Mikä siskollani on?
Haluaisin tietää mikä mielenterveysongelma mun siskolla on. En haluis alkaa googlailemaan, koska kohta luulisin että sillä on joku syöpä, korona, ja että se ois psykopaatti. Epäilen epävakaata persoonallisuushäiriötä, mikä isälläkin on. Mut kertokaa jos jokin muu sairaus kuvaa oireota paremmin. Kerron kuitenkin vähän siskoni käytöksestä;
Jos siskoni suuttuu, hän myös todellakin suuttuu, ja on tuhonnut mm. Vaatteita, pyykkitelineen, ovia, puhelimen, peilin, monta astiaa, telkkarin ja paljon muuta. Mut sellasta tapahtuu vaan sillon kun se saa raivareita, ja niiden takia se on joutunu myös laitokseen.
Sen mielialat vaihtelee tosi paljon, ja se tiuskii minulle ja pikkuveljelle paljon. Se ei osaa pysyä kauaa päätöksissään, ja sillä on välillä tosi huono itsetunto.
Jos sisko sai raivarin, se saatto jopa satuttaa mua, pikkuveljeä tai meidän äitiä.
Onneks sen laitosajat on ohi, eikä se oo saanu raivareita ainakaan puoleen vuoteen.
Johtuukohan siskon käytös meidän väkivaltaisesta ja epävakaasta isästä?
Olen myös huomannut pikkuveljessä samanlaista käytöstä kuin siskossani, ja se ahdistaa minua. Yksi syy miksi pidän kaikki tunteet sisälläni, enkä anna itselleni lupaa suuttua ikinä kunnolla on se, että en ikinä itse halua olla samanlainen kuin isäni tai siskoni.
Poikkesin lopussa vähän aiheesta
Kommentit (6)
Sano äidillesi, että hänen pitää päästä lääkäriin.
Kuulostaa vähän tuolta epävakaalta persoonallisuushäiriöltä. Kurjaa ettei siihen ole lääkettä mutta ilmeisesti keskusteluapua olisi saatavilla. Olisiko siskosi valmis terapiaan?
Ymmärrän, että sisko on rakas, mutta olisin huolissani myös sinusta.
Hakeudu terapeutille tms jotta saat keinoja käsitellä omaa itseäsi suhteessa perheenjäseniisi ja hahmotat paikkasi maailmassa.
Huolehdi ihan ensimmäiseksi itsestäsi ennen kuin alat pelastaa kerään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Sano äidillesi, että hänen pitää päästä lääkäriin.
Miten se äiti tähän liittyy?
Voi ei. En osaa sanoa muuta kuin että toivottavasti saatte tarpeeksi apua. Tsemppiä!