Millä lisäopinnoilla parantaa työllistymismahdollisuuksia aineopena?
En nyt tarkoita lisäpätevyyksien kuten erkkaopen hankkimista vaan opintokokonaisuuksia, joilla voisin parantaa mahdollisuuksiani työllistyä fyke-opettajaksi. Olisiko yleisistä kasvatustieteen opinnoista apua? Tai tieteellisistä jatko-opinnoista?
Kommentit (15)
No, onko sulla ma-fy-ke-pätevyys? Kasvatustieteellisillä lisäopinnoilla nyt et ainakaan mitään tee, jos pedagogiset opinnot on tehty. Tietotekniikan opiskelu varmaan seuraava etappi.
Vierailija kirjoitti:
No, onko sulla ma-fy-ke-pätevyys? Kasvatustieteellisillä lisäopinnoilla nyt et ainakaan mitään tee, jos pedagogiset opinnot on tehty. Tietotekniikan opiskelu varmaan seuraava etappi.
Ei ole matikkaa. Mietin sitä, mutta en innostu matikan opettamisesta samalla tavalla. Toisaalta en innostu työttömyydestäkään. Tarkoitatko "tietotekniikalla" tkt:n perus- ja aineopintoja vai jotain muuta, ehkä käytännönläheisempää?
Minä luovutin jo ja alan nyt syksyllä opiskella täysin uutta alaa. Sellaista, jolla ne työpaikat ihan oikeasti ovat. Aineenopettajien työllisyystilanne on katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Minä luovutin jo ja alan nyt syksyllä opiskella täysin uutta alaa. Sellaista, jolla ne työpaikat ihan oikeasti ovat. Aineenopettajien työllisyystilanne on katastrofi.
Meitsillä samat.
Jos matematiikka puuttuu, niin ehdottomasti sen pätevyyden hankkiminen. Pelkille fy-ke-opettajille ilman matematiikkaa on vähän paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä luovutin jo ja alan nyt syksyllä opiskella täysin uutta alaa. Sellaista, jolla ne työpaikat ihan oikeasti ovat. Aineenopettajien työllisyystilanne on katastrofi.
tarkoitatko nimenomaan ma-fy-ke-opettajien työllisyystilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Minä luovutin jo ja alan nyt syksyllä opiskella täysin uutta alaa. Sellaista, jolla ne työpaikat ihan oikeasti ovat. Aineenopettajien työllisyystilanne on katastrofi.
Mitä alaa ja millä rahalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos matematiikka puuttuu, niin ehdottomasti sen pätevyyden hankkiminen. Pelkille fy-ke-opettajille ilman matematiikkaa on vähän paikkoja.
Ehkä tämä sitten olisi järkevin vaihtoehto
Aineenopettajilla surkea tilanne! Oma opiskeluhistoria (ihan oikeesti): maantiede pääaineena, cum laudeopinnot; ympäristönsuojelu (nykyinen ympäristötiede), biologia, psykologia, terveystieto. Lisäksi tutorkoulutus suoritettu sekä laaja-alainen opinto-ohjaajakoulutus ja ammatillinen erityisopettajakoulutus... mukavaa työpaikkaa ei vain löydy
Ma/fy/ke ja tarvittaessa tietotekniikka vielä päälle. Oppilasmäärät kaupunkien ulkopuolella pienenevät kokonajan ja yhtenäiskoulut yleistyvät kaupungeissa. On välttämätöntä olla laaja setti oppiaineita, jos meinaat virkaa ikinä saada.
Vierailija kirjoitti:
Aineenopettajilla surkea tilanne! Oma opiskeluhistoria (ihan oikeesti): maantiede pääaineena, cum laudeopinnot; ympäristönsuojelu (nykyinen ympäristötiede), biologia, psykologia, terveystieto. Lisäksi tutorkoulutus suoritettu sekä laaja-alainen opinto-ohjaajakoulutus ja ammatillinen erityisopettajakoulutus... mukavaa työpaikkaa ei vain löydy
Ai, mukavuudestako se on kiinni? Eikähön viran saanti ole kuin lottovoitto ihan mistä tahansa, mukavuudesta viis!
Ainakaan yläkoulussa ei ole fyke-virkoja edes olemassa, joten koko kysymyksen asettelu on pielessä. Jos haluat töitä, hommaat matikan opettajan pätevyyden.
Tietotekniikan pätevyys niin avot.