Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kissarotu ei allergisoisi?

Vierailija
11.07.2020 |

Tai rotu joka olisi mahdollisimman allergeeniystävällinen? Maatiaskissat tuntuvat allergisoivan minua kaikista eniten.
Olen yksinäinen kohta 30v sinkkunainen ja tuntuu, että tulen olemaan yksin jatkossakin.. Olisi kiva jos olisi joku elävä kaveri seuralaisena. Tällä hetkellä olen tyytynyt vain hoitelemaan viherkasveja.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperiankissa

Vierailija
2/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sfinksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siperiankissa

Kunnon pörröpallo :D ihana

Vierailija
4/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sfinksi.

Nuita pitää sitten rasvailla kun ovat karvattomia. Ja pukea vaatteet päälle.

Vierailija
5/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angoralta puuttuu alusvilla (ei hilseile) ja siksi allergiaystävällinen. Meillä 2 turkkilaista angoraa eikä yksikään kissa-allergisista tutuista/sukulaisista ole saanut oireita meidän kisuista.

Vierailija
6/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahaton kissa, siitä ei irtoa epiteelisoluja.

Vierailija
7/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Vierailija
8/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperiankissa on hypoallerginen rotu, niiltä puuttuu iholta allergisoiva FeLD 1 proteiini. Jotkut ovat aloittaneet homeopaattiset hoidot ja käyneet kissalassa ennen kissan hankintaa. Tosi moni on voinut kissan hankkia, toki niitäkin on ollut jotka ei. Vain testaamalla sen näkee. Rodussa on tosi karvapalloja ja sellaisia joilla pitkä karva muttei mikään hirveän pitkä. Itsellä sibbe jolla karvaa on todella paljon eli omaa erittäin pitkän karvan. Siperiankissan kanssa on oikeastaan vuodessa vain muutamia kuukausia kun karva ei lähde. Ja karvan lähdön aikaan sitä karvaa lähtee ihan loputtomasti vaikka kissa näyttää edelleen pörröiseltä. Kasvattavat aikasmoisen alusvillan. Joten jottei takkuunnu turkkia on harjattava usein. Luonteeltaan ovat koiranomaisia. Kaikessa mukana ja viihtyvät sylissä. Puheliaita ja leikkisiä. Ovat myös melko isokokoisia.

Vierailija
9/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean rodun löytymisen lisäksi olisi sitten tärkeää kuitenkin se tiuha ja tarkka siivoaminen allergiaystävällisesti filtteröivällä imurilla, tai vielä tehokkaampaa olisi ilmeisesti pyyhkiminen, joten kaikkien kodin pintojen pitäisi siis olla sellaisia helposti puhdistettavia. Paras olisi jos makkari ei olisi kissan aluetta ollenkaan, niin että yöt viettäisit allergiavapaassa tilassa (moni kissa tosin protestoi kovasti tällaista järjestelyä, varsinkin jos siitä tinkii edes kerran). Vaatteet pitää kuulemma myös voida pestä pesukoneessa allergiaohjelmalla koska ne keräävät niin paljon sitä karvaa/hilsettä.

Olen itse suht lievästi allerginen kissoille ja pohtinut kissan hankkimista jo kauan aikaa, ja nuo neuvot olen ainakin saanut. En tiedä uskaltaisinko kuitenkaan koskaan ottaa riskiä, lemmikistä luopuminen olisi niin kauheaa... Kissa-allergiani puhkesi nuorena kun meillä itse asiassa vielä oli kissa, mutta sinnittelin sitten puoli vuosikymmentä rohisten ja nenä tukossa kun olin siihen kuitenkin niin hirveän kiintynyt.

Vierailija
10/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Angoralta puuttuu alusvilla (ei hilseile) ja siksi allergiaystävällinen. Meillä 2 turkkilaista angoraa eikä yksikään kissa-allergisista tutuista/sukulaisista ole saanut oireita meidän kisuista.

Aivan mielettömän kaunis tuo turkkilainen angora!

Vierailija
11/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä:) ovat tosi aktiivisia, terveitä ja seurallisia myös. Kannattaa harkita kahta kissaa, jos angora joutuu olemaan paljon yksin. Kaipaa seuraa omistajasta tai kissakaverista.

Vierailija
12/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neva maaquerade

Vierailija
13/13 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmestyi tähän ketjuun Lemmikkien salainen maailma -elokuvan mainos XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän