Miksi joidenkin on niin vaikea hyväksyä että myös suuren ikäeron suhteessa voi olla kyse aidosta rakkaudesta ilman taka-ajatuksia?
Nyky-yhteiskunta on muka niin suvaitsevainen, mutta pariskunnat joilla on suuri ikäero saavat edelleen usein lokaa niskaan ja motiiveja epäillään.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Luulen että on paljon ihmisiä jotka ovat tehneet elämänsä valintoja pitkälti sillä perusteella mikä on normaalia. Ovat ehkä tyytyneet suunnilleen ensimmäiseen kylällään vastaan tulleeseen sopivan ikäiseen ja ok näköiseen ihmiseen koska pitäähän se perhe perustaa koska se on normaalia, ja se toinenkin on hyväksyttävä ja normaali.
Sitten saattaa myöhemmin tulla mieleen että oliko tämä sittenkään paras valinta, teinkö ratkaisuja siksi mitä itse halusin tai tarvitsin vai elinkö automaattisesti vain sitä normaalia elämää.Näistä lähtökohdista varmaan helposti lähdetään ihmettelemään ja tuomitsemaan kaikkea mikä ei ole juuri sitä keskimääräistä.
Ihmiset jotka ei koskaan "vaan pysty ymmärtämään" mitään oman kokemuskentän ulkopuolelta ovat aika yksinkertaisia.
Jatka sinä vain nuorikkosi kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että on paljon ihmisiä jotka ovat tehneet elämänsä valintoja pitkälti sillä perusteella mikä on normaalia. Ovat ehkä tyytyneet suunnilleen ensimmäiseen kylällään vastaan tulleeseen sopivan ikäiseen ja ok näköiseen ihmiseen koska pitäähän se perhe perustaa koska se on normaalia, ja se toinenkin on hyväksyttävä ja normaali.
Sitten saattaa myöhemmin tulla mieleen että oliko tämä sittenkään paras valinta, teinkö ratkaisuja siksi mitä itse halusin tai tarvitsin vai elinkö automaattisesti vain sitä normaalia elämää.Näistä lähtökohdista varmaan helposti lähdetään ihmettelemään ja tuomitsemaan kaikkea mikä ei ole juuri sitä keskimääräistä.
Ihmiset jotka ei koskaan "vaan pysty ymmärtämään" mitään oman kokemuskentän ulkopuolelta ovat aika yksinkertaisia.Jatka sinä vain nuorikkosi kanssa
Hassu! :D
Olen itse se nuorempi osapuoli ja hyvin rakastunut. Ei mielenterveysongelmia, ei mainittavia lapsuuden traumoja eli en avioerolapsi, ei mitään millä moni sun kaltaisista haluaisi kovasti selittää sen miksi nyt vain sattui rakastumaan vähän vanhempaan. Koska jotain vikaahan minussa on pakko olla kun tärkein kriteeri puolisodsa ei ollut ikä, vai mitä? Ai niin, enkä ole edes kovin ruma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Ok
Zinc
Andersson on edelleen juoppo lol
Nope,
Minä se olin
Zinc
Niin olit kun sä oot ite alkoho-Li
Olen seukannut parikin kertaa 13v. vanhemman kanssa ja alkanut ymmärtää, että hain sillä vain isähahmoa, josta jäin lapsena paitsi. Nyt vanhempana ymmärtänyt tämän ja vaikka viehätys yhä siellä sisällä onkin vanhempiin miehiin, niin silti järjen tasolla ei enää ikinä. Ei se ole tervettä, että aikuinen nainen hakeutuu isän kainaloon. Varmasti on rakkautta ja muuta ja keskinen juttuhan se on, mutta siinä vaiheessa kun se vanhempi osapuoli kuolee, niin todella yksinäiseksi jää vanhana ja ehkä siinä vaiheessa voi kaduttaa. Siinä tulee vastaan hetki, kun miettii, että itsellä on 20v yksinäisyys edessä.- Ne turhat haaveet, että etsii sitten uuden, ei enää onnistu. Se itsensä ikäinen etsii sitä 10 nuorempaa siinä vaiheessa. Omien vanhempien kaveripiiristä tiedän ainakin 3 miestä, joilla ollut huomattavasti nuorempi vaimo ja ei kovin hyvin ole mikään suhteista päättynyt. Joko kuolemaan tai eroon kun mies ollut jo vanhainkoti-iässä.
Ystävälläni on myös yli 20v. vanhempi mies ja ainakin miehen puolelta se on silkkaa nuoren hyväksikäyttöä, kun naisen puolelta se on isän korvike. Tuttavan oma isä on vuoden nuorempi omaa miestä ja se tekee suhteesta ällöttävän. Pariskunnan ystävillä ei ole mitään yhteistä. Kaverit niin eri ikäisiä ja eri tasolla. Tätä naista kiehtoo varmaan myös miehen varallisuus, jolla hän saa kustannettua lomamatkojaan ja autoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Ok
Zinc
Nope,
Minä se olin
Zinc
En mä nyt ole kukaan muu. Nyt mä olen Zinc
Zinc
was a butcher cutting up meat
My hands were bloody, I'm dying on my feet
I was a surgeon 'till I start to shake
I was a-falling 'till you put on the brakes
Hey, hey, you got me rocking now
I was a pitcher down in a slump
I was a fighter taken for a sucker punch
Feeling bad, guess I lost my spring
I was the boxer who can't get in the ring
Zinc
Rolling Stoneskin sen tietää.. täällä on shapeshiftereitä maan päällä tallustelemassa ;)
Vierailija kirjoitti:
Emme pidä tilanteesta yhtään.
N 1950 ja M 1990
🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Ok
Zinc
Nope,
Minä se olin
Zinc
En mä nyt ole kukaan muu. Nyt mä olen Zinc
Zinc
Moi Li
No esim. Redraman ja Mutikaisen suhde ei vaan näytä yhtään normaalilta. Täysin lapsen näköinen ja oloinen tyttö ja vanha mies. Vaikea kuvitella, että kukaan kaksikymppinen tyttö jäisi kummallisen näköisen lyhyen keski-ikäisen ukon seuraan, jos sillä ukolla ei olisi mainetta ja rahaa.
Samoin Jukka Hilden ja sen lapsivaimo. Outoa, friikkiä ja vinksahtanutta.
Vierailija kirjoitti:
No esim. Redraman ja Mutikaisen suhde ei vaan näytä yhtään normaalilta. Täysin lapsen näköinen ja oloinen tyttö ja vanha mies. Vaikea kuvitella, että kukaan kaksikymppinen tyttö jäisi kummallisen näköisen lyhyen keski-ikäisen ukon seuraan, jos sillä ukolla ei olisi mainetta ja rahaa.
Samoin Jukka Hilden ja sen lapsivaimo. Outoa, friikkiä ja vinksahtanutta.
Redrama on ikäisekseen hyvännäköinen, kelpaisi mullekin.
Macronilla on yli 25 vuotta vanhempi naispuoliso - ei herätä kauhistusta.
Niinistön ja Haukion välinen ikäero on 28 vuotta - ei herätä kauhistusta.
Naapurin Maijalla on 20 vuotta vanhempi hyvin toimeentuleva mies - olen kokenut vääryyttä elämässä!
Vierailija kirjoitti:
Macronilla on yli 25 vuotta vanhempi naispuoliso - ei herätä kauhistusta.
Niinistön ja Haukion välinen ikäero on 28 vuotta - ei herätä kauhistusta.
Naapurin Maijalla on 20 vuotta vanhempi hyvin toimeentuleva mies - olen kokenut vääryyttä elämässä!
Mites noi Danny ja Erika?
Se, mikä julkkiksille on ok ei tavan kansalle ole.
Nope,
Minä se olin
Zinc