Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oireita tai haittaa teille on e-pillerit tai hormoonikierukka aiheuttaneet?

Vierailija
11.07.2020 |

Mulla menee nuppi sekaisin, seksihalut lähtee. Ihanaa kun pääsin siitä p aska sta erion, nyt suhuutan kuparikierukalla ja voin hyvin. Harmi että ehdin niin kauan olla kokematta seksuaalisia tunteita tai or gasmia

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistelmäehkäisy aiheutti tunteiden tunnistamisen vaikeutta, ”aivosumua” ja jatkuvaa pientä ahdistusta.

Vierailija
2/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit: kuivuus, tulehdukset, haluttomuus ja passiivisuus.

Nykyään kuparikierukka: lisääntyneet vuodot ja tulehdukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta, epätasapainoisuutta (raivokohtauksia, sekoilua) lihomista jne.. harmi että söin pillereitä vuodet 16-25v, elin nuoruuteni luullen että oikeasti olin tuollainen ihminen..

Vierailija
4/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit "pettivät" kaksi kertaa, kierukasta tulin aivan seinähulluksi, suosittelen ehkäisykapselia, toimii ja silloin tällöin jos menkat tulee niin ilmenee pelkkänä ärtymyksenä ja parina vuoto tippana. Ja on huoleton käytettävä, minulla vaihto väli 3vuotta.

Vierailija
5/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes tauoton migreeni tuli pillereistä. Muuta hormonaalista ehkäisyä en edes harkitse tuon jälkeen. 

Vierailija
6/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennusta, epätasapainoisuutta (raivokohtauksia, sekoilua) lihomista jne.. harmi että söin pillereitä vuodet 16-25v, elin nuoruuteni luullen että oikeasti olin tuollainen ihminen..

Sulla oli silloin murrosikä ja se johtui siitä eikä epillereistä koska mulle epillereistä on ollut hyötyä ja ihon näppylöitäkin vähemmän ym.

Vierailija
7/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Vierailija
8/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kierukalla viikset.

Vierailija
9/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla oli silloin murrosikä ja se johtui siitä eikä epillereistä koska mulle epillereistä on ollut hyötyä ja ihon näppylöitäkin vähemmän ym.

Kenelläkään ei ole murrosikää enää yli 20-vuotiaana. Se, että sinulle on ollut e-pillereistä hyötyä, ei tarkoita, että ne sopisivat kaikille. Katsos, kun ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat hormoneihin eri tavoin. 

Vierailija
10/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kierukalla viikset.

Onnittelut viiksistä! Movemberia odotellessa.

Vierailija
11/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat pillerit (Yasmin), muutuin raivohulluksi. Kävin isäni kimppuun niin, että hän joutui hankkiutumaan sairaanhoitoon. Koskaan ennen ei ole ollut mitään sellaiseen viittaavaakaan. Vaihdettiin toisiin, nimeä en muista. Käytin vuosia. Poistivat aknen. Sitten oli kapseli, se vei kuukautiset kokonaan pois, mutta vuoden kohdalla aloin käydä taas raivohulluksi. Vaihdoin kierukkaan, ja se on nyt sopinut, tosin aiheuttaa aika rankkaa hirsutismia.

Vierailija
12/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kierukalla viikset.

Onnittelut viiksistä! Movemberia odotellessa.

Kiitos :D Ajan nämä joka aamu. Kaikkea sitä.

Vierailija
13/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hormonikierukka. Hirveän ailahtelevainen, pahimmillaan kuin persiille ammuttu karhu. Yleensä hyvin hermostunut. Halut meni. Pää oli jotenkin sekaisin. Eikä sillä ollut mitään vaikutusta menkkojen runsauteen, niagara mikä niagara.

