Mikä olisi hyvä SUOMALAINEN ravintola Helsingissä?
Pitäisi löytää hyvää ruokaa ulkomaisille vieraille, mutta yhtäkkiseltään en muista ainuttakaan paikkaa, jossa saisi hyvää Suomi-ruokaa.
Kommentit (37)
Eikös se Kolme Kruunua lopettanut?
Chef & Sommelier on hyvässä maineessa, samoin tuo Kolme Kruunua.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:58"]
^ itse siis valitsin kyllä Sea Horsen. Se on aina varma valinta.
[/quote]
Ihan ohikulkijana, mä olen saanut Sea Horsessa elämäni surkeimman pihvin. Siis aivan ala-arvoisen jännemöykyn. Oli suuri pettymys juuri siksi, kun kyseistä paikkaa yleensä niin kovasti kehutaan.
Kosmos, Elite, Sikala, Salve. Siinä järjestyksessä. Lasipalatsi on myös hyvä.
Aito - ravintola Etu-Töölössä Museokadulla, todellakin suosittelen:
http://www.ravintola-aito.fi/etusivu
Mulla on vähän heikot tiedot tän asian suhteen nykyään, mutta Sea Horse vois olla semmoinen. Zetorissa on myös suomalaista ruokaa, mutta se ei ole kovin hieno paikka.
Paikan ei oikeastaan tarvitse olla hieno, riittää, että ruoka on hyvää. Tuleeko muille vielä jotain mieleen?
Aleksanterinkadulla on nimenomaan suomalainen ravintola. samperi kun en muista nimeä..
Koita googlata suomalainen ravintola aleksanterinkatu, hki. Itse en nyt ehdi..
Älä nyt hyvä jumala mihinkään Zetoriin vie! Mitä suomalaista on zetorin menussa?
Sea Horse on jees. Ehkä Savotta, vai onko liian turistimeininkiä? Itse en ole käynyt, mutta miehen firma vie ulkomaiset asiakkaat usein ekaksi tuonne. Töölössä KuuKuu tai Kuu, ovat toki ranskalaisvaikutteisia mutta ainakin KuuKuussa on myös esim. lihapullia :) Lisäksi molemmissa on Helsinki menu, mitä se sitten tarkoittaakin.
Ravintola Lasipalatsi!
Hyvä ruoka ja hyvä sijainti keskellä kaupunkia.
Kolme Kruunua Liisankadulla. Hyvää ruokaa, sieltä saa myös suomalaisia annoksia, jos muitakin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 10:53"]
Aleksanterinkadulla on nimenomaan suomalainen ravintola. samperi kun en muista nimeä..
Koita googlata suomalainen ravintola aleksanterinkatu, hki. Itse en nyt ehdi..
Älä nyt hyvä jumala mihinkään Zetoriin vie! Mitä suomalaista on zetorin menussa?
[/quote]
Ravintola Savotta
Lappia, Savotta, Kosmos, Kaarna ja Aino. Sea Horse on nolo juottola ja Zetor junteille.
Ravintola Kaarna Forumissa. Kiva katsella Mannerheimintielle.