Kolumni: Maria Nordin on näkyvin esimerkki siitä, miksi Suomeen tarvitaan puoskarilaki
Sanna Ukkola kirjoittaa asiaa, käy kirjoittamassa kansalaisaloite
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0821098d-461d-4395-bce4-695023f3be86
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna on ärsyttävä populisti, jolla ei tunnu olevan todellisia mielipiteitä vaan tarkoituksena on aina nuoleskella jonkun tietyn ryhmän persettä, varsinkin miesten. Tosi pinnallisia ja turhia ajatuksia kolumneissa. Ei ainakaan vaikuta kovin älykkäältä, tosin ei tarvitsekaan.
Ai. Silloin kun ei puhu vihreiden agendan mukaisesti, on populisti? Eiköhän tuo ihan viisaasti puolusta nyt länsimaista lääketiedettä.
Mikä tekstistään sun mielestä tekee tyhmästi kirjoitetun?
Ovat aika kovalla kädellä muokanneet. Ilmeisesti oli vähän oikeastikin tyhmästi kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä uskon tiettyihin luontaishoitoihin ja lääkintään. Ei ne kaikki ole huuhaata. Mutta silloin on iha kyse jostain muusta kuin autoista ja menninkäisistä.
Kyllähän lääketiedekkin luonnon antimia käyttää.Lääketiede todellakin käyttää luonnon antimia mutta lääkeyhtiöt lobbaa luontaishoitoja vastaan ettei oma voitto pienene. Olen samaa mieltä Marian kanssa antibioottien haitoista ja siitä että lääkkeisiin turvaudutaan liian helposti. Länsimainen lääketiede keskittyy sairauksien parantamiseen, monet luontaishoidot taas sairauksien ennaltaehkäisyyn. Mielen voimaa ei vielä tunneta kunnolla, placebo-vaikutus ja positiivisen ajattelun merkitys parantumisessa ovat kuitenkin jo tieteellisesti todistetut.
En kannata enempää säätelyä tai kieltoja vaan valinnanvapautta. Nyt kun on paljastunut orjatyötä ravintoloissa, raksoilla ja siivousalalla pitäisi keskittyä tärkeämpiin asioihin kuin kieltoihin ja rajoituksiin. Idiootteihin ei kiellot pure kuitenkaan kuten hopeavesi todisti.
Hyödytöntä vastakkainasettelua. Olen itse kuunnellut vierestä kun Life-ketjun myyjä suositteli asiakkaalle, ettei tämä kertoisi lääkärilleen syövänsä luontaistuotteita. Todella typerää, lääkärin vastuulla on selvittää potilaan käytössä olevien luontaistuotteiden yhteisvaikutukset lääkkeiden kanssa, joita sairauksiin määrätään. Miten lääkäri voi näissä tapauksissa arvioida mahdollisia yhteisvaikutuksia? Ei ole kyse siitä etteivätkö luontaistuotteet toimisi, tottakai osa niistä toimii, ja muodostavat riskin vakaville yhteisvaikutuksille jos lääkäri ei tiedä, mitä poppakuureja Lifen myyjä on käskenyt pimittämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän eri mieltä tuosta, että uskomushoitoihin turvautuisivat kaikkein heikommassa asemassa olevat. Yleensä ei.
”Komitean mukaan harhaanjohtava markkinointi pitäisi kieltää ja ihmisille tulisi kertoa nykyistä selvemmin, että vaihtoehtohoidot eivät ole lääketiedettä.”
En pidä ihmisiä yleisesti niin tyhminä, etteivätkö he tuota tietäisi. Moni kokeilee noita vaihtoehtohoitoja siksi, ettei ole saanut apua perinteisestä lääketieteestä. Minun puolestani saa kokeillakin jos haluaa, jokaisella pitäisi olla päätäntävalta omaa elämäänsä koskien.Enemmän huolettaa heikoimpien puolesta esim. Alkon ja Veikkauksen vaikutus. En ymmärrä, miten tuollaiset firmat saavat mainostaa palvelujaan eikä haitoista ja riskeistä puhuta suoraan. Kaikista heikoimmassa asemassa olevat ovat alkoholin ja rahapelien suurkuluttajia, eivätkä yleensä vaihtoehtohoitojen. Eiväthän nuo toki toisiaan poissulje, mutta isompi ongelma alkoholi ja rahapelit ovat kuin vaihtoehtohoidot. Astral-tv:n voi kyllä hyvin rinnastaa veikkaukseen, auttaa tehokkaasti hävittämään rahasi.
Tässä on se ero, että Alko ja Veikkaus eivät väitä tuotteidensa parantavan sairauksia tai lisäävän käyttäjän hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän eri mieltä tuosta, että uskomushoitoihin turvautuisivat kaikkein heikommassa asemassa olevat. Yleensä ei.
”Komitean mukaan harhaanjohtava markkinointi pitäisi kieltää ja ihmisille tulisi kertoa nykyistä selvemmin, että vaihtoehtohoidot eivät ole lääketiedettä.”
En pidä ihmisiä yleisesti niin tyhminä, etteivätkö he tuota tietäisi. Moni kokeilee noita vaihtoehtohoitoja siksi, ettei ole saanut apua perinteisestä lääketieteestä. Minun puolestani saa kokeillakin jos haluaa, jokaisella pitäisi olla päätäntävalta omaa elämäänsä koskien.Enemmän huolettaa heikoimpien puolesta esim. Alkon ja Veikkauksen vaikutus. En ymmärrä, miten tuollaiset firmat saavat mainostaa palvelujaan eikä haitoista ja riskeistä puhuta suoraan. Kaikista heikoimmassa asemassa olevat ovat alkoholin ja rahapelien suurkuluttajia, eivätkä yleensä vaihtoehtohoitojen. Eiväthän nuo toki toisiaan poissulje, mutta isompi ongelma alkoholi ja rahapelit ovat kuin vaihtoehtohoidot. Astral-tv:n voi kyllä hyvin rinnastaa veikkaukseen, auttaa tehokkaasti hävittämään rahasi.
Tässä on se ero, että Alko ja Veikkaus eivät väitä tuotteidensa parantavan sairauksia tai lisäävän käyttäjän hyvinvointia.
Kyllä väittäisivät ja väittävätkin, mutta moni ei onneksi usko. Veikkausmonopoli harrastaa harhauttavaa kulissit kuntoon hyväntekeväisyyshyvesignalointia ja holimonopoli jeesustelee vastaavasti menemään kaikkea helpommasta tilastoinnista jne utopiasta, että kansa juo vähemmän kun yksi pyramidin huipulla oleva taho yksin(oikeudella) käärii siitä rahat itselleen, todellisesta aidosta yhteiskuntavastuusta viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä uskon tiettyihin luontaishoitoihin ja lääkintään. Ei ne kaikki ole huuhaata. Mutta silloin on iha kyse jostain muusta kuin autoista ja menninkäisistä.
Kyllähän lääketiedekkin luonnon antimia käyttää.Lääketiede todellakin käyttää luonnon antimia mutta lääkeyhtiöt lobbaa luontaishoitoja vastaan ettei oma voitto pienene. Olen samaa mieltä Marian kanssa antibioottien haitoista ja siitä että lääkkeisiin turvaudutaan liian helposti. Länsimainen lääketiede keskittyy sairauksien parantamiseen, monet luontaishoidot taas sairauksien ennaltaehkäisyyn. Mielen voimaa ei vielä tunneta kunnolla, placebo-vaikutus ja positiivisen ajattelun merkitys parantumisessa ovat kuitenkin jo tieteellisesti todistetut.
En kannata enempää säätelyä tai kieltoja vaan valinnanvapautta. Nyt kun on paljastunut orjatyötä ravintoloissa, raksoilla ja siivousalalla pitäisi keskittyä tärkeämpiin asioihin kuin kieltoihin ja rajoituksiin. Idiootteihin ei kiellot pure kuitenkaan kuten hopeavesi todisti.
Hyödytöntä vastakkainasettelua. Olen itse kuunnellut vierestä kun Life-ketjun myyjä suositteli asiakkaalle, ettei tämä kertoisi lääkärilleen syövänsä luontaistuotteita. Todella typerää, lääkärin vastuulla on selvittää potilaan käytössä olevien luontaistuotteiden yhteisvaikutukset lääkkeiden kanssa, joita sairauksiin määrätään. Miten lääkäri voi näissä tapauksissa arvioida mahdollisia yhteisvaikutuksia? Ei ole kyse siitä etteivätkö luontaistuotteet toimisi, tottakai osa niistä toimii, ja muodostavat riskin vakaville yhteisvaikutuksille jos lääkäri ei tiedä, mitä poppakuureja Lifen myyjä on käskenyt pimittämään.
Myös tuo lääketieteen ja luontaishoitojen vertailu ontuu. Lääkehoito on vain osa terveydenhuoltoa, kuten luontaislääkehoito on osa luontaishoitoja. Terveydenhuolto pyrkii ennaltaehkäisemään sairauksia ohjeistamalla terveellisiin elämäntapoihin ja varoittamalla terveydelle haitallisista asioista, kuten luontaishoitojenkin puolella tehdään. Lääkehoitoa, josta käytät nimitystä länsimainen lääketiede, aletaan toteuttaa vaiheessa, jossa lääkkeettömät keinot eivät enää tuota tulosta.
Kyllä terveydenhuollon ammattilaisia koulutetaan ajattelemaan ihmistä holistisena kokonaisuutena, psyykkinen toimintakyky otetaan huomioon osana kokonaisvaltaista hyvinvointia. Antibioottien haitat tunnetaan jo lääkärienkin keskuudessa, Suomessa on paljon lääkäreitä, jotka kieltäytyvät kirjoittamasta antibioottikuuria potilaalle, joka sitä tottumuksesta vaatii vaivaan, joka on hoidettavissa ilmankin.
Ottaisit selvää asioista, muuten saatat aiheuttaa hallaa ajamallesi asialle, vaikka tarkoitus olisi hyvä.
Sillään hassua, kun olen Ukkolan niputtanut samaan huuhaa pakettiin Nordinin ja Astra-tv:n kanssa.
En tule allekirjoittamaan yhtäkään kieltoon kehottavaa aloitetta. Kieltoja on tässä maassa jo ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sillään hassua, kun olen Ukkolan niputtanut samaan huuhaa pakettiin Nordinin ja Astra-tv:n kanssa.
Sarjassa lokerollistajien ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa lokerollistajien ongelmia.
Ei ole ongelma ollenkaan. Huuhaatahan nuo ovat kaikki. Nordin ja Astra-tv vaan ovat tietoisia asiastaan, Ukkola ei.
Te jotka ette kannata ns puoskarilakia, onko ehdotuksia kuinka vaihtoehtohoidoista saataisiin turvallisempia ja hoitoja tarjoavat tahot vastuuseen, jos esimerkiksi aiheuttavat hoidoillaan ihmiselle peruuttamatonta vahinkoa?
Pilkataan alkuperäiskansoja ja vedetään herne nenään, kun joku siitä huomauttaa, sekä aletaan kiusaamaan tätä huomauttajaa -Ukkola.