Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanat menee sekasin & unohtelen sanoja

Vierailija
04.05.2013 |

Mulla on koko mun elämän ollu sellanen juttu, että mulla menee sanat tosi helposti sekasin :DD

esim. yks päivä kun mun piti sanoo mun kaverille, että isoveljeni on töissä S-marketissa (isoveljen nimi on Matti) niin sanoin vahingossa että "Mun Matti on töissä S-marketissa" (piti sanoo mun isoveli xD) ja skotan siis sanoja tosi helposti.

Varsinkin jos pitää selittää paljon jotain asiaa.

Unohdan myös välilä jotain tärkeitä sanoja (vähän "outoja" sanoja".  Maantiedon kokeessa piti selittää jotain Jakista, niin ajattelin kirjoittaa "hyvä vetojuhta" no se sana "juhta" alko tuntua ihan tyhmältä, kun en ollu sitä varmaan ikinä/montaa kertaa kirjottanu xD

Siis unhtelen sanoja ja sanat menee sekasin. usein. ja on menny mun koko elämän.

niin, ja olen 14v.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma miullakin. lisäksi höpötän paljon ittelleni.

Vierailija
2/16 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma miullakin. lisäksi höpötän paljon ittelleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi välillä jätän jonkun kirjoittamani lauseen kesken, kun alan ajattelemaan&kirjoittamaan toista lausetta

ap

Vierailija
4/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Äksdee ainakin sujuu hyvin.

Vierailija
5/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
6/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö tämä siis koulunkäyntiä tai ihmissuhteita? Jos ei, niin ei mitään hätää. Jokaisella ihmisellä on oma, synnynnäinen tapansa ilmaista itseään ja omat vahvuutensa. On ihmisiä, jotka ovat synnynnäisesti verbaalisia. Heidän on helppo tuottaa puhetta ja helppo ilmaista itseään sanoin.

Sitten on ihmisiä, jotka eivät ole verbaalisia, vaan heidän vahvuutensa ovat muualla, kuten tekemisessä, liikkumisessa tms. Monet urheilijat, esimerkiksi, ovat alansa huippua ja ilmaisevat itseään luontaisesti liikkeellä. Kun olisi aika kertoa urheilutoimittajalle omasta suorituksestaan, he kertovat kömpelösti jonkun kuluneen fraasin, koska tuntuu vaikealta kuvailla sanoin sitä mitä he juuri tekivät tai kokivat.

Tästä linkistä voit testata, millaien oppija olet ja millaisten aistien kautta hahmotat maailman.

Vierailija
7/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia.

Vierailija
9/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ja oln 40 vuotias. Väsymys vaikuttaa aika paljona. Puhutko paljon ja nopeasti, onko paljon asiaa?

Omalta kohdaltanno olen ajatellut niin, että päässäni liikkuu asiat valonnopeudella joten puhe pysy tahdissa mukana.

Välillä kiusallista.

Vierailija
10/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen samaan aikaan monia eri asioita. :D

Tämä ei haittaa koulunkäyntiä/kaverisuhteita millään tavalla, mutta se vaan on aika tyhmää kun yrittää srlittää jotain ja sitten unohtaa mitä oli

selittämässä ja alkaa selittään jotain toista asiaa, tai unohtaa jonkun sanan välistä tai vaan yksinkertaisesti sekoaa sanoissa.

Joo olen tosi huono selittämään asioita Dx

Vierailija
11/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sain tuosta testistä tulokseksi Kinesteettinen :)

ap

Vierailija
12/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v ja ihan samaa ongelmaa. 

Vierailija
13/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti minulla tuollaista. Sain lääkkeen ja vaiva katosi. Mutta voi olla myös normaalia.

Vierailija
14/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää varmaan on ihan normaalia o.O mulla on ollu tätä niin kaunan kuin muistan.

ap

Vierailija
15/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kilpirauhanen?

Vierailija
16/16 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia. Puhun vähän, mutta luen ja ajattelen sitäkin enemmän. Itsellenihän minun ei tarvitse selittää ajattelemieni sanojen merkityksiä, sillä tiedän aina mitä tarkoitan. Sen sijaan kommunikoidessani muiden kanssa minun täytyy ajatella todella tarkkaan mitä sanon ja miten. Välillä on todella vaikeata muistaa, etteivät muut ihmiset elä minun pääni sisäisessä universumissa.

Äitini myös on aivan samanlainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi