Työtön miksi et lähde ulkomaille töihin?
Minä lähdin 19 vuotta sitten ja olen päättänyt jäädä eläkkeelle ensi vuoden alusta.
N. 53
Singapore
Kommentit (32)
Minäkin lähdin, 39 vuotta sitten. Palasin takaisin ja täällä pysyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan rakentaa suomalaista yhteiskuntaa, en paeta vastuutaani ulkomaille.
Voi mitä helvetin isänmaan rakentajia täällä onkaan.
Ettehän te muuta kuin aiheuta vahinkoa isänmaallenne. Olette rasite.
Paras isänmaallinen teko olisi
lähteä loisimasta työtä tekevien verorahoilla suomessa.Verot saatte kyllä maksaa suomeen, sitä ei kukaan estä.
Perustuslaki koskee minua kuin myös trollia.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole työtön, mutta jos olisin, en silti lähtisi. En ole löytänyt vielä sellaista maata tai yhteiskuntaa,jossa oikeasti haluaisin asua. Halveksin uk:ta, amerikkaa, ruotsia, saksaa, ranskaa, espanjaa, italiaa (näistä minulla on myös asumiskokemuksia).
Jos ajatellaan missä maassa voisin olla kiinnostunut asumaan, niin islanti, norja, grönlanti ja alaska. Kanada voisi olla yksi, mutta koska hyväksyvät huumeiden käytön, niin ei kiinnosta.
uskoakseni työmarkkiantuella ei saa edes lähteä ulkomaille esim. työnhakuun: katkaisevat tuen, ja moni työtömistä kai on työmarkkinatuella, joten se estää ainakin heidän lähetemisensä.
Haluaisin löytää sellaisen vapaiden ihmisen maan, jossa osattaisiin elää aikuisten oikeasti, oltaisiin yhteisöllisiä eikä kukaan pyrkisi rikastumaan toisten kustannuksella. Mutta ei sellaista ole.
Suomen sos. etuudet lakkaavat tietyn ajan kuluttua.
Onko se vuosi.
Miten tämä katkaisu työnhakuun oikein menee? Tietääkö joku?
minä kävin yhden kesän marokossa duunissa, se keikka maksoi pari tonnia minulle, vaikka sainkin palkkaa siellä. Lennot ,majotus ulkomaalaiselle kovat hinnat sillon. Ja samalla piti maksaa suomen asunnon kulut normaalisit ja lainan lyhennykset.
Eli miinuksille menee jos käy pikkukeikan, ihan erijuttu mennä komennukselle,se on yhtä juhlaa sitte ku työpaikka maksaa vessapaperitkin, niillä keikoilla olen ollut myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan rakentaa suomalaista yhteiskuntaa, en paeta vastuutaani ulkomaille.
Voi mitä helvetin isänmaan rakentajia täällä onkaan.
Ettehän te muuta kuin aiheuta vahinkoa isänmaallenne. Olette rasite.
Paras isänmaallinen teko olisi
lähteä loisimasta työtä tekevien verorahoilla suomessa.Verot saatte kyllä maksaa suomeen, sitä ei kukaan estä.
Perustuslaki koskee minua kuin myös trollia.
Ei perustuslaissa puhuta mitään toisten rahoilla loisimisesta.
Ei suomea ole sosiaalipummeille perustettu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen vastuuta? Ei minulla ole mitään vastuuta mistään vain siksi että vanhempani päättivät pykertää muksun.
Vierailija kirjoitti:
minä kävin yhden kesän marokossa duunissa, se keikka maksoi pari tonnia minulle, vaikka sainkin palkkaa siellä. Lennot ,majotus ulkomaalaiselle kovat hinnat sillon. Ja samalla piti maksaa suomen asunnon kulut normaalisit ja lainan lyhennykset.
Eli miinuksille menee jos käy pikkukeikan, ihan erijuttu mennä komennukselle,se on yhtä juhlaa sitte ku työpaikka maksaa vessapaperitkin, niillä keikoilla olen ollut myös.
Mikä helvetin komennus? Tarkoitatko jotain suomalaisten duunarien porukkaa suomi firmassa.
Itsenäinen ihminen löytää työnsä maailmalta, eikä roiku kotimaan riesana.
Vierailija kirjoitti:
Töiden saaminen on vaikeaa jos muuttaa maahan missä ei puhuta englantia.
Olen ollut 8 vuotta töissä ei-englanninikielisissä maissa osaamatta paikallista kieltä. En ole ollut päivääkään työtön :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töiden saaminen on vaikeaa jos muuttaa maahan missä ei puhuta englantia.
Olen ollut 8 vuotta töissä ei-englanninikielisissä maissa osaamatta paikallista kieltä. En ole ollut päivääkään työtön :).
Kerro toki tarkemmin miten tuo onnistuu? miehen lompakon mukana menit vai ?
Vierailija kirjoitti:
Rakentaa yhteiskuntaa, nostamalla työssäkäyvien rahoja. Kuppaamalla suomea. Olemalla rasite suomelle.?????.
Olen tehnyt noin kolme kertaa ja tullut kaikkina kertoina kusetetuksi. Ulkomailla on ihan yhtä huono työllisyystilanne kuin Suomessakin.
Lisäksi pitäisi olla paljon säästöjä. Persaukinen ei pärjää missään.
Ihmiset on laiskoja ja saamattomia, siksi ne ei lähde mihinkään. Mieluummin valitetaan täällä palstalla.