Anoppi nostaa taas niskakarvat pystyyn :(
Hetken olikin taas ihmeen rauhallista, mutta löytyihän se kitkan aine taas jostakin...Nyt hän on ruvennut tulkitsemaan minun fb viestejäni piikeiksi itseään kohtaan. Olen tarkistuttanu muilla läheisilläni, etteivät ne ole sellaisia.
Kun sitten vastasin julkiseen kommenttiin yksityisellä viestillä tosi nätisti ja asiallisesti (tarkistutin tekstin edelleen toisella henkilöllä), tuli taas kuraa niskaan.
Nyt en enää tiedä, miten pitäisi toimia. Olen enemmän ja vähemmän taistellut anoppini kanssa kohta 20 vuotta ja joskus ne voimat loppuu. Poikansa ei osaa/uskalla asettua jämäkästi perhettämme puolustamaan, koska on ollut lapsesta asti äitinsä nujertama.
Kohtalotovereita? vinkkejä? Ainakin määräaikainen hajurako astuu taas kerran voimaan...
Kommentit (12)
Millasii ne sinun "loukkaavat" viestit oli, mistä veti herneet?
Mulla oli tasan yksi "facebook" riita anopin kanssa, sekin ihan tasan anopin oma päätelmä. Laitoin asetukset niin ettei näe mun viestejä eikä voi mulle mitään kirjoittaa. Suosittelen
Miksi teidän pitää kirjoittaa jotain anopista?
Harmi! Mutta valitettavasti on paljon ihmisiä, joihin ei järki tepsi. Kun he ovat päättäneet, että tekemisesi ja sanomisesi liittyy heihin ja yleensä negatiivisella tavalla, ei mikään tolkun puhe saa heitä siitä tunteesta irti. Et oikein voi asialle muuta kuin pitää sitä hajurakoa..
Minuakin kiinnostaa, millaisia ne viestit on? Kuulostaa mielisairaalta..
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:13"]
Hetken olikin taas ihmeen rauhallista, mutta löytyihän se kitkan aine taas jostakin...Nyt hän on ruvennut tulkitsemaan minun fb viestejäni piikeiksi itseään kohtaan. Olen tarkistuttanu muilla läheisilläni, etteivät ne ole sellaisia.
Kun sitten vastasin julkiseen kommenttiin yksityisellä viestillä tosi nätisti ja asiallisesti (tarkistutin tekstin edelleen toisella henkilöllä), tuli taas kuraa niskaan.
Nyt en enää tiedä, miten pitäisi toimia. Olen enemmän ja vähemmän taistellut anoppini kanssa kohta 20 vuotta ja joskus ne voimat loppuu. Poikansa ei osaa/uskalla asettua jämäkästi perhettämme puolustamaan, koska on ollut lapsesta asti äitinsä nujertama.
Kohtalotovereita? vinkkejä? Ainakin määräaikainen hajurako astuu taas kerran voimaan...
[/quote]
Niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Riitaan tarvitaan aina kaksi. Näin se vain menee. Toisilla on ongelmia aina anoppien ja muiden kanssa. Kumma kun toiset pärjää kaikkien kanssa.
Miksi noin hankala anoppi on FB kaverinasi? Älä ainakaan kommentoi mitään hänen juttujaan ja blokkaa anopin näkymät sinun viesteihisi.
Jotkut ihmiset ovat luonteeltaan käsittämättömiä, osa heistä on anoppeja, ei sille voi mitään, mutta asiasta on hyvä keskustella jonkun kanssa. Jos ei ole ketään kenen kanssa keskustella, niin nimettömänä voi purkaa asian mielestään vaikka tänne.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2013 klo 11:13"]
[/quote]
Niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa. Riitaan tarvitaan aina kaksi. Näin se vain menee. Toisilla on ongelmia aina anoppien ja muiden kanssa. Kumma kun toiset pärjää kaikkien kanssa.
[/quote]
"toiset pärjää kaikkien kanssa" PAH!
Entinen anoppini oli melkoinen tapaus ja hänen kanssaan en vain tullut toimeen vaikka olisin tehnyt mitä hyvänsä.
Olimme kerta kaikkiaan täysin eri planeetoilta jo alunperinkin.
Nykyinen anoppini on samantapainen itseni kanssa, lisäksi hän on aikoja sitten ymmärtänyt että pojallaan on oma elämänsä.
Esimerkiksi minun äitini on ihan oikeasti hankala ihminen, joka kuvittelee että hänellä on oikeus tulla meille kotiin kun ei olla kotona tai hakea lapsia koulusta ilman lupaa, vaikka meillä olisi sovittuja menoja.
Palstan mielestähän vika on vain minussa ja siinä, että minä en tulisi toimeen ihmisten kanssa..
Ap vastaa ja tarkentaa vielä:
Kysyitte, millaisia viestejä anopilta on tullut ja millaisia itse kirjoitin. Tässä esimerkki. Minä kirjoitin omalle seinälleni fb:iin, että kuopus on kiukunnut oikein olan takaa minulle oltuaan pari päivää minusta erossa ( isänsä ja veljensä kanssa anopin luona, tätä ei viestissä mainittu) . Anoppi kommentoi tähän viestiin seinälläni: "Ja syyllinenhän kyllä löytyy..." ja hetken päästä omalla seinällään "Ottaa niin päähän!".
Koska olen vuosien saatossa oppinut varovaiseksi hänen kanssaan, halusin oikaista asian ja kirjoitin hänelle henkilökohtaisen viestin, jossa pahoittelin mahdollista väärinkäsitystä ja kerroin lasten nauttineen vierailusta jne. Ja korostin, että kuopus reagoi aina noin ollessaan minusta erossa, koska on sellaisessa iässä jne. Tarkistutin jopa viestini sisällön miehelläni, ettei vaan ole jotain väärin tulkinnan mahdollisuuksia.
Tähän viestiin sain sellaisen vastauksen, että minä aina kirjoitan negatiivisesti lasten oltua heillä enkä vastaavasti koskaan mainitse mitään kielteistä, jos lapset ovat olleet omien vanhempieni kanssa. Osoitti jopa edellisen merkittävän retken, jonka teki lasten kanssa, että sen jälkeen en ollut kommentoinut mitään fb:ssä (häh? miksi ihmeessä aina pitäisi???)Syytteli myös siitä, että tunnen muutenkin heitä (häntä) kohtaan antipatioita, kun en lähde aina muun perheen mukana hänen luokseen jne.
Lukee siis minun tekstejäni kuin piru raamattua, kuten sanotaan. Ja joo, en tiedä, miksi aikaan rupesin hänen kaverikseen fb:ssä(kun emme koskaan ole missään ystäväväleissä olleet...). Eipä sitä silloin tullut sen enempää pohdittua. Nyt olen kyllä ajatellut, että voisihan tuon poistaakin tuolta vahtaamasta...
Lasten vuoksi olen tekemisissä sen välttämättömän ja peruskohteliaisuusjutut.
Eikö olisi halpompaa, kun et mainitsisi mitäään häneen liittyvää, sillä se että toiset ovat hänen luona olleet niin liittyy häneen...ja hän voi todellakin ottaa siitä itteensä. Se kellä "tarkistutat" viestit, niin taitaa piruuttaan vaan sanoo, ett mitä sanoo, että saat äkäsen anopin.
Jotkut vaan ovat tuollaisia. Laita Fb:n asetukset niin, ettei se näe päivityksiäsi. Sillähän tuosta ongelmasta pääset.