Apua! Millainen todennäköisyys olla raskaana?
Eli kerron nyt avoimesti ja yksityiskohtaisesti, koska haluaisin kunnon vastauksia/keskustelua. Olin 21.4.2013 yhdynnässä, kortsu rikkoutui (siemennestettä tuli jonkin verran sisälleni).Otin 17h yhdynnästä jälkiehkäisypillerin pienessä paniikissa. Laskin myös että juuri tällöin 21.4 minulla oli ovulaatio. Ehtiköhän pilleri ajoissa?
Nyt on mennyt melkeenpä parisen viikkoa tästä ja tällä viikolla pari päivää sitten minulla oli kaksi päivää niukkaa veristä vuotoa. Myös nännejäni on aristanu pari päivää.. Kuukautisteni pitäisi alkaa ihan milloin vain tässä, mutta vähän jännittää tuleeko ne.. Mietin nyt vain ovatko tämä vuoto ja nännien aristelu jpillerin aiheuttamia muutoksi? koska minulla ei ole koskaan aikaisemmin ennen menkkoja aristanu rintoja. Vai ovatko nämä tosiaanki raskauden alkuoireita.. Olen lukenut asiasta paljon ja saanut selvillä että tosiaankin 1-2 viikon jälkeen hedelmöittymisestä voisi tulla jo oireita..
Mitä mieltä olette?
Kommentit (3)
Älä stressaa liikaa menkkoja, kohta voi käydä niin että olet valeraskaana..
ei ne jälkiehkäsypillerit ole aina niin luotettavia kuin annetaan ymmärtää. tiedän samanlaisen tapauksen kuin juuri kuvailit, raskaaksi tuli vaikka otti jälkiehkäsypillerin. mutta stressaamalla saa kyll' kuviteltua kaikenlaiset raskausoireet itselleen. et voi muuta kuin tehdä testin.
Jälkiehkäisypaketissa tietääkseni lukee, monenko tunnin kuluessa se tulee ottaa. Eikö se ole 3 vrk tai jotain? Muistaakseni ainakin 24h. Jos muistan oikein, itselläni oli kaksi pilleriä, jotka piti ottaa tietyn ajan kuluessa toisistaan. Olen joskus nuorena ottanut ja siitä seurasi kuukautisten alkaminen aika pian pillerin ottamisen jälkeen. Muistaakseni kaverit ovat myös sanoneet, että näin käy. Jos olet ottanut pillerin (pillerit?) pakkauksen ohjeen mukaan, tuskin on syytä huoleen. Mutta kannattaa tietysti tehdä raskaustesti, jos menkat alkavat olla myöhässä. Voihan olla, ettei pilleri ole mitenkään 100% varma, en muista yhtään.