Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: ensimmäinen, ihan ensimmäinen raskausoireesi?

Vierailija
10.05.2013 |

Kuinka monta päivää hedelmöityksestä tuli? Tuliko ennen plussaa? Siis ihan ensimmäinen selvä merkki?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleli ja tukka rasvoittui iltaan mennessä järkyttäväksi. Joku finnikin tais leukaan pukata. Nämä just ennen menkkojen oletettua alkamista. Ei normaalia mulla.

Vierailija
2/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerralla kipeät kuumottavat patit sorminivelissä keti kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Turvonneet kipeät rinnat samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös nuo yliarat rinnat.

Vierailija
4/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka "oire" oli, kun tunsin kiinnittymisen. Tai luulen niin, kohdun seudulla tuntui kummallisia pistoksia suunnilleen viikkoa ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Vaikka tulin silloin ekaa kertaa raskaaksi, arvasin niistä pistelyistä jo, mitä siellä tapahtuu (vauva oli yritetty, joten osasin kuulostellakin). Varmaksi tiesin sitten viikon päästä kun plussasin. :)

Vierailija
5/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsakivut, oletin että menkat oli alkamassa, tuntui ihan samalta mutta kesti viikon, ihmettelin että missä ne menkat viipyy. Rinnat alkoi hetkeä myöhemmin aristaa mutta sekin mulla tavallista ennen menkkoja. Sitten tein testin ja huomasin olevani viikolla 5.

Vierailija
6/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta se, että rinnat EIVÄT kipeytyneet. Niiden kipeytyminen on mulle pomminvarma menkkamerkki.

Kuopuksesta se kun vetäisin esikoisen kanssa 3 tunnin päiväunet.

Vierailija
7/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön pahoinvointi kp23/29.  

Vierailija
8/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herääminen aamuyöstä klo. 04-05, enkä enää sen jälkeen saanut unta.

Vierailija
9/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistoin maksapihvit U:n muotoisen rakennuksen (päiväkoti, paljon ovia välissä) "sakarasta" toiseen. Haistoin sen todella voimakkaana, vaikka aiemmin en ollut haistanut ruokia omassa ryhmässä asti. Samana iltana haistoin kotona pakastimen freonit. Kukaan muu ei niitä haistanut, kutsuttiin jopa miehen vanhemmat kylään haistelemaan pakastinta =) Haistoin nuo freonit pitkän aikaa vielä vauvan synnyttyä.

Vierailija
10/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelu. Kaikki kolme raskauttani ovat alkaneet kovalla palelulla. Ennen plussaamista. Toisella ja kolmannella kerralla tunnistinkin oireen heti ja sain syyn pissata tikulle :)

Vierailija
11/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen arkuus portaita juostessa, alkoi jo viikko hedelmöittymisestä.

Vierailija
12/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat ei olleet kipeät,mutta nännit nöpötti kokoajan. Ja kuumia aaltoja puski :) taisi olla 3 vkoa hedelmöityksestä. 

Vierailija
13/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaikki siis ennen plussaa, mutta en todellakaan osannut yhdistää niitä raskauteen, vaikkei ehkäisyä ollutkaan käytössä siinä kierrossa. Rinnat olivat siis kipeät samalla tavalla kuin ennen menkkoja, mutta ihmettelin, kun ne olivat aina vaan arat ja menkkoja ei kuulunut. Valkovuotoa tuli niin, että pikkuhousut olivat välillä märkänä. Alaselkäkivut olivat kummallisia, lyhyitä mutta kipeitä juilaisuja verrattuna menkkoja ennakoiviin kipuihin. Niitä tuli useaan kertaan joka päivä monena päivänä ja niistäkin ajattelin vain, että menkat ne sieltä tekee tuloaan.

Plussasin viikoilla 4+5. Pahoinvointi tuli kuvioihin noin viikko plussasta, eikä ole täysin loppunut vieläkään, vaikkakin on helpottanut kovasti. Muita oireita tähän mennessä on ainakin lisääntynyt finnien määrä, väsymys ja karmiva nälkä jo 2-3 tunnin kuluttua syömisestä.

Vierailija
14/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavistus! Pelkkä aavistus :D ei mitään oireita, mutta aattelin että mitä jos oon raskaana. Tein sit testin ja mähän olin :D

Vierailija
15/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kipeät ja arat rinnat oli ekassa raskaudessa, pian perään myös väsymys ja melankolia. Ennen plussaa siis, plussan myötä melankolia katosi. :) Toisissa raskauksissa ollut väsyä, palelua ensioireina.

Vierailija
16/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva tunne siitä, että olen raskaana. Näin jokaisessa kolmessa raskaudessa silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. En yllättynyt testin tuloksesta. Noin viikko myöhemmin rintojen arkuus ja metallinmaku suussa. Lopuksi pahoinvointi joka paheni kerta kerralta, niin että viimeisessä raskaudessa loppui reilu viikko ennen synnytystä.

Vierailija
17/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen merkki on aina ollut koiran muuttunut käytös: se alkaa pyöriä mun jaloissa ja vahtia jokaista liikahdusta : ). Varsinaiset raskausoireet ovat alkaneet vasta myöhemmin.

Vierailija
18/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäinen varma merkki oli menkkojen poisjäänti. Sen jälkeen tuli tissit kipeäksi ja alkoi kummallinen palelu. Mutta... jo ennen menkkojen poisjääntiäkin jotenkin "aavistin" olevani raskaana, osasin ikään kuin odottaa että ne menkat eivät tulekaan. En osaa sanoa miksi tai miten. Mutta kun menkkoja ei sitten kuulunutkaan, en ollut erityisemmin yllättynyt.

Vierailija
19/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

arviolta rv 6+ aivan tajuton väsymys. ei muita oireita ollenkaan.

Vierailija
20/43 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan jotenkin omituinen nainen, minulla ei ollut minkäänlaisia raskausoireita. Raskaana tiesin olevani vasta kun kuukautiset jäi pois ja tein testin. Sama molemmista lapsista. Ensimmäisestä uskoin vasta kun oli käynyt ultrassa. 

Pahoinvointia ei ollut, tosin kahvia en voinut juoda välillä ja loppuraskaudesta kauhea närästys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan