Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remonttiapua!? Onko hanslankareita paikalla?

Vierailija
08.05.2013 |

Eli alle m2 tuulikaapin lattian haluaisin laatoittaa (ei aikaisempaa remonttikokemusta). Alla pelkkä betoni.

Ensin ilmeisesti tasoitus?

Ja sitten tärkein: onko laattaleikkuria helpohko vai mahdottoman vaikea käyttää?

En osaa kuvitella homman olevan kovinkaan vaikea, joten ajatuksena tehdä itse, jos tuo leikkurin käyttö kohtuuhelppoa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on keskustelua aiheesta:

http://www.rakentaja.fi/indexfr.aspx?s=/keskustelukanava/ketjut/9497/1/

Ja tuolla video laattaleikkurin käytöstä:

http://www.laattatukku.fi/leikkausohjeet.html

Google on ystäväsi.

Vierailija
2/6 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, google on ystäväni, siksihän mä täälläkin asiasta kyselen *käytännön kokemuksia*. Eli googletin ensin "laattaleikkurin käyttö" ja kun ei löytynyt kokemuskeskusteluja, googletin "aihe vapaa" ja heitin kyssärin tänne.

Videot on videoita, kiva olis kuulla, miten projekti jollakulla *oikeasti* meni. Plus joku joka tehnyt aikaisemmin, soaa arvioida, onnistuuko kokematon. Siihen kysymykseen ei löytynyt myöskään vastausvideota.

Mutta onneksi osaan googlettaa myös aihe vapaalle ja kysyä täältä, kuten interaktiivisena aikakautena on tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, suo anteeksi aliarviointini.

Omaa kokemusta ei ole, mutta toisaalta jostakinhan jokaisen on aloitettava ja tuulikaapin kokoinen pikkuprojekti on hyvää harjoitusta. Työvaiheet eivät kovin monimutkaisilta näytä. Rohkeasti vain.

Vierailija
4/6 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti onnistut ja osaat sen tehdä!

tee-se-itse-nainen voi neuvoa:

Osta niitä laattoja muutama ylimääräinen kun leikkurilla voi tulla tehtyä virhepaloja. Käytä leikkurissa voimaa, muuten se on simmppeli laite. Valitse sellaiset laatat että niitä saa helposti leikattua.

Laastia lattiaan, vetäise "kammalla" ja sen jälkeen paina laatta kiinni. Käytä laattojen välissä nauhaa jotta välit pysyvät saman kokoisena. Kun olet saanut laatat kiinnni, laita sauma-ainetta, siisti välit esim. kaapelin pätkällä tai sormella ja pyyhi kaakelit kostealla rätillä.

Vóla! uusi lattia ihan itse!

Vierailija
5/6 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset! Jotakuinkin noin olin homman hahmottanut, mutta ensikertalaisena mietitytti, mites oikeassa elämässä...

Mutta mitä tarkoittaa käytä "nauhaa"? Siis millaista nauhaa tuohon välien samansuuruisuuteen??

Vierailija
6/6 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itseasiassa tiedä mistä minulle on tullut se nauha, olisikohan ihan rautakaupasta. Se on kuin kengän nauhaa (pyöreää) ja siis taipuu helposti jotta voi kiertää helposti laattojen välissä. Nauhan olisi hyvä olla niin pitkää että laatat ehtii jo jämähtää kiinni ennenkuin siirtää nauhaa esim pari riviä laattaat. 

Eli laattoja ei laiteta toisiinsa kiinni vaan se nauhan verran aina väliä. Voi olla että onnistut ilman nauhaakin, mutta silloin ei väleistä välttämättä tule saman levyisiä.

Leikkurista vielä sen verran että älä ostä mitää kaikista paksuinta laattaa, niitä on tosi v-mäinen leikata. Ja tee yhdestä laatasta sellainen mihin testaat muutaman vedon miten se leikkuri toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan