Asuminen Turun keskustassa
Onko kellään kokemuksia kyseisellä alueella asumisesta?
Olen ehkä saamassa vuokra-asuntotarjouksen. Sijainti lähellä rautatieasemaa ja Stockaa.122
Kommentit (13)
Etiäisenä koen, että kämppä on Rauhankadulla.
Vierailija kirjoitti:
Turun keskusta oli ennen mannermainen, kansainvälinen. Ei tullut kuuloonkaan, että kaupungille olisi lähdetty mökkirytkyissä
Nykyään keskusta on matυmainen, ihan sama mitä päällä, nopeasti pois.
Terv. Vasaramäen asukas
Se on junttilan näköinen nykyään. Koronan aikana sinne pesiytyi tuulipuku ilmiö.
Jos ei ole varaa asua Helsingin keskustassa, niin viimeistään sitten Turun keskustassa. Suurin osa asunnoista ainakin edullisia.
Asuin itse Aninkaistenkadulla lähellä linja-autoasemaa 1,5 vuotta, ja sijainti oli kulkuyhteyksien ja palveluiden puolesta loistava. Jos halusi isompaan ruokakauppaan keskustan kauppojen sijaan, Kupittaan Citymarkettiinkin pääsi kivasti. Pyörällä ja kävellen oli muutenkin saavutettavissa kaikki tarvittava.
Itse talo ei ollut rauhallinen, vaikka siinä oli lähinnä omistusasuntoja, ja äänieristys oli käytännössä olematon. Kerran oli jonakin viikonloppuyönä joku ohikulkija rikkonut rapun oven lasin, ja toisena viikonloppuna pyörävaraston oveen oli sutaistu tagi. Muuta aineellista ilkivaltaa en muista, mutta varmaan tätä luokkaa ovat kokemukset monilla muillakin keskustassa.
Jos asuintalo on rauhallinen ja turvallinen, keskustassa on varmasti mukava asua. Itse tykkäsin juuri sijainnin puolesta, ja Turusta jäi pääosin mukavat fiilikset, kun muutin pois. (Talosta ja naapureista ei niinkään.) Kokemukset vuosilta 2010-2012, joten nyt saattaa tosin olla erilaistakin.
Melko läävä nykyään. Kaduilla vaeltaa ulkomaalaisia piripäitä ja fossiileja. Meidän lapset eivät enään käy Turun keskustassa koska on liian epätasapainoinen ja vaarallinen paikka. Ei ole enään ns. Nykyaikaista asua jossain betonihelvetissä. Lapsiperheet kaikonneet jo ympäryskuntiin.
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009910167.html?utm_medium=promo…
Keskusta on nykyisin täynnä pössynarkkeja ja ulkkislaumoja, oli vielä 10-15 vuotta sitten ok mutten enää sinne muuttaisi. Asuinkin sentään ydinkeskustassa yliopistonkadulla 2006-10.
Vierailija wrote:
Turun keskusta oli ennen mannermainen, kansainvälinen. Ei tullut kuuloonkaan, että kaupungille olisi lähdetty mökkirytkyissä
Terv. Vasaramäen asukas
Nassu umpeen peräpersu.
Vierailija wrote:
Melko läävä nykyään. Kaduilla vaeltaa ulkomaalaisia piripäitä ja fossiileja. Meidän lapset eivät enään käy Turun keskustassa koska on liian epätasapainoinen ja vaarallinen paikka. Ei ole enään ns. Nykyaikaista asua jossain betonihelvetissä. Lapsiperheet kaikonneet jo ympäryskuntiin.
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009910167.html?utm_medium=promo…
Eipäs narrata. Itse kuljen joka päivä ja ilta työmatkoilla keskustassa, eikä siellä ole mitään vaarallista. Olet tainnut lukea liikaa persujen höpöjuttuja.
Vierailija wrote:
Ei enää koskaan Turkuun. Asuin siellä viime vuonna. Kaikkialla mustia ölisijötä. Ja illalla pimeän tullessa kaikkialla keskustassa on homoseksuaaleja ehdottelemassa mitä sairaimpia aktiviteetteja.
Sitten heräsit kun isoisä oli taas tullut yöllä sänkyysi tarjoamaan taskustaan Werther’s Original kermakaramellia.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Terv. Vasaramäen asukasSe on junttilan näköinen nykyään. Koronan aikana sinne pesiytyi tuulipuku ilmiö.
Totta. Ikävää. Tsempatkaa turkulaiset!
Persut näyttävät pelkäävän kaikenlaista. Miten te lainkaan uskallatte mennä ulos? Uskotte vissiin toistenne tarinoita 😂
Rautatieaseman ja Stokkan väliin jää aika laaja alue mutta oletan että asunto on Läntisen pitkäkadun ja Yliopistonkadun välissä. Keskeinen sijainti ja keskustan palvelut lähellä. Seutu on hyvä varsinkin jos matkustat muille paikkakunnille ainakin puolisäännöllisesti sillä myös linja-autoasemalle on siitä lyhyt matka. Ainoa mihin en varauksetta muuttaisi on Humalistonkadun alimmat kerrokset lähellä Yliopistonkatua koska siinä on viikonloppuisin kännisten hulinaa. Toisaalta olen asunut ihan torin kulmalla vuosia ja suuren osan vuodestahan Tutun kadut ovat hyvin hiljaisia. Huomaa että Turussa kävellään tai pyöräillään kilometrienkin matkat joten hyvä reitti kouluun tai töihin on olennainen.