Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologille kuukautisten aikaan?

Vierailija
17.05.2013 |

Onko mahdollista?

Mulla on tarve saada kuparikierukka pois ja vaihdettua ehkäisy e-pillereihin tai muuhun ehkäisymuotoon, jossa voin säädellä kuukautisten tuloa. Ts. syödä liuskoja peräkkäin ilman kuukautisia välissä tai muutoin. Ennen kesää saatava vaihdos aikaan, en aio vuotaa kesäkuukausia kuin seula kuparikierukan takia enää!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä ihan aikuinen ihminen? Hotellissa kuukautisten kanssa toimitaan ihan samoin kuin kotonakin. Miksi teet asiasta ongelman?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päälle 3-kymppinen aikuinen nainen, entä itse? Kerro ihmeessä!

Eikö itseäsi ottaisi kupoliin, jos 21 päivän lomasta (joka ei ole muuten hotelliloma) puolet kuluisi kuukautisten parissa? Ensin alkuun 3-4 päivää ruskeaa suhnua, sitten täyslaidallinen ehtaa verta solkenaan 4-5 päivää, ja sitten päälle taas loppuun 3-4 päivää ruskeaa suhnua. Eikö olisikin kiva olla uima-altaalla pikkubikineissä ihanan huoletonna?

ap

Vierailija
4/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on uima-allas, oletan, että siellä pääsee myös suihkuun. Käytä kuppia tai tamponeja.

Vierailija
5/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan voi poistattaa kk aikana. Gyne pyyhkii pumpulipuikolla paikat puhtaaksi, että näkee mitä tekee :) 

Kuparikierukka usein lisää vuotoa, hormonikierukka vaikuttaa juuri päinvastoin. Tosin senkin vaikutus saattaa aiheuttaa tiputtelua pitkin kuukautta, joka sekään ei ole hauskaa. 

Vierailija
6/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut tulokseen, että miksi kärsiä joka kuukausi kuukautisista, jos niistä voi päästä erilaisin menetelmin eroon miltei kokonaan. Kuka keksi, että naisen tulee vuotaa verta (ihan kipee ajatus jos pidemmän päälle pohtii) kuukauden välein? Siispä aion hankkia ehkäisyn, jolla voin pitää kuukautiset poissa. Toivottavasti löytyy sopiva vaihtoehto, joka ei aiheuta ikäviä sivuoireita. Tähän asti olen karsastanut hormonaalista ehkäisyä, mutta taidan nyt kääntyä sen puoleen, jos plussat ovat suuremmat kuin miinukset. Nuorena söin e-pillereitä eikä niistä siihen aikaan tullut sivuoireita, saa nähdä, mihin ratkaisuun nyt päädytään.

ap

Vierailija
7/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ketju osa Bayerin Stop kuukautisille -kampanjaa. Saatko taloudellista hyötyä tästä?

Vierailija
8/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se sellainen on? Löytyiskö sieltä mulle infoa? Kunpa saisinkin tästä rahaa :D :D :D

ap

Vierailija
9/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se sellainen on? Löytyiskö sieltä mulle infoa? Kunpa saisinkin tästä rahaa :D :D :D

ap

Vierailija
10/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:13"]

Onko tämä ketju osa Bayerin Stop kuukautisille -kampanjaa. Saatko taloudellista hyötyä tästä?

[/quote]

Mä epäilin ihan samaa. 

Vierailija
11/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siis usko mua! No kiitosta vaan...av-alueella kun ollaan, niin aina pieni epäilys totuudesta. No totta on tämä ketju mun osaltani ainakin. En tiedä ovatko jotkut vastaajista oikeasti niin ilkeitä kuin täällä, toivottavasti ei.

ap

Vierailija
12/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 11:13"]

[/quote]

Mä epäilin ihan samaa. 

[/quote]

Tuo kampanja on muutenkin hieman kyseenalainen. Ihmiset ovat viime aikoina heränneet hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamiin haittoihin ja suuri lääketehdas lähtee vastaiskuun värväämällä juuri ja juuri täysi-ikäisiä bloggaajia mainostamaan hormoniehkäisyä. Kampanjan ideana on siis myydä 3-4 pilleripakettia enemmän/vuosi/nainen, kun hormoneita käytetään ilman väliviikkoja.

Vierailija
13/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, osaatko kertoa mulle enemmän noista haitoista yms.? Ne kun tosiaan on muakin vuosia jarrutelleet pitäytymään hormoonittomassa ehkäisyssä (kumi, kuparikierukka).

