Miksi heität koirasi täyden kakkapussin polulta metsään?
Metsästä löytyy näitä usein ja monesti niin että lähellä on monta.
Muovi hajoaa hitaasti, syntyy mikromuoveja. Jos et jaksa viedä pussia kotiin, jätä keräämättä. Jos se on noloa, ulkoiluta vain polkujen ulkopuolella. Tai jätä koira hankkimatta
Kommentit (12)
Se on biohajoavaa muovia, maatuu parissa vuodessa. No problem.
Koska olen laiska paska, enkä välitä tippaakaan luonnosta. Vanhat autonikin raahaan lähimpään lepikkoon ruostumaan.
Siksi koska esim. tuossa viereisessä suuressa puistossa ei ole roskiksia missään. Ollenkaan. Sama ilmiö toistuu ihan kaduillakin. En kävele kilometritolkulla kakkapussi kädessäni, nakkaan metsään. Biohajoava pussi, sinne se maatuu. Kerään muutenkin kakat ainoastaan kerrostalon pihalta tms. Ei jaksa nähdä vaivaa jostain metsän reunasta.
Vierailija kirjoitti:
Se on biohajoavaa muovia, maatuu parissa vuodessa. No problem.
Biohajoava muovi nimenomaan ei maadu vaan hajoaa mikromuoviksi. Mutta silloinkin sen pitäisi olla hautautuneena kompostiin. Jos se roikkuu puun oksassa ja nököttää mättään päällä, kestää vuosikymmeniä että se edes alkaa pilkkoontua. Viekää ne roskiin, sinne ne kuuluu.
En kyllä tajua miksi koiran kakkaa ei jollain lapiolla vain heitetä sinne pusikkoon jos asuu syrjässä.
En voi koiranomistajana ymmärtää. Miksi poimia kakka jos heittää pussin metsään? Roskisongelma on todellinen mutta kyllä niitä joskus vastaan tulee ja luulisi että jaksaa kantaa niitä pusseja siihen asti kunnes tulee roskis vastaan
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tajua miksi koiran kakkaa ei jollain lapiolla vain heitetä sinne pusikkoon jos asuu syrjässä.
Mites kun asuu Helsingin kantakaupungissa? Lapion kanssa liikkeelle ja viskelen jonkun kerrostalon pihaan? Toi roskisten puuttuminen on oikea ongelma. Yleensä jätän keräämättä, sonta maatuu, muovi ei.
Olen kerran elämässäni tehnyt noin, kun olin pitkän lenkin alussa kerännyt koiran kakat aikomuksenani laittaa ne parin kilometrin päässä olevaan roskikseen, joka oli ainoa lenkkini varrella. Yllättäen roskis olikin poistettu. Lenkkiä oli vielä niin paljon jäljellä, että nakkasin pussin pusikkoon. Yleensä kerään kakat aina, paitsi jos tiedän ettei missään ole yhtään roskista, niin sohin ne vain kepillä jonnekin pois ihmisten jaloista.
Metsässä liikkuessa näitä tulee kerättyä mukaan otettuun roskapussiin. Monesti pussi on täynnä kotiin tullessa. Myös minttuviinapullo on yleinen löytö, samoin kaljatölkki.
Eli voisitteko itsekin ottaa mukaanne roskapussin?
Paska katoaa muutamassa vesisateessa, pussitettu paska ei.
Biohajoava muovi hajoaa vain optimaalisissa ympäristöolosuhteissa. Suomen luonnossa se on hidasta.
Pelkkä kakka hajoaisi nopeasti.
Kakkapussien valmistajien pitäisi ottaa vastuuta mainoslauseistaan jos sillä tekosyyllä kerran perustellaan koiranomistajien laiskuutta.
älä minua syytä. en kerää koirani jätöksiä sulan maan aikana ollenkaan