Vierailija
14/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekat pillerit (Yasmin), muutuin raivohulluksi. Kävin isäni kimppuun niin, että hän joutui hankkiutumaan sairaanhoitoon. Koskaan ennen ei ole ollut mitään sellaiseen viittaavaakaan. Vaihdettiin toisiin, nimeä en muista. Käytin vuosia. Poistivat aknen. Sitten oli kapseli, se vei kuukautiset kokonaan pois, mutta vuoden kohdalla aloin käydä taas raivohulluksi. Vaihdoin kierukkaan, ja se on nyt sopinut, tosin aiheuttaa aika rankkaa hirsutismia.

Ai niin joo, jokainen näistä on vienyt seksuaaliset halut kokonaan. Kun olin nelisen kuukautta ilman, olin ihan nymfo. Nyt odottelen pääsyä sterilisaatioon ja sitä, että pääsen kokonaan hormonaalisesta ehkäisystä eroon.

Vierailija
15/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanlaisia kokemuksia, ekat pillerit saivat mutkin kirjaimellisesti raivohulluksi. Lääkäri hymisteli ja sanoi, että määrätääns vähän erilaisia. Ne seuraavat olivat ihan kuin rauhoittavia lääkkeitä, mua ei kiinnostanut mikään muu kuin telkkarin katsominen ja möllöttäminen, seksi ei ainakaan, tuli tuplaehkäisy, poikaystävä ei ollut kauhean tyytyväinen. Hormonikierukka myös vaikutti aivotoimintaani ja halusin sen pois. Seurauksena valtava aikuisiän akne. Ei enää ikinä mitään hormonia, ei vaikka lääkäri läpisisi mitä matalahormonisuudesta. Toiset ovat herkempiä hormoneille, sitä vaan ei lääkärit suostu uskomaan.

Vierailija
16/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin naisen kanssa, jolla oli hormonikierukka. Oli ihan kyltymätön seksin suhteen, mutta vain humalassa. Selvin päin sillä teki mieli, mutta ei alkanut millekään. Humalassa tuli ihan seksipeto, joka myös petti koko ajan. En oikein suosittele, jos on yhtään viinaan menevä.

Vierailija
17/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen hormoonikierukalla olevan syytä aivan järkyttäviin pms-oireisiin. Kierukka on ensimmäinen hormonaalinen ehkäisyni, ollut nyt reilun vuoden. Ikääkin jo 32v, ettei kai olisi mikään ikään liittyvä muutos?

Viikon, tai kaksi, ennen menkkojen alkamista koen suurta epätoivoa, masennusta, raivoa, kiukkua, rakkaudettomuutta ja liudan muita epämieluisia tunteita, joita minulla ei ole ollut ikinä ennen. Pahimmillaan toivon mieheni kuolemaa ja kiroan lasteni syntymää. Hetki meni, ennen kuin osasin yhdistää mielialan vaihtelut ja itkuherkkyyden pms-oireisiin ja tuosta vielä jonkun aikaa, että aloin epäillä kierukan syyksi.

Seksihalujen muutoksesta en osaa sanoa, kahden pienen lapsen äitinä ne halut olivat ilman hormonaalista ehkäisyäkin välillä hukassa 😅.

On kyllä mietinnässä, onko helppo ja huoleton "hedelmätön" seksi avioliitossa kuitenkaan toistuvasti puolikuuta kestävän depression arvoista.

Vierailija
18/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikvilar-pillerit lihottivat. Marvelon ei lihottanut, muttei laihduttanutkaan.

Vierailija
19/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes tauoton migreeni tuli pillereistä. Muuta hormonaalista ehkäisyä en edes harkitse tuon jälkeen. 

Kokeilut varmaan erimerkkisiä pillereitä? Mullekin tuli päänsärkyä yksistä, mutta vaihdoin toiseen eikä mitään ongelmia.

Vierailija
20/21 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavat niin paljon, etten ole vuosikausiin suostunut hormonaaliseen ehkäisyyn. Oma luonteeni on rauhallinen, tasapainoinen ja hyväntuulinen. Hormonaalinen ehkäisy tekee minusta ailahtelevan hirviön jota en pysty hallitsemaan.