Miksi joidenkin on niin vaikea hyväksyä että myös suuren ikäeron suhteessa voi olla kyse aidosta rakkaudesta ilman taka-ajatuksia?
Nyky-yhteiskunta on muka niin suvaitsevainen, mutta pariskunnat joilla on suuri ikäero saavat edelleen usein lokaa niskaan ja motiiveja epäillään.
Kommentit (56)
Exä löysi uuden rakkauden vanhemmasta naisesta ja alko perhe-elämäkin kiinnostaa. Minä olen se joka jäi yksin ja katkeroitui.
Jos se olisi niin suurta rakkautta, ei näissä suhteissa olisi keskimääräistä enemmän väkivaltaa, mustasukkaisuutta ja väärinymmärryksiä.
Siitä vaan. Omalle lapselleni kerroin tosiasiat ja onneksi jätti vanhan ukon.
Varmasti. Mutta jos toinen on 60 ja toinen 20, sen vanhemman pitäisi ymmärtää ettei se ole ok. Se nuorempi on aivopesty tai epävarma. Katsotaan sitten jos se nuorempi on 32.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti. Mutta jos toinen on 60 ja toinen 20, sen vanhemman pitäisi ymmärtää ettei se ole ok. Se nuorempi on aivopesty tai epävarma. Katsotaan sitten jos se nuorempi on 32.
Paskapuhetta. Mun seuraava vaimo tulee olemaan 27v ja siveä. Me ollaan yhdessä kuolemaan saakka...siis mun kuolemaan.
mies52v
Eipä sille mitään voi keneen rakastuu. Nuoremman tai vanhemman hyväksikäyuttö taas on eri asia ja väärin, mutta jos kyseessä on aito rakkaus niin mikäs siinä.
Elämäni rakkaus on minua melkein 16 v vanhempi. Ollaan naimisissa, ei lapsia.
Sattumalta myös isovanhemmillani oli täsmälleen sama ikäero.
Olen henkisesti varautunut siihen, että tulen elämään pidempään kuin mieheni. Tosin se ei ole sanottua, kaikkea voi tapahtua. Ja minulla on krooninen sairaus. Ollaan onnellisia näin, sen ei luulisi olevan keltään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Mun seuraava vaimo tulee olemaan 27v ja siveä. Me ollaan yhdessä kuolemaan saakka...siis mun kuolemaan.
mies52v
20 ja 27 on eri vähän eri asia. Mutta sinä et päätä tuota, vaan sen nainen haluaako olla kanssasi vai ei.
Niillä, jotka ovat itse rakastuneet nuorempaan/vanhempaan, mutta ovat aikoinaan jättäneet leikin siihen pelätessään muiden reaktioita, on usein eniten sydämen päällä. Tai niillä, jotka ovat kuulleet kritisointia suhteellisen pienestä ikäerosta (esim. 6 vuotta) on tapana kiillottaa omaa kuvaansa "no ei meillä ole sentään 26 vuotta ikäeroa". Parisuhteessaan aidosti onnellisia harvoin jaksaa kiinnostaa, ellei ole hyväksikäytön piirteitä ilmassa.
Ikäerossa ei ole mitään vikaa sen jälkeen, kun nuorempi osapuoli 30v. Sitä nuoremmat joutuvat helposti itseään reilusti vanhemman manipuloitaviksi, ja aloittavat suhteen usein lähinnä johtuen omista traumoistaan..
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Rakkaus ei katso ikää. Toki tuollaisella suhteella on omat ongelmansa mutta se ei kuulu kenellekään muulla kuin suhteen osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Rakkaus ei katso ikää. Toki tuollaisella suhteella on omat ongelmansa mutta se ei kuulu kenellekään muulla kuin suhteen osapuolille.
Monelle ihmiselle rakkauden käsite on hieman erikoinen. Riippuen pitkälti siitä, miten itseä on lapsena rakastettu. Jollekin esim. alistuminen ja hyväksikäytettäväksi tulo on rakkautta, tai toisinpäin eli alistaminen/hyväksikäyttäminen. Tasapainoinen ihminen valitsee todennäköisemmin suunnilleen itsensä ikäisen kumppanin. Suhde onnistuu ja kestää paremmin, mikäli molemmat ovat henkiseltä kypsyydeltään samalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Isä tai äiti traumoista johtuu. Kokemusta on.
Ainakin omalla kohdallani oli nuorempana näin... ikävä kyllä. Viehätyin reilusti vanhemmista ja narsistisista kumppaneista, koska muistuttivat minua vanhemmastani. Eihän nämä suhteet tietenkään onnellisia tai kestäviä olleet.
Vierailija kirjoitti:
Ikäerossa ei ole mitään vikaa sen jälkeen, kun nuorempi osapuoli 30v. Sitä nuoremmat joutuvat helposti itseään reilusti vanhemman manipuloitaviksi, ja aloittavat suhteen usein lähinnä johtuen omista traumoistaan..
En ole ajatellut asiaa tältä kantilta, mutta on tässä jotain perää. Saattaisin olla huolestunut, jos näkisin 20-vuotiaan 40-vuotiaan käsikynkässä, mutta 30-vuotias ja 50-vuotias ei jaksa kiinnostaa.
Mäkin tiedän ennen niin rakastavan parin 16 vuoden ikäerolla. No, vauvahan senkin sitten pilasi, kuulemma.