Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarkoittaa, että kasvi pitää KARAISTAA ennen ulos istutusta?

Vierailija
06.05.2013 |

Kun en mikään viherpeukalo ole. Kylvettiin nyt kesäkukkia, saavat taimiksi kasvaa sisällä, mutta miten ne karaistaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strömssi on strömssi, niin facebookissa, kuin puutarhassa, kuin jokapuolella muuallakin. Sinne minne minä menen, siellä on ainakin yksi strömssi; minä :D 

-ap-

Vierailija
2/8 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karaistaa tarkoittaa että taimea pitää vahingoittaa jotenkin. Vaikka valolla tai kylmyydellä. Voit vaikka karaista kasvia moralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ekana päivänä ulos vartiksi, tokana tunniksi... Jos yöpakkaset on loppuneet, niin alle viikossa ovat karaistuneet. Istuta pilvisenä tuulettomana päivänä.

Vierailija
4/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa että pitää totuttaa ne kylmempään ulkoilmaan pikkuhiljaa, vähän aikaa kerrallaan, ja joka päivä vähän kauemman. Kuolevat jos ovat tottuneet yli 20 asteeseen ja sit yhtäkkiä ovatkin muutamassa asteessa ja yöllä vielä lähellä nollaa.

Vierailija
5/8 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Näin vähän ajattelinkin, mutta oli pakko kysyä, mulla tosiaan peukalot täysin keskellä kämmentä tässä asiassa. Ja hassu mielikuva tuli jo tuosta sanasta, näen itseni seisomassa ulko-ovella se kukan taimi sylissä, ja näyttämässä sille ulkomaailmaa , puhuen sille samalla, että katso nyt millaista täällä on, niin karaistut :D -perus strömssi puutarhaa hoitamassa= ei hyvä :D

Vierailija
6/8 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 23:40"]

Kiitos vastauksesta! Näin vähän ajattelinkin, mutta oli pakko kysyä, mulla tosiaan peukalot täysin keskellä kämmentä tässä asiassa. Ja hassu mielikuva tuli jo tuosta sanasta, näen itseni seisomassa ulko-ovella se kukan taimi sylissä, ja näyttämässä sille ulkomaailmaa , puhuen sille samalla, että katso nyt millaista täällä on, niin karaistut :D -perus strömssi puutarhaa hoitamassa= ei hyvä :D

[/quote]

Ei tuommoisesta curling-touhusta mitään tule. Ala jättää taimet yksin joksikin aikaa, käy vaikka lenkillä tai shoppailemassa. Kukille puhumisen tärkeyttä ei voi kiistää, mutta nyt on aika lopettaa turha lässyttely. Naapuritkin ihmettelee sitä lepertelyä sitten kun olet vienyt ne kokonaan ulos. Minä olen asiallinen ja niukahkosanainen kasveille karaistusvaiheessa, tottuvat sitten siihen, etten siellä ulkonakaan ole koko ajan vieressä höpöttelemässä.

Vierailija
7/8 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti karaisemiseen kuuluu kylmän (ja tuulen) siedon lisäksi myös se, että ne sisällä kasvaneet raasuparat eivät ole koskaan nähneet oikeaa todellista ja polttavaa aurinkoakaan, ja nikeltyvät paisteeseenkin, jos ne jätetään auringon räkitykseen kylmiltään. Eli kun viet ne "vähäksi aikaa" karaistumaan kylmään, muista kuitenkin laittaa niille joku varjostuskin alkuvaiheessa, muuten ne palavat.

Vierailija
8/8 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strömssi on sekoittanut palstan. Ei olla Facebookissa nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme