G: Millä herkuttelet?
Mikä on se syöminen/ juominen, jota nautit kun haluat herkutella kunnolla? Ja nyt en siis kaipaa tähän ketjuun mitään moitteita kenenkään syömisistä tai juomisista vaan ihan vain näitä "herkkukokemuksia", positiivisella fiiliksellä!
Itse herkuttelen mielummin suolaisella kuin makealla, lempiherkku on riisipiirakka kalkkunalla, paprikalla ja suolakurkulla. Ja salmiakki ja punkku :)
Kommentit (12)
makeasta ihan tavallinen suklaa. Suolaisesta en nyt tiedä onko varsinainen herkku mutta oikein herkullista pihviä ei voita mikään :)
Herkuttelun juustoilla. Erilaiset homejuustot on mun suosikkeja mm. Regina ja roquefortit..nam
juustot on minullekin suosikkeja. Sitten tykkään suolaisista piirakoista, itse tehtynä :) Ja suklaasta. Äsken söin granaattiomenan ja sen voi kyllä laskea melkein tuon suklaan jälkeen makeitten kakkoseksi.
Mulla ei ole noin "kehittynyt" makuaisti, vaikka toki juustoista pidän ;) herkutteluun irtokarkkeja, ehdottomasti!!
Suklaalla tai Ben & Jerry's -jäätelöllä. Marko tykkää grillipihveistä ja sipseistä.
Juustot ja punaviini on mullekin ihan lemppareita. Myös tummasta suklaasta tykkään, mutta se pitää olla vähintään 85%.
Ihan vaan karkkia! Ihan vasta olin hulluna dumleihin ja fazerin marianne-suklaaseen, mutta nyt menee enemmän peruskarkit. Ruokana joku tosi hyvä pihvi, tai suolainen piirakka, ah.
Voisin elää Polly-suklaakarkeilla....
Niitä on niin paljon etten mä edes tiedä mistä aloittaa... Voih.
Tänään olen herkutellut homejuustoilla (brie ja aura), joita söin ihan sellaisenaan. Häpeäkseni täytyy todeta että vielä seisaallaan jääkaapin edessä, ilman edes lautasta.
Rakastan myös ihan hampurilaisia ja pizzoja, niillä herkuttelen aika usein. Ja herkuttelulla tarkoitan siis sitä että laitan perheelleni pääasiassa tuoretta ja terveellistä ruokaa mutta syön näitä herkkuja kun olen yksin.
Tykkään myös sipseistä, mutta niillä herkuttelen harvemmin.
Tumma chilisuklaa, punkku, kuohari, Bulmers-siideri, Ristoranten pakastepizzat, pistaasipähkinät, hedelmäsalaatti halloumijuustolla ja kaakao kermavaahdolla.
Olin jossain vaiheessa addiktoitunut Pollyihin jotka kymppikin tuossa mainitsi, suolaisista naposteltavista juustonaksut on aika korkealla sijalla. Hyvä pihvi ja punaviini on aivan ihana kombo. Jotkut vahvasti humaloidut oluetkin ovat herkkuja, esim. Fuller'sin I.P.A on tosi hyvää. Kesällä vesimeloni ja mansikat on parasta! Onhan noita herkkuja vaikka kuinka..! :)
Mun herkkuja on esim. brie-juusto viikunahillon kanssa, juomana punkku, tumma 70% suklaa ja mansikat.