Jos mansikanpoimijalla koronatartunta, miten poimitut mansikat levittävät?
https://yle.fi/uutiset/3-11444924
Siis uskaltaako ostaa mansikoita? Pitääkö tässä lopettaa mansikoiden, herneiden yms. syönti ellei itse ole päässyt poimimaan.
Kommentit (36)
Mietin ihan samaa että voiko levitä mansikoitten kautta.
Arvasin että tämä aloitus tulee. Reppanat luulee saavansa tartunnan mansikoista.
Olette ihan helvetin tyhmiä kohkaajia.
Älkää syökö niitä mansikoita jos nyt niistä luulette Koronan saavanne.
Mutta lopettakaa tuo kohkaaminen.
Joo leviää se mansikoitten kautta. Ja aatelkaa niitä miljoonia mansikoita jotka tänäänkin on levinneet suomalaiskoteihin.
Siellä niitä nyt mussutetaan kakkujen päällä ja kerman kera.
Voi voi. Mikä meitä kohtaa.
50e/loora plus korona kaupan päälle. Suomaliaista laatua ja lippu pakettiin.
Olen jo päättänyt ajat sitten, että en osta koronapoimijoiden mansikoita. Sitä saa mitä tilaa.
Koronan olisi pitänyt tuoda oikeutta ja tasa-arvoa maailmaan.
Nyt tuotiin poimijoita halvalla Suomeen. Oikeesti suomalaisten olisi itse pitänyt poimia omat marjansa.
Itsekin olen työttömänä mutten kelvannut marjatilalle enkä olisi asunut jossain parakissakaan, ei kuulu suomalaiseen elämään. Miksi ostamme edelleen lapsityövoimalla tehtyjä tuotteita ym.
Taidan syödä tänä vuonna vaan itse poimimiani marjoja. Kerrankin hyvä syy lähteä mustikkametsään.
Totta kai se voi tarttua mansikoista. Kostea marja, nopea ketju kuluttajille. Joku räkivä koronaa sairastava yskii marjoihin ja paskaisilla käsillään kerää mansikoita. Muutamassa tunnissa ostajan saatavilla. Virus voi elää 3pv. pinnoilla.
Pesemällä ne niinkuin kaikki irtotuotteet kasvikset jne tarvi tuollaisia typeryyksiä miettiä.
Pakko sanoa, että en mansikoita osta tämän vuoksi enkä ylipäänsä irtotuoretuotteita. Ihmiset klähmivät niitä kaupassa, yök
Tavallinen vesihuuhtelu ei riitä, vaan mansikat pitää pestä saippuavedessä. Saippua irroittaa mansikan pinnalta viruksen. Lopuksi huuhdelkaa mansikat puhtaalla vedellä. Käyttäkää käsienpesu saippuaa, älkää astianpesu saippuaa. Saippua ei imeydy mansikkaan, mutta älkää poistako mansikan krakaa ennen pesua.
Korkeintaan kiisseleihin ja hilloihin tai mehuksi. Nyt ei uskalla kotimaistakaan syödä sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen vesihuuhtelu ei riitä, vaan mansikat pitää pestä saippuavedessä. Saippua irroittaa mansikan pinnalta viruksen. Lopuksi huuhdelkaa mansikat puhtaalla vedellä. Käyttäkää käsienpesu saippuaa, älkää astianpesu saippuaa. Saippua ei imeydy mansikkaan, mutta älkää poistako mansikan krakaa ennen pesua.
Älkää nyt oikeasti saippuaa tunkeko mansikoihin. Itse olen huuhtonut mansikat (kun käyttää valkoista tai kirkasta kulhoa, näkee mitä sieltä tippuu) etikkavedessä ihan vain lian huuhtomisen ja homeen kehittymisen hidastamiseksi. Ainakin säilyvät pitempään pilaantumatta ja ehkä siinä koronakin vähän talttuu.
Ohjeita löytyy vaikka hakemalla: strawberries vinegar wash
Vierailija kirjoitti:
50e/loora plus korona kaupan päälle. Suomaliaista laatua ja lippu pakettiin.
Missä noin kallista on?
Onneksi saatiin tänne sitä ammattimaista, ulkomaista työvoimaa. 😞
Kai mansikkakeisarin terveydenhuolto halukkuus on yhtä korkea kuin maksamansa palkat.
Vierailija kirjoitti:
Arvasin että tämä aloitus tulee. Reppanat luulee saavansa tartunnan mansikoista.
Jostainhan se on pakko saada hysteria ja paniikki aikaiseksi :D
Kuinka moni pistäisi suuhunsa esim. koronaisen leikkaamaan leipäpalan? Tuskinpa siellä pelloilla maskit päällä poimitaan. Huonoinkin maski pysäyttää hengityksen mukana nenästä lentelevät miniatyyriräkäpallerot, ainakin osan.