Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaat, kun työhaastattelussa kysytään "Oletko hakenut töihin muihinkin paikkoihin?"

Vierailija
09.07.2020 |

?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että "?" tai "!"

Vierailija
2/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitän aina puuta heinää, että en. Tietysti olen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin tätä on kysytty ja olen vastannut aina myöntävästi. Etenkin työttömänä työnhakijana olisi aika outoa, jos en hakisi töitä. En ymmärrä, että miksi sitä kysellään. Voiko vastaus oikeasti vaikuttaa rekrypäätökseen? Miten?

Vierailija
4/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, joten viimevuosina olen hakenut lähinnä kesätöitä. Olen sanonut, että olen hakenut muuallekin.

Ns oikeassa työhaastattelussa en tiedä kuinka vastaisin.

Vierailija
5/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen hakenut niin sanon että kyllä. Jos en ole hakenut, sanon että ei. En minäkään kyllä ymmärrä miksi tuota kysellään, pari kertaa tullut vastaan.

Vierailija
6/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin tuota ja vastasin rehellisesti, että olen. Sanoin myös, että tämä paikka, jonka haastattelussa olin olisi kuitenkin se mikä enemmän kiinnostaa ja sekin oli totta. Sain myös tuon paikan.

Vierailija
7/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä todella outo kysymys.

Kaippa kartoittavat työttömän tapauksessa onko ihminen aktiivinen.

Sitten taas jos on vielä työsuhteessa, niin sitä että haluaako tosiaan hakea tätä tehtävää, vai haluaako entisestä työstään pois.

Vierailija
8/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin tätä ja vastasin, että tietenkin näin työttömänä olen hakenut useisiin eri paikkoihin. Eikö tämä ole itsestäänselvää? Ei kai työttömänä haeta vain yhteen paikkaan?

Vierailija
9/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon yleensä, että muitakin hakuja on auki, mutta "juuri tämä" on ykköstoiveeni. Bullshittiähän se on, sanoisin samaa kaikkialla.

Vierailija
10/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa, että on hakenut ja valittukin jo yhteen. Siksi toivot nopeaa vastausta myös tähän hakuun.

Vierailija
11/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse tätä yleensä kysyn. Ja syy on se, että tietää vähän pitääkö rekrytointiprosessia yrittää nopeuttaa vai voiko edetä kuten on suunnitellut.

Vierailija
12/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö kysymys. Kertoo työnantajan heikkoudesta.

Vierailija
13/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä hakenut moneen paikkaan kerrallaan ja olen aina päässyt siihen paikkaan mitä olen hakenut. Aika spesifisiä hommia mitä teen ja harvemmin niitä paikkoja on muutenkaan avoinna..

Vierailija
14/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse tätä yleensä kysyn. Ja syy on se, että tietää vähän pitääkö rekrytointiprosessia yrittää nopeuttaa vai voiko edetä kuten on suunnitellut.

Kuulostaa aika suunnittelemattomalta. Eikö rekryprosessi olisi aina hyvä vetää suht nopeahkosti läpi?

Vierailija
15/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tapaat oikean henkilön, palkkaa se siltä istumalta.

Vierailija
16/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelussa kannattaa aina valehdella, rehellisyydellä ei tässä maassa pitkälle pääse

Vierailija
17/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai haen useisiin paikkoihin. Ihmettelen kysymystä.

Vierailija
18/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin kerran, että ei kuulu sinulle. Sain paikan ja kiiteltiin vielä rehellisyydestä.

Vierailija
19/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelussa kannattaa aina valehdella, rehellisyydellä ei tässä maassa pitkälle pääse

Siis meinaatko että kannattaa joka tapauksessa valehdella, oli hakenut muualle tai ei...?

Vierailija
20/32 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tapaat oikean henkilön, palkkaa se siltä istumalta.

En rekrytoi itse työkseni, mutta käsittääkseni kunnalla, valtiolla tai ihan vaan isommassa firmassa on vaikea palkata ketään siltä istumalta.

-eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän