Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikissa harrastuksissa kerjätään nykyisin rahaa? Raivostuttaa!

Vierailija
15.05.2013 |

Onhan se hyvä, että ihmiset harrastaa. Kaksi kavereistani harrastaa tanssia. Kolme laulaa eri kuoroissa. Pari on mukana harrastajateatterissa. Jne.

Mutta onko sitä ihan pakko kaikenmaailman harrastajaporukoiden esiintyä joka kevät ja syksy, jos ei kerran yleisöä riitä? Lippujen myynti eri tilaisuuksiin ja rahankerjuu alkaa jo monta kuukautta ennen esitystä. Osta osta, meidän on kaikkien pakko myydä ainakin 5 lippua... Ettekö te nyt tulisi katsomaan! Ja sitten ne liput ei ole edes mitään halpoja, 15-20 euroa/kpl järjestään.

Eikö sitä voi harrastaa vaan omaksi iloksi? Onko pakko esiintyä? Ja jos on, niin onko pakko ottaa niistä esityksistä maksu? Kun ei ne harrastajashowt nyt yleensä niin kamalan viihdyttäviä ole.

Huippu oli nyt äsken, kun kaverin lapsi soitti. Hän harrastaa jalkapalloa ja nyt he kerää seuralle rahaa viikonloppuna niin, että tuttavat tulee katsomaan, kun kakarat potkii palloa maaliin ja jokaisesta tuttavan pennun saamasta maalista pitäisi maksaa seuralle euro.

Lopettakaa jo se rahankerjuu ja keskittykää harrastamiseen!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap harrastat?

Vierailija
2/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan myös yhtä esiintymiseen liittyvää juttua. :) Mutta jos otamme jostain maksun, se on ihan minimaalinen, 2 euroa. Ja vaikka kavereita olen pyytänyt niihin tulemaan katsomaan, vain yksi on käynyt. Suhteessa siihen, miten paljon olen itse juossut kavereiden esiintymisissä, niin jurppii. Varsinkin nuo tanssijutut, kun keski-ikäiset ja vanhemmat tädit liihottelee lavalla ja kuvittelee olevansa jotain viehkeitä tanssijattaria... :) Ja pitävät metakkaa siitäm että he ehkö ovat harrastelijoita, mutta heidän esityksensä ei ole harrastelijamaista - eipä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kieltäytyä ! Mihinkään esitykseen ei ole pakko mennä jos ei halua. Kohtelias en ole kiinnotunut riittää.

Jos ykleensä ostat lipun niin vistit vain siitä, että sinulle voi toistekin tulla niitä myymään.

Maksu kai kerätään sen vuoksi, että kosertti ja teattaripaikkojan vuokrat ovat usien maksullisia. Ihan seurakuntasalitkin. Ei kai ole niinkään hyvä, että se esiintyjä maksaa harrastemaksun lisäksi siitä esiintymisestä.

Minua ei haittaa lainkaan jos joku myy pääsylippuja jonnekkin, ostan jos tahdon. Ja itse asiassa tuo jalkapallosponssastapahtuma on kiva idea. Olisin vain otettu jos kummipoikani pyytäsi minua katsomaan vastaavaa :)

Vierailija
4/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joku tuttava pyytää yllättäen kylään, sinne on kutsuttu paljon muitakin. isäntäväki tarjoilee kakkua ja kahvia ja sitten illan myötä paljastuukin, että meidän odotetaan ostavan ylihintaisi karkkeja, pikkuleipiä, kalentereita yms kamaa, jotta perheen lapsetpääsee urheiluleirille ulkomaille. Hmm....

Vierailija
5/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne harrastukset maksaa. Jokaiseen porukkaan pesiytyy joku köyhä joka ei haluaisi maksaa omsitaan omia kulujaan, vaan alkaa kehitella kaikenlaista myyjäistä ja muuta toimintaa jolla saataisiin rahoitettua harrastus.

Toinen luku ovat sitten erinäiset yrittäjät, jotka tekeytyvät hyväntekijöiksi ja antavat jotain krääsää myytäväksi hirmuisella katteella ja myynnistää saa muutaman lantin harrastuksen hyväksi.

Todella ikävää, kun yleensä ne on näiden harrastajien omat perheet jotka ne kulut maksaa. Harastus maksaisi 30€, mutta sen seuralla tienatakseen pitää ostaa 300€:lla sukkia ja vessapaperia.

Vierailija
6/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omissa harrastuksissa on niin, että vapaaehtoisena niitä yhdistyksen ja harrastusten juttuja tekevät ihmiset on ajan mittaan kovasti vähentyneet. Tämä taas johtaa siihen, että yhä enemmän on käytettävä esim. maksullisia kurssinvetäjiä. Ja tämä taas johtaa siihen, että harrastuksista on maksettava. Ja jostain ne rahat on sitten kerättävä. 

Vierailija
7/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on tultu, kun yhteisellisyys on kuollut. Enää ei olla valmiita vapaaehtois- ja talkootyöhön. Kaikki harrastaminen yksinkertaisesti maksaa. Ennen isä, jos toinenkin pelasi sitä jalkapalloa, mutta nyt sen isän pitää hyötyä siitä pelaamisesta, eihän sitä vapaaehtoisesti kukaan viitsi lasten kanssa touhuta...

Vierailija
8/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten nykyään harrastustoiminnassa tehdään ihan eri asioita. ei enää riitä, että pelataan lähikentällä. Ei, seurat haluaa järjestää isoja valtakunalliia turnauksia ja paljon. Ja toki seurat haluaa myös lähteä kansainvälisiin turbnauksiin ja leireille ulkomaille. Ja se maksaa. Joten kaikki valjastetaan rahankeruuseen.

Vierailija
9/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:34"]

Tai sitten nykyään harrastustoiminnassa tehdään ihan eri asioita. ei enää riitä, että pelataan lähikentällä. Ei, seurat haluaa järjestää isoja valtakunalliia turnauksia ja paljon. Ja toki seurat haluaa myös lähteä kansainvälisiin turbnauksiin ja leireille ulkomaille. Ja se maksaa. Joten kaikki valjastetaan rahankeruuseen.

[/quote]

Kuka on seura?!

Vierailija
10/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:25"]

Tähän on tultu, kun yhteisellisyys on kuollut. Enää ei olla valmiita vapaaehtois- ja talkootyöhön. Kaikki harrastaminen yksinkertaisesti maksaa. Ennen isä, jos toinenkin pelasi sitä jalkapalloa, mutta nyt sen isän pitää hyötyä siitä pelaamisesta, eihän sitä vapaaehtoisesti kukaan viitsi lasten kanssa touhuta...

[/quote]

Eikä nyt enää riitä että valmentajana on jonku isä, joka on nuorena pellannu c-junioriksi asti jalkapalloa ja sen jälkeen katsonut sitä lähinnä telkkarista.

Harrastuksilta vaaditaan myös laatua ja jos joukkuuella on ammattimainen tai puoliammattimainen valmennus, niin se maksaa.

Itse olen kyllä ehdottamasti sitä mieltä että mielummin maksan seuralle 100€, kun että leivon kakkuja ja ostan ne itse satasella.

Jos jotain mainosrahoja tms. saadaan yrityksiltä, niin se on hyvä juttu, mutta sekin vaatii jo vähän talkoohekeä että saadaan joku kiertämään yrityksiä ja pyytämään sponsorointia.

Vierailija
11/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lippuja ole pakko ostaa. Tyttäreni tanssii ja liput ostetaan koulun toimistosta ja saa olla nopea, jotta ehtii liput saada, näytökset ovat tosi suosittuja. kausimaksu 430 euroa joka kattaa tanssinopettajan ja tilavuokran, vakuutus myös sisältyy treenien ajaksi.Toinen lapseni pelaa pallopeliä jonka perusmaksu on kaudessa 520 euroa, sillä katetaan ammattivalmentaja, tuomarimaksut ja tilavuokrat, valuutus ja lisenssi pitää osta erikseen. Lisätienestiä saadan buffeteista, seuran lehden jakelusta ja joululahjapakkaamosta ja nämä kaikki tehtävät hoitaa joukkueen vapaaehtoiset vanhemmat. Ei ollenkaan tuskastuttavaa.

Vierailija
12/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Loppupäätelmänä" näkisin, että vanhemmat katse sinne peiliin. Seura on vanhempien työntekijä, joka vastaa vanhempien vaatimuksiin.

Harrastukset on lastenkenneleitä, jolla ostetaan sitä omaa. Maksakaa itse myös laskunne.

Vierailija
13/13 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maksaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi