Sossu ei