Vaikeaa lopettaa röökaamista kun aineenvaihdunta hidastuu ja alkaa lihoa!
Mikä avuksi. Röökipurkat turvottaa vielä enemmän. Hyvästi hyvä kroppa??
Kommentit (26)
Olet vain korvannut tupakoinnin napostelulla. Mene vaikka kävelylle aina kun on sellainen olo, että pitäisi sauhutella.
Mulla lähti 5kg kun lopetin röökaamisen.
Lopetin yli 20v sitten ja edelleen on ne 30kg kannettava mukana mitkä tuli pikkuhiljaa lopetuksen jälkeen.
Mieluummin hieman pyöreä kuin keuhkoahtauma.
Korvaa röökihetket vaikka jollain yrttiteellä. Osta laadukasta minttu- tai lakritsiteetä. Tai juo kofeiinitonta kahvia.
Kaloreita nolla, mutta pitää nälkää loitolla ja piristää aineenvaihduntaa.
Juoksuharrastusta aloittamaan. Kun vetää tarpeeksi pitkiä lenkkejä, et ole kotona napostelemassa ja lisäksi auttaa painon hallinnassa. Itse laihdun joka kesä 2-3 kiloa, kun juoksukilometrit tuplaantuvat talvesta ja olen ennestään hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Hyi tai syöpä! Ja miten kallis ja turha tapa!
Minäkkn laihduin kun lopetin. Korvasin tupakan silloin lisäurheilulla, en ruoalla.
Minä lihoin 30 kg mutta ei se mitään aineenvaihduntaan liittyvää ollut vaan valtava ruokahalu, joka tuli vieroitusoireena. Nyt olen saanut 10 kg pois ja matka jatkuu, mutta parempi näin. Ainakaan ei ollut enää vaihtoehtona, että sortuisin röökiin - olisin ollut sekä tupakoiva että lihava. :D
Aluksi lihoo hieman, mutta se tasaantuu ja lopulta sen ylimääräisen saa laihduttamalla/kuntoilemalla pois. Pääasia on päästä röökistä eroon, muun ehtii hoitaa myöhemminkin. Terv 25 vuotta tupakointia, nyt 3 vuotta savuttomana. Aluksi tuli +10 kiloa, mutta tiputin sen vuosi lopettamisen jälkeen pois ja viisi kiloa ylikin. Eli nyt savuton ja hoikempi kuin röökiaikaan. Kärsivällisyyttä!
Liikuntaa ja mielekästä tekemistä.
Lopetin polttamisen vaiheittain yhden vuoden aikana. En lihonut missään vaiheessa. Liikunnan harrastamisestakin on varmaan ollut apua, mutta liikuin myös polttaessani yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi tai syöpä! Ja miten kallis ja turha tapa!
Lihavuus altistaa myös syövälle.
Mitä iloa on hyvästä kropasta, jos haisee tuhkakupilta?
Pelkkää kuvittelua. Syöminen on pelkkää korvaavaa tekemistä käsille ja suulle kun ei voi tupakoida. Korvien välissä.
Huomaan sen omasta miehestäni, koko ajan pitää olla jotain naposteltavaa jos ei tupakoi. Eilen meni 2 karkkipussia ja sipsipussi, tänään hakee varmaan lisää. Onneksi painossa on varaa mutta onhan tuo älytöntä
Mies lopetti röökin polton ja lihoi 10 kg. Seuraava projekti oli sitten laihdutus. Kilot lähti aika helposti. Nyt on savuton ja hoikka.
Kaikille ne nikotiinipurkat ei sovi. Kamala närästys tulee niistä.
Minä lopetin 2v. sitten. Söin purkkaa 2 viikkoa, koska muuten olin niin inhotttava ihminen ettei parisuhde olisi kesetänyt. (siis ihan järkkyjä raivareita).
Minulla se jatkuva syöminen oli enemmänkin kaipuuta "tekemiseen" eli puputtamalla yritti korvata sitä röökaamista. Näin siis aikaisemmilla lopetusyrityksillä.
Sitten päätin, että purkkaa suussa koko ajan sen 2 viikkoa eli ennen kun alko tekee mieli ja join vettä paljon. Kannoin vesipulloa kokoajan.
Liikunta autto (koiran kanssa juoksupyrähdyksiä) siinä määrin, että kun parissa päivässä tunsi ilman kulkevan paremmin antoi se motivaatiota enemmän. Muuten siitä ei mielestäni ollut apua.
mutta siis 2 vuotta polttamattta ja edelleen tekee välillä mieli, mutta nyt se on vain ajatus, ei pakottava tarve.
Pahinta on jos ottaa alkoholia, silloin sortumisen riski on suuri.
Ruokamäärät lisääntyy koska on aina nälkä. Jos pystyt hallitsemaan nälkääsi niin et liho kovin paljon. Anna kehosi palata luonnolliseen ja myrkyttömään tilaan, parempi se on kuin muutama lisäkilo. Ja aina on poikkeuksia, ehkä et ole sellainen joka lihoo.