Miten järkätä suurin voitto häistä?
Mietittiin miehen kanssa, että ois ratkaisu rahaongelmiin, että mentäis naimisiin, niin vois pitää hääbileet ja laittaa kutsukorttiin tilinumeron.
Tämä lienee jo maan tapa.
Eli paljonko häillä nettoaa ja millä konstein?
Kaikki ASIALLISET vinkit kehiin.
Itse ollaan ajateltu:
-Vieraat enimmäkseen vanhempiemme keski-ikäisiä parempituloisia tuttavia.
(Omat kaverit kutsutaan vain kirkkoon ja omakustanteisiin iltabileisiin.)
-Ruokatarjoiluun lihakeittoa soppakattilalla, ruisleipää+voita ja kakkukahvit.
-Koristeet luonnosta.
Kommentit (38)
Eräissä häissä, joissa olin oli pöytien koristeina rannoille tulleita, kuluneita oksia ja metallisiä säilykepurkkeja maljakkoina, joissa oli syksyn lehtiä koristeena.
Tällä ei paljon tienaa, mutta maksulliset hääleikit voisi olla kivoja. Vaikka onginta 10 euroa ja onginnasta saisi esim. kivalla fontilla tulostetun kauniin mietelauseen. On ihana muisto häistä.
Laskekaa etukäteen, kannattaako hankkia korttimaksupääte. Harvalla on nykyään käteistä :/
Ruoka voi hyvinkin halvaksi, siitä saa tuloa, kun laitat kutsuun, että on ruokatarjoilu. Antavat ehkä enemmmän lahjarahaa.
Pidä häät vähän myöhemmin kesällä, kun sieniä alkaa kasvaa. Nyt jo kerää nokkosta alkukeittoa varten, sitten juhlaan teet sen keiton ja pääruoaksi paistettuja perunoita ja sieniä, jälkiruoksi marjajogurttijäädyke. Leivo keksejä itse ja leivo kakkupohja. Kerää marjoja kakuntäytteeksi, voit keittää osan hilloksi, että tulee makeutta. Lisäksi tarvitset vain kermaa. Koristelet kakun marjoilla ja syötävillä kukilla, jotka keräät luonnosta.
Alkoholitarjoilu on tietysti maksullinen samoin limpparit. Vain tiivistemehua ilmaiseksi.
Absolutisteina emme tarjoile alkoholia lainkaan.
Ruokajuomana vesi ja maito.
Kahvi, tee, nuo pikkuleivät kuulosti kivalta.
Emme tee mitään kasvisruokia. En tiedä ketään, joka ei söisi lihaa.
Itse tehty kakku ja pikkuleivät.
Tiivistemehu kylmäjuomaksi kahvipöytään. Hyvä idea.
aloittaja kirjoitti:
Itse tehty kakku ja pikkuleivät.
Joojoo, nyt sulta meni ihan kokonaan pointti ohi.
Kasvikset on HALVEMPIA kuin liha. Te siis TIENAATTE enemmän kasvissopalla kuin lihakeitolla.
On ihan sama, kuuluuko teidän vieraisiinne kasvissyöjiä tai ei. Teette halpaa soppaa, ja se siitä.
Toivokaa, että koronan toinen aalto tulisi syksyksi. Sitten teette kuten ne jotkut ylioppilaat, että pyydätte vaan lahjarahat kun juhlia ei pystytäkään järjestämään ollenkaan. Voihan kutsussa lupailla jotain epämääräistä mahdollisesti myöhemmin järjestettävistä juhlista.
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Itse tehty kakku ja pikkuleivät.Joojoo, nyt sulta meni ihan kokonaan pointti ohi.
Kasvikset on HALVEMPIA kuin liha. Te siis TIENAATTE enemmän kasvissopalla kuin lihakeitolla.
On ihan sama, kuuluuko teidän vieraisiinne kasvissyöjiä tai ei. Teette halpaa soppaa, ja se siitä.
Voihan se lihakeittokin olla tehty halvoista aineksista. Eiköhän jotain rustoista ja rasvaista lihaa saa teurastamolta edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Itse tehty kakku ja pikkuleivät.Joojoo, nyt sulta meni ihan kokonaan pointti ohi.
Voihan se lihakeittokin olla tehty halvoista aineksista. Eiköhän jotain rustoista ja rasvaista lihaa saa teurastamolta edullisesti.
