Häihin mekossa jossa paljon valkoista?
Voiko mielestänne vieraana pukeutua häihin mekkoon, jossa on valkoinen pohja mutta tummaa kuviota kauttaaltaan? Valkoista on siis mekossa paljon, mutta kokovalkoinen ei ole. Mietin asuun kaveriksi vielä jotain muun väristä takkia ja laukkua.
Kommentit (15)
Eikös tuo nyt ole aika yksiselitteinen homma, että valkoinen on morsiamen väri?
Löysin todella kauniin puvun häihin, pitkän, valkoisen ja pitsisen. Päähäni laitan kauniin, valkoisen kukkaseppeleen.
Saa olla valkoista muillakin kuin morsiamella mutta ei kokovalkoista.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein morsian kyllä pukeutuu muuhun kuin valkoiseen.
Pukeudun itse ainakin aina muuhun kuin valkoiseen, osittainenkin valkoinen on tökerö. Samoin musta, ei mustaa häihin naiselle. Miesten puvuissa valkoinen ja musta tietysti ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole tässä olennaista.
No minusta esim tämä on ihan sovelias häävieraan mekko https://www.zalando.fi/hope-and-ivy-petite-juhlamekko-whiteyellow-hol21… asusteet ja kengät kun mätsätään mekosta löytyvällä värillä niin ei ole liian valkoinen
Kielto koskee kokovalkoista. Valkokirjavan kanssa tosin mielellään värilliset asusteet. Itse olen nuorena laittanut valkoisen topin ja jakun, harmaan hameen ja valkoiset asusteet, ja se oli kyllä jälkiviisaasti tyylivirhe. Olen myös parikymppisenä pukeutunut kesähäihin kokomustaan tietämättä senkin olevan nou-nou.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole tässä olennaista.
Jos morsian ei pukeudukaan valkoiseen, on turha varata valkoista väriä vain morsiamen käyttöön. Monet etikettisäännöt ovat aikansa eläneitä. Varsinkin kun muuten ollaan kovasti tasa-arvon kannalla, tuntuu tosi oudolta miten kytätään jotain 'naisten pitää näin' 'miehet eivät saa noin'.
Olen mennyt naimisiin valkoisessa hääpuvussa ja häissä oli teini-ikäinen sukulaistyttö valkoisessa lyhyessä mekossa. Ei haitannut minua yhtään. Jos häiritsi jotain etiketin noudattamisesta tarkkaa sukulaista niin saipahan päivittelemisen aihetta.
Säännön pointtihan on lähinnä, ettei ketään muuta luulla morsiameksi.
Kokovalkoista ei pidä olla, mutta kyllä minusta valkoinen on sallittu jos mukana kokonaisuudessa on muitakin värejä.
Voi