Nyt oikeesti vaan en millään ainakaan tässä muodossa näitä menkkoja enää jaksa!

ap

Vierailija
14/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun niihin naisiin, jotka ilman yhdistelmäehkäisyä vuotaa kuin seula 7pv kierrossa. Vuotoa ei vähennä tulehduskipulääkkeetkään. Ja ilman yhdistelmäehkäisyä kiertoni on myös epätasainen, eli progesteronisiirtopillereillä kuukautisten siirtäminen on hyvin epävarmaa ja vaikeaa, kuten aloittajalle oli käynyt.

Teidän kellontarkkaan ja niukasti vuotavien, vähäisistä kk kivuista kärsivien on niin helppo tulla lässyttämään "minkä ikäinen olet?" kysymyksillään mm. ap:n ketjuun. Itseäni ainakin häiritsisi ihan suunnattomasti, jos vuoto sattuisi lomamatkan aikaan. Olen +30v ja nuorempana runsaat menkat häiritsi jos mahdollista, nykyistäkin enemmän. Harmi, että hankin ensimmäiset pillerini vasta reilusti kaksikymppisenä, olisin välttänyt mm. monta kurjaa lomapäivää niiden avulla jo vuosia aikaisemmin.

Vierailija
15/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun niihin naisiin, jotka ilman yhdistelmäehkäisyä vuotaa kuin seula 7pv kierrossa. Vuotoa ei vähennä tulehduskipulääkkeetkään. Ja ilman yhdistelmäehkäisyä kiertoni on myös epätasainen, eli progesteronisiirtopillereillä kuukautisten siirtäminen on hyvin epävarmaa ja vaikeaa, kuten aloittajalle oli käynyt.

Teidän kellontarkkaan ja niukasti vuotavien, vähäisistä kk kivuista kärsivien on niin helppo tulla lässyttämään "minkä ikäinen olet?" kysymyksillään mm. ap:n ketjuun. Itseäni ainakin häiritsisi ihan suunnattomasti, jos vuoto sattuisi lomamatkan aikaan. Olen +30v ja nuorempana runsaat menkat häiritsi jos mahdollista, nykyistäkin enemmän. Harmi, että hankin ensimmäiset pillerini vasta reilusti kaksikymppisenä, olisin välttänyt mm. monta kurjaa lomapäivää niiden avulla jo vuosia aikaisemmin.

Vierailija
16/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kyllä gynelle voi mennä kuukautisten aikaan. Itselläni sattui menkat alkamaan synnytyksen jälkitarkastuspäivän aamuna. Olen joskus ollut niukkojen vuotojen aikaan muutenkin gynellä ja kysynyt haittaako, eikä ole haitannut. Papa koetta ei voi ottaa, mutta kierukan voinee poistaa, muutenkin sisätutkimuksen ja pillerireseptin kirjoittaa.

Kun sinulla ap on jo kuparikierukka ollut, niin oletko harkinnut hormonikierukan ottamista? Sehän nimenomaan niukentaa vuotoja useimmilla naisilla. Tämän kesän vuotoihin siitä tuskin on vielä apua, mutta esim syksyllä asentamalla saattaisit saada kuukautisettoman seuraavan kesän.

Vierailija
18/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että sinulla kierukka on tehnyt noin, sillä minulla ei enää edes ole kunnon kuukautisia kierukan ansiosta. Eli elo HUOMATTAVASTI parempaa kierukan ansiosta.

Itse menin nuorena plikkana kuukautisten aikana gynelle, taisi olla elämäni ensimmäisiä kertoja gynellä, enkä edes osannut ajatella, etteikö kuukautisten aikaan sinne saisi mennä. No, miesgyne nosti kätensä ja näytti verta, ja sanoi että tämmöistä ja jatkoi hommiaan.....Itse en edes alkuun tajunnut että mitä nyt, mutta myöhemmin välähti, että kuukautiseni taisivat haitata=)

Vierailija
19/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ylös, eli osaako joku sanoa voiko kierukkaa poistattaa kuukautisten aikaan ja sopia lääkärin kanssa uudesta ehkäisymuodosta?

Varasin jo ajan menkkojen jälkeiselle ajalle, mutta JOS asian saisi hoidettua mahd.nop. niin ois loistavaa! Olen kurkkuani myöden täynnä tätä touhua, kun menkat kestää yli 10 päivää, ja lomareissu tulossa ja siitä puolet näillä näkymin menee verisissä merkeissä, ja kuukautisten siirto-operaatio epäonnistui kuukautisten alettua odotettua aikaisemmin jne. jne...

ap

Vierailija
20/26 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis en ole gyne, mutta en kyllä näe mitään estettä kierukan poistolle kuukautisten aikaan. tulehdusriski ehkä voisi olla suurentunut, mutta jotkuthan vuotavat kuparikierukan kanssa kirjiamellisesti koko ajan, niin onhan se silloinkin pystyttävä poistamaan vuodon aikana. Minä soittaisin sinne gynelle ja kysyisin asiasta, sillähän se selviäisi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi