sinusta Suomi kurja maa?

Vierailija
4/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on minulle väärä maa asua, mutta silti on kivaa jutella omalla äidinkielellä. Varsinkin tällaisella hupipalstalla, missä voi lukea ja kirjoittaa mitä huvittaa ja aiheet liikkuu laidasta laitaan nopeasti.

Vai meinaatko että jos muuttaa ulkomaille, ei saa olla enää missään tekemisissä Suomen tai suomalaisten kanssa?

Vierailija
5/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa... Aurinkoista päivää sinne Suomeen ap:)

Vierailija
6/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 3 pahentaa mun koti-ikavaa!

Vierailija
7/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:00"]Ei Suomi ole kurja maa, se on mun kotimaa - aina sydämessä :) onko sinusta Suomi kurja maa?[/quote]

Ei ole, mutta jurppii nuo ulkomammat, jotka vinoilevat joka toisessa ketjussa siitä, että "taas yksi hyvä syy, miksi en asu suomessa jne" No, pakkoko se on sitten täällä palstailla, jos kerran on niin kurjaa heidän mielestään.

Vierailija
8/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:03"]

Suomi on minulle väärä maa asua, mutta silti on kivaa jutella omalla äidinkielellä. Varsinkin tällaisella hupipalstalla, missä voi lukea ja kirjoittaa mitä huvittaa ja aiheet liikkuu laidasta laitaan nopeasti.

Vai meinaatko että jos muuttaa ulkomaille, ei saa olla enää missään tekemisissä Suomen tai suomalaisten kanssa?

[/quote]

Luuletko, että me ihan oikeasti nautimme siitä, että joku nälvii Suomea, suomalaisten pukeutumista, ruokaa tms vähän väliä. Jos tuo on sitä "tekemisissä oloa", niin vähän köyhää on kanssakäymisen laatu.

Vierailija
9/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kurja maa mutta en sinne erityisemmin kaipaakaan. Kerran vuodessa käyn perhettä tapaamassa ja se riittää, varsinaiset lomareissut tehdään muualle :)

En minä ainakaan koti-ikävää pode, koti on täällä, ei Suomessa.

Vierailija
10/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:06"]

[/quote]

Luuletko, että me ihan oikeasti nautimme siitä, että joku nälvii Suomea, suomalaisten pukeutumista, ruokaa tms vähän väliä. Jos tuo on sitä "tekemisissä oloa", niin vähän köyhää on kanssakäymisen laatu.

[/quote]

Haukkuuhan Suomessa asuvat suomalaisetkin noita asioita jatkuvasti! Miksei muualla asuva saa tehdä samoin? Ja mistä sä tiedät kuinka moni noista nälvijöistä asuu ulkomailla? Asunko minä, mitä luulet?

Vierailija
11/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

Haukkuuhan Suomessa asuvat suomalaisetkin noita asioita jatkuvasti! Miksei muualla asuva saa tehdä samoin? Ja mistä sä tiedät kuinka moni noista nälvijöistä asuu ulkomailla? Asunko minä, mitä luulet?

[/quote]

Kukaan ei saa haukkua ketään. Se on netiketin vastaista.

Vierailija
12/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kotimaa ja upea paikka monessakin suhteessa.

Ahdasmielisyys, tasapäistävä verotus ja vittumainen ilmasto kuitenkin ajavat minut täältä rospuuttoajaksi pois. Suomen kesä taas on aivan mahtavaa aikaa, silloin ei täältä tee mieli pois.

Suomi on aina mielessä vaikka rahani täältä siirrän kevyemmin verotetuille ja lämpimille seuduille.

Vierailija
13/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:18"]

Ahdasmielisyys, tasapäistävä verotus ja vittumainen ilmasto kuitenkin ajavat minut täältä rospuuttoajaksi pois. Suomen kesä taas on aivan mahtavaa aikaa, silloin ei täältä tee mieli pois.

Suomi on aina mielessä vaikka rahani täältä siirrän kevyemmin verotetuille ja lämpimille seuduille.

[/quote]

Suomi ei olisi se upea paikka, jos kaikki tekisivät niinkuin sinä. Sinä noukit vain rusinat pullasta.

Vierailija
14/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon lujaa ja hartaasti, että tänne eksyvät ulkosuomalaiset on muutenkin aktiivisesti yhteydessä Suomeen, sillä tämä palsta ei edusta tätä maata toivottavasti kenenkään näkökulmasta. :D Oon itsekin ollut nyt pari päivää koukussa tähän juttujen absurdiuteen (teoriani on, että tää on oikeasti yhteiskunnallinen koe, jossa kirjoittajanäyttelijät vetää annettuja rooleja, tai suuri osa kirjoittelijoista elää jossain omassa rinnakkaistodellisuudessaan)

Salaisena paheena ei ehkä niin suureksi haitaksi, mutta yhteyden pitoon kotimaahan valitsisin jotain täysin muuta.

Vierailija
15/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:21"]

[/quote]

Suomi ei olisi se upea paikka, jos kaikki tekisivät niinkuin sinä. Sinä noukit vain rusinat pullasta.

[/quote]

Se on täysin Suomen lakien mukaista. Suomen kansan valitsemat poliitikot ovat päättäneet että noin voi tehdä.

Vierailija
16/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mielta kuin numero 15.

Vierailija
17/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:24"]

[/quote]

[/quote]

Se on täysin Suomen lakien mukaista. Suomen kansan valitsemat poliitikot ovat päättäneet että noin voi tehdä. 

[/quote]

Kyllä se on lakien mukaista, eikä ketään voi estää. Mutta moraali se onkin ihan eri asia kuin kirjoitettu laki. Oletko muuten siitä koskaan kuullut?

Vierailija
18/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 14:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä se on lakien mukaista, eikä ketään voi estää. Mutta moraali se onkin ihan eri asia kuin kirjoitettu laki. Oletko muuten siitä koskaan kuullut?

[/quote]

Minun moraalini ei taistele vastaan silloin kun noudatan Suomen lakia.

Vierailija
19/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta että toinen ei saa suomea haukkua kun kerta asuu ulkomailla:

Minuakin ärsyttää nämä kommentit "taas syy miksi en halua suomessa asua".

verrataanpa vaikka lapseen/koiraan. Itse saatan puhua toiselle ihmiselle omista koiristani/ lapsistani mikä ärsyttää tai eivät osaa MUTTA minä loukkaannun jos toinen sanoo minun lapsistani/koiristani jotain pahaa.

ehkä tässäkin on sama asia että kun on suomalainen voi suomalaisuutta arvostella mutta heti ollaan karvat pystyssä jos joku muu meitä haukkuu.

Vierailija
20/35 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn täällä ihan siksi että pelkään unohtavani suomen kielen. Minulla ei oikeastaan ole livekontakteja Suomeen lainkaan enää, miehenikään ei ole suomalainen, lasten kanssa puhutaan espanjaa. En osaa enää puhuttua suomea kovin hyvin tai olen saanut palautetta että minulla on erikoinen aksentti jota en itse huomaa, mutta kirjoitustaitoa yritän ylläpitää ja luen kirjoja suomeksi myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi