Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole kovinkaan äidillinen - muita samanlaisia?

Vierailija
11.05.2013 |

Minulla on kaksi lasta, 14 v tyttö ja 17 v poika. En ole ikinä ollut sellainen äiti, kuin monet lähipiirini äidit. Tarkoitan esim. perinteistä näkemystä äidinrakkaudesta: lapset kaikki kaikessa. Enkä ole nauttinut lasten kanssa "leikkimisestä" ja puuhailusta, vaikka sitä teinkin - kuten muutkin.

Mietinkin aikanaan, että onko minussa jotain vikaa. Itse olen elänyt tunneköyhän lapsuuden. Mielessäni olen päätellyt tämän olevan syy omaan tilanteeseeni - ja tällehän en paljoakaan voi tehdä.

Minulla on lapsiini tosi hyvät välit, he tapaavat isäänsä säännöllisesti ja myös heillä on hyvät välit. Mielestäni lapsemme ovat olleet aina ns. helppoja lapsia suhteessa muihin lapsiin. Poika oli kyllä vauvana itkuisa ja arka, muttei mitään poikkeuksellista.

Toivottavasti "tunnekylmyyteni" ei ole tarttunut lapsiini.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tainnut olla kovin lämmintunteinen vaimokaan, jos kerran olette eronneet. Lämminsydämisyydellä ei sinänsä ole mitään tekemistä äidillisyyden kanssa.

Vierailija
2/7 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: avioeron syy oli miehen paheneva alkoholismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole. Siksi minulla ei olekaan lapsia, kun en halunnut kenellekään sellaista äitiä. En ollut esim. lapsena kiinnostunut nukeista, en halunnut nuorea hoivata ketään enkä mitään enkä voinut kuvitellakaan hoitoalaa ammattivaihtoehtona. Lapsuuteni oli ikävä ja varmaan sekin vaikutti. Olen kuitenkin aikuisemmalla iällä yllättäen ollut erittäin hyvä täti veljeni lapsille ja hoitanut heitä paljon, joskaan en vauvana. Eli ihan kylmä en voi olla.

Vierailija
4/7 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu kuin nelosella. en ole mielestäni tippaakaan äidillinen eli hoivaaminen ei tule mitenkään luonnostaan, en saa siitä erityistä mielihyvää enkä koe sitä itselleni tärkeäksi. tämän vuoksi en ole lapsiakaan hankkinut. oma lapsuuteni oli kuitenkin onnellinen ja äitini oli minulle erittäin hyvä huoltaja. uskon, että tämä on myötäsyntyinen persoonallisuuden piirre.

Vierailija
5/7 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu kuin nelosella. en ole mielestäni tippaakaan äidillinen eli hoivaaminen ei tule mitenkään luonnostaan, en saa siitä erityistä mielihyvää enkä koe sitä itselleni tärkeäksi. tämän vuoksi en ole lapsiakaan hankkinut. oma lapsuuteni oli kuitenkin onnellinen ja äitini oli minulle erittäin hyvä huoltaja. uskon, että tämä on myötäsyntyinen persoonallisuuden piirre.

Vierailija
6/7 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/7 |
11.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu täälläkin. Lapsia on kaksi, nyt 10 ja 12 -vuotiaat. Ikinä en lapsia halunnut, tiesin ettei se ollut mun juttu. Niin vaan sitten menin yhteen miehen kanssa joka halusi lapsia ja loppu on historiaa.

Rakastan toki lapsiani, mutta en nauti heidän seurastaan tai hoitamisestaan. Varmasti ne saa kauheat traumat ja käy vuosien terapiat mun takia, mutta näin tämä nyt meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän