Minkä hintaista yksiötä kannattaa katsella työttymyysrahalla?
Eli saan työttymyysrahaa jotain vähä päälle 500 e kuukaudessa, sitten tähän saa kai asumistuen? Voiko muuttaa ihan mihin kaupunkiin vaan ja minkä hintaista yksiötä kannattaa katella?
Kommentit (11)
Katsele vaan. Katsele vaikka Padasjoelta, siellä on edullista.
Otat kelan laskurin auki ja sieltä mallaat mikä on maksimi vuokra mille saa maksimaalisen tuen. Niin ne tekee vuokranantajat kuin vuokralaisetkin.
No itsellä ainakin vaikeuksia jo tässä n.500€:n vuokran maksamisessa, ku ntoisaan tuo kok otyöttöyytuki valuu tähän pelkästään! Asumistuki on vaan noin 300, ja tämä on vielä kaupungin asunto. Ilman opintolainan maksuja pärjäisin ehkä vähän siedettävämmin tässäkin, mutta suosittelisin itse näillä "tuloilla"eli tulottomana jtn max.400€ kieppeillä olevia, mutta vaikeaa(mahdotonta)niitä on löytää ja etenkään työttömänä saada yhtään suuremmista kaupungeista.
Jostain pikkukylästä löytyy kyllä ja jos suostuvat työttömän ottamaan vuokralaisekseen. Ja tieetth eti muutaman km:n kauemonana kesutsan alueilta halpenee yleensä vuokrat ja just niillä "huonommilla"alueilla voi löytyä vähän halvempiakin. Ongelma oli tuokin, että olen työtön monelle yksityiselle va:lle vaikka todellakin on luottotietoni kunnossa ja ei mitään maksuongelmia ikinä ollut vuokrissa ym. laskuissani. Mut ne ennakkoluulot...
Vierailija kirjoitti:
No itsellä ainakin vaikeuksia jo tässä n.500€:n vuokran maksamisessa, ku ntoisaan tuo kok otyöttöyytuki valuu tähän pelkästään! Asumistuki on vaan noin 300, ja tämä on vielä kaupungin asunto. Ilman opintolainan maksuja pärjäisin ehkä vähän siedettävämmin tässäkin, mutta suosittelisin itse näillä "tuloilla"eli tulottomana jtn max.400€ kieppeillä olevia, mutta vaikeaa(mahdotonta)niitä on löytää ja etenkään työttömänä saada yhtään suuremmista kaupungeista.
Jostain pikkukylästä löytyy kyllä ja jos suostuvat työttömän ottamaan vuokralaisekseen. Ja tieetth eti muutaman km:n kauemonana kesutsan alueilta halpenee yleensä vuokrat ja just niillä "huonommilla"alueilla voi löytyä vähän halvempiakin. Ongelma oli tuokin, että olen työtön monelle yksityiselle va:lle vaikka todellakin on luottotietoni kunnossa ja ei mitään maksuongelmia ikinä ollut vuokrissa ym. laskuissani. Mut ne ennakkoluulot...
Mistä löytää 400 e kämpän :D
Vierailija kirjoitti:
Kai sentään olet tajunnut hakea toimeentulotukea? Opintolainaa ei tarvitse maksaa työttömyysaikana. Pelkät korot riittää kun maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytää 400 e kämpän :D
Helsingin ulkopuolelta.
Katsot kelan sivuilta pdf - tiedoston "hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaiset rajat 2020".
Siellä on jokainen Suomen Kunta, asumaan muuttavien henkilöiden määrä ja paljonko Vuokra saa korkeintaan olla ilman vesimaksua, sähkölaskua, kotivakuutusta.
Sen mukaan valitset, Kela korvaa toimeentulotuessa sen verran maksimissaan vuokraa, tosin asumistuessa voi olla muutaman kymmenen euron omavastuu. Toimeentulotuen perusosaa ei siis tarvitse kuluttaa asumisen kuin sen pienen omavastuun verran korkeintaan. Missä tahansa muuttotappiokunnassa on kymmenittäin vapaita Vuokra-asuntoja joko/tai kunnan omia tai yksityisten. Kuntien asunnot ovat jokaisen kunnan omilla nettisivuilla kohdassa Vuokra-asuminen. Yksityisiä Tori. Fi, Vuokraovi. Com tai voi suoraan googlettaa sopivilla hakusanoilla.
Piti ihan kurkata mitä tuolla neljälläsadalla saa. Tässä ihan näppärä pikkukoti Riihimäen keskustassa.
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/riihimaki/keskusta/kerrostalo/7…
Myös Porissa oli paljon kohteita tuohon hintaan, Kemistä saa jo rivitalokaksion omalla pihalla.
Ei väliä. Haet lisäksi vaan töitä ..
Zinc
Asumistuki on tuohon päälle se 300~e. Kyllä pihistellen elää jopa 600e asunnossa (jolloin jää 200e muuhun). Tosin kannattaa tehdä mitä vaan keikkahommia sallitun 300e edestä ilman tukien laskemista.
Ei kai se katselu mitään maksa?