Maksaako sossu sähkömaksun? jos työtön
Kommentit (10)
Toimeentulotukena kyllä, jos menosi ylittävät tulosi.
Ei sillä summalla ole väliä tietty siinä joku kohtuus on mutta aika isot laskut menneet läpi.
Jos sinulla on hyväksytty toimeentulotukipäätös Kelasta kyseiselle kuukaudelle niin kyllä maksaa.
Riippuu oletko työtön tahallaan vai tahtomattasi. Jos ei työnteko maittanut ja irtisanouduit itse, niin voipi olla ettei maksa.
Ei kai se työttömyyteen perustu, vaan siihen, onko oikeus toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu oletko työtön tahallaan vai tahtomattasi. Jos ei työnteko maittanut ja irtisanouduit itse, niin voipi olla ettei maksa.
Ei pidä paikkaansa, vaikka olisi karenssi te - toimistosta päällä, ei vaikuta asiaan. Varmista asia suoraan Kelasta, esim. Kirjautumalla pankkitunnuksilla kelan sivuille tietoihisi ja sieltä viestit - osioon, missä voit kysyä. Vastaavat melko nopeasti. Tai varaa puhelinaika sieltä omien tietojen kautta niin soittavat sovittuna aikana.
Jos työtön saa hyvää ansiosidonnaista päivärahaa, niin sähkölaskukin pitää maksaa itse. Ihan kuten muukin eläminen.
Kyllä jos haet toimeentulotukea ja saat myönteisen päätöksen. Mutta sitähän ne tosiaan maksaa sun lääkkeet, sairaalakulut ja vedenkin. Tavallisille kerta-apua tarvitseville työttömille ne ei maksa mitään.
tammelan kunta kyllä on maksanut tilannut jopa ulkomailta lisää maksukohteita. sähköä saa käytävästä johdolla
Kela maksaa jos saat perustoimeentulotukea kyseisenä kuukautena