Tarkoitatko, että keittoon tulee pelkkää rasvaista rustoa? Ei mitään kasviksia, sillä morsiuspari ei tunne ketään, joka söisi kasviksia.
Olisko purkkihernekeitto hyvä idea?
Voisitte pitää sellaiset armeijateemaiset häät! Soppaa tölkkipurkeista ja kypäristä ja jälkkäriksi pannaria ja hilloa.
Miesväki kyllä arvostaisi sitä enemmän kuin suurella vaivalla väsättyjä kermakakkuja. Ei niistä kuitenkaan tule sen näköisiä kuin Koko Suomi leipoo -ohjelmassa, vaikka kuinka Kinuskikissan ohjetta noudattaisitte.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka voi hyvinkin halvaksi, siitä saa tuloa, kun laitat kutsuun, että on ruokatarjoilu. Antavat ehkä enemmmän lahjarahaa.
Pidä häät vähän myöhemmin kesällä, kun sieniä alkaa kasvaa. Nyt jo kerää nokkosta alkukeittoa varten, sitten juhlaan teet sen keiton ja pääruoaksi paistettuja perunoita ja sieniä, jälkiruoksi marjajogurttijäädyke. Leivo keksejä itse ja leivo kakkupohja. Kerää marjoja kakuntäytteeksi, voit keittää osan hilloksi, että tulee makeutta. Lisäksi tarvitset vain kermaa. Koristelet kakun marjoilla ja syötävillä kukilla, jotka keräät luonnosta.
Alkoholitarjoilu on tietysti maksullinen samoin limpparit. Vain tiivistemehua ilmaiseksi.
Raikas lähdevesi olisi kyllä parempaa ja elegantimpaa kuin ankeat esanssinhajuiset mehukatit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholitarjoilu on tietysti maksullinen samoin limpparit. Vain tiivistemehua ilmaiseksi.Raikas lähdevesi olisi kyllä parempaa ja elegantimpaa kuin ankeat esanssinhajuiset mehukatit.
Vesi otetaan suoraan hanasta ja sitä sanotaan lähivedeksi. Niin siitä tulee parempaa.
No niin, minkäslainen edullinen mutta hienolta kuulostava häämenu meillä on jo koossa? Katsotaanpas.
Alkuruoka
Nokkoskeitto (käsin navetan takaa poimituista nokkosista)
Ruiskeksejä (ohuita kuivattuja lastuja ruisleivästä, päällä suolaa)
Pääruoka
Keitetyt perunat
Metsäsienipaistos ja karpalot
Kaalisalaatti
Jälkiruoka
Kahvia, teetä
Britakakku (morsiamen itse poimimista vadelmista ja mustikoista, koristeltuna syötävin luonnonkukin)
Kuulostaa hyvältä, eikös vaan? Ja kaikki ainekset edullisia. Hääkakun korvaisin britakakulla, sillä se on halvemmista aineista ja perinteistä tylsää kermakakkua tyylikkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Lihakeitto on liian kallista. Perunaporkkanasosekeitto saa riittää. Keskelle teelusikallinen raejuustoa, niin näyttää juhlavammalta.
Myös levite leivän päällä on turhaa. Leivät voi ostaa -30%-koreista pitkin vuotta ja pakastaa juhlassa tarjottavaksi.
Minimalistinen meno hääjuhliin. Servietit ovat turhia, samoin kukat ja kynttilät. Ei pöytäliinoja. Musiikiksi riittää jonkin radiokanavan avoinna pitäminen.
”Servietit on turhia.” 😂 Hääkutsuun asuvaatimukseksi hihallinen asu.
Kai olette hääkutsuun laittaneet linkin Ticket Masteriin, jossa myydään pääsylippuja? VIP-lippu 275€, sisältää ruuan ja paikan läheltä hääparia, normaali lippu 100€, ei sisällä tarjoiluja. Juomaliput 10€/juoma. Sillä lähtee.
Pöytäliinoina voi käyttää (uusia) aluslakanoita.
Ikeasta saa jämälautasliinoja halvalla, samoin juomalaseja, joihin voi laittaa luonnonkukkia tai tuikkukynttilöitä.
Koristelussa voi hyödyntää esimerkiksi käpyjä.
Totta toinen puoli. Ihanat juhlat voi järjestää halvemmallakin. Nykyään moni ei uskalla järjestää juhlia ollenkaan, kun kaiken pitää olla kalliimmasta päästä.