Antaisitko 16 -vuotiaan tytön muuttaa pois kotoa?
Tyttö täyttää kohta 17 ja haluaisi muuttaa 23 -vuotiaan poikaystävänsä kanssa yhteen. Poikaystävällä on jo vuokra-asunto ja hän käy töissä. Mitä mieltä? Antaisitko muuttaa?
Kommentit (10)
En. Poikaystävää voi tavata ja suhdetta pitää yllä ilman avoliittoakin. Jos suhde on kestävää ja "aikuista" sorttia, he voivat muuttaa yhteen myöhemminkin, tytön tullessa täysikäiseksi. Monet aikuisetkin pariskunnat seurustelevat pitkään asuen omissa asunnoissaan.
16-17-vuotias on vielä todella naiivi ja kokematon ja on todellakin hyvä, että hän asuu vielä HUOLTAJAN seurassa: opettelee aikuisuuden vastuita valvottuna. Mikä kiire tytöllä on pois kotoa? Lapsuutta ja nuoruutta ei kannata lyhentää väkisin; ne ovat tänä päivänä liian lyhyitä muutenkin.
En todellakaan. Mitä ihmettä tuon ikäinen mies hakee teinitytöstä ylipäänsäkään? Luin otsikon ja ajattelin, että meillä on sama tilanne, miehen ysiluokan lopettava tyttö muuttaa pois kotoa, kun menee opiskelemaan (ei voi opiskella siellä kotoa käsin), mutta onkin aika eri juttu... Menee sisäoppilaitokseen, jossa sentään valvontaa, on fiksu porukka jne., mutta silti vähän huolestuttaa.
En, koska alle 18 vuotias ei voi hoitaa kaikkia omia asioitaan, vaan tarvii siihen vanhempiaan.
Riippuu todellakin lapsesta.Jos on mielestäsi kykenevä taloudenpitäjä ja osaa hoitaa raha-asiat ja muunkin taloudenpitoon liittyvät jutut niin mikä ettei.Myös poikakaverin pitäisi mielestäni olla "hyvä tyyppi" ja vastuuntuntoinen.En antaisi muuttaa vielä jos ovat seurustelleet vasta vähän aikaa ja jos ed.mainitut asiat eivät ole kunnossa.Tunnetko poikakaverin vanhemmat hyvin? Mitä mieltä he ovat asiasta? Itsekin aloitin seurustelun tuon ikäisenä muutaman vuoden vanhemman poikakaverin kanssa,mutta ei olis kyllä tullu mieleenkään muuttaa yhteen sen ikäisenä.
En antaisi muuttaa! Mun kohta 18v on syksyllä muuttamassa yksin asumaan. Sekin mua vähän huolettaa, mutta täysi-ikäinenhän sitten jo on...
Miten sä olet lapsesi kasvattanut, siitähän se riippuu. Eli onko se kykenevä huolehtimaan itsestään ja velvoitteistaan myös ilman äidin valvontaa ja paapomista vai ei? Hyvin kasvatattu tyttö pystyy siihen tuossa vaiheessa jo - ja huonosti kasvatettu ei vielä vuoden päästäkään.
Riippuu tietysti siitä tytöstä ja siitä poikakaverista, mutta voisin antaa. Itsekin muutin pois kotoa 16-vuotiaana ja se oli kaikille loistava ratkaisu. Mulla oli äitini kanssa kauheita riitoja ja tosi vaikea teini-ikä, mutta se loppui siihen kun sain muuttaa oman katon alle ja täytyi ottaa vastuu elämästään. Ei ollut enää äitiä jota vastaan kapinoida, mikä oli minulle oikein terveellistä, ja äidillekin taatusti helpottavaa.
Mun lapsi lähtee tod.näk. opiskelemaan 16 vuotiaana toiselle paikkakunnalle, joten joudun päästämään hänet yksin maailmaan. En todellakaan päästäisi asumaan 23 vuotiaan kanssa saman katon alle.
Tottakai. Jos kerran on asiansa hoitava poikaystävä, niin ei mitään estettä.
En.
Omasta mielestään varmaan on jo aikuinen. Kun muistelee itseään tuon ikäisenä niin kaukana vielä aikuisesta kuitenkin.