Kuinka monta kilometriä 10 000 askelta?
Googlettamalla sain tosi epäselviä vastauksia, mutta keskimäärin olisi hakutulosten perusteella 5-6 kilometriä. Onko täällä tarkempaa tietoa?
Kommentit (9)
No riippuu sun askeleen pituudesta. Siihen vaikuttaa tietty sun jalkojen pituus ja maasto missä käveltet.
Riippuu askeltesi pituudesta. Mulla on askelmittarin mukaan 10 000 askelta noin kahdeksan kilsaa. En muista paljon oon siihen asettanut askelen pituudeksi.
Kyllä toi 6km on aika lähellä, jos puhutaan reippaasta kävelystä tasaisessa maastossa. Miehellä tai pitkällä naisella matka on vähän pidempi.
Riippuu täysin askeleen pituudesta, käytetystä nopeudesta yms. Sanoisin että se on 3-7km.
No mun kokemuksen mukaan 5 km on kyllä lähempänä totuutta. IHmiset helposti laskee askeleen pituuden vähän yläkanttiin aj käytännössä usein matkalla on kuitenkin mäkiä, jolloin askel on lyhyempi.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 08:50"]
Kyllä toi 6km on aika lähellä, jos puhutaan reippaasta kävelystä tasaisessa maastossa. Miehellä tai pitkällä naisella matka on vähän pidempi.
[/quote]Jos kävelee työpäivän aikana sisätiloissa puuhailessa 10.000 askelta, niin ei se ole välttmättä matkana kuin pari kilometriä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 08:58"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 08:50"]
[/quote]Jos kävelee työpäivän aikana sisätiloissa puuhailessa 10.000 askelta, niin ei se ole välttmättä matkana kuin pari kilometriä.
[/quote] Miten niin pari kilometriä? Kyllä minä sisälläkin töissä kävelen yhtä reippaasti kuin ulkona.
Testasin aikoinaan jollain halpisaskelmittarilla ja vähän reilu 8km tuli matkaa.