Mitä vastaat, kun työhaastattelussa kysytään "Oletko hakenut töihin muihinkin paikkoihin?"
Kommentit (32)
Selitän aina puuta heinää, että en. Tietysti olen!
Minultakin tätä on kysytty ja olen vastannut aina myöntävästi. Etenkin työttömänä työnhakijana olisi aika outoa, jos en hakisi töitä. En ymmärrä, että miksi sitä kysellään. Voiko vastaus oikeasti vaikuttaa rekrypäätökseen? Miten?
Olen opiskelija, joten viimevuosina olen hakenut lähinnä kesätöitä. Olen sanonut, että olen hakenut muuallekin.
Ns oikeassa työhaastattelussa en tiedä kuinka vastaisin.
Jos olen hakenut niin sanon että kyllä. Jos en ole hakenut, sanon että ei. En minäkään kyllä ymmärrä miksi tuota kysellään, pari kertaa tullut vastaan.
Multa kysyttiin tuota ja vastasin rehellisesti, että olen. Sanoin myös, että tämä paikka, jonka haastattelussa olin olisi kuitenkin se mikä enemmän kiinnostaa ja sekin oli totta. Sain myös tuon paikan.
Tuo on kyllä todella outo kysymys.
Kaippa kartoittavat työttömän tapauksessa onko ihminen aktiivinen.
Sitten taas jos on vielä työsuhteessa, niin sitä että haluaako tosiaan hakea tätä tehtävää, vai haluaako entisestä työstään pois.
Minulta kysyttiin tätä ja vastasin, että tietenkin näin työttömänä olen hakenut useisiin eri paikkoihin. Eikö tämä ole itsestäänselvää? Ei kai työttömänä haeta vain yhteen paikkaan?
Sanon yleensä, että muitakin hakuja on auki, mutta "juuri tämä" on ykköstoiveeni. Bullshittiähän se on, sanoisin samaa kaikkialla.
Kannattaa sanoa, että on hakenut ja valittukin jo yhteen. Siksi toivot nopeaa vastausta myös tähän hakuun.
Kyllä itse tätä yleensä kysyn. Ja syy on se, että tietää vähän pitääkö rekrytointiprosessia yrittää nopeuttaa vai voiko edetä kuten on suunnitellut.
Hölmö kysymys. Kertoo työnantajan heikkoudesta.
En ole ikinä hakenut moneen paikkaan kerrallaan ja olen aina päässyt siihen paikkaan mitä olen hakenut. Aika spesifisiä hommia mitä teen ja harvemmin niitä paikkoja on muutenkaan avoinna..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse tätä yleensä kysyn. Ja syy on se, että tietää vähän pitääkö rekrytointiprosessia yrittää nopeuttaa vai voiko edetä kuten on suunnitellut.
Kuulostaa aika suunnittelemattomalta. Eikö rekryprosessi olisi aina hyvä vetää suht nopeahkosti läpi?
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaat oikean henkilön, palkkaa se siltä istumalta.
Työhaastattelussa kannattaa aina valehdella, rehellisyydellä ei tässä maassa pitkälle pääse
Totta kai haen useisiin paikkoihin. Ihmettelen kysymystä.
Vastasin kerran, että ei kuulu sinulle. Sain paikan ja kiiteltiin vielä rehellisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Työhaastattelussa kannattaa aina valehdella, rehellisyydellä ei tässä maassa pitkälle pääse
Siis meinaatko että kannattaa joka tapauksessa valehdella, oli hakenut muualle tai ei...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaat oikean henkilön, palkkaa se siltä istumalta.
En rekrytoi itse työkseni, mutta käsittääkseni kunnalla, valtiolla tai ihan vaan isommassa firmassa on vaikea palkata ketään siltä istumalta.
-eri.
Vastaan että "?" tai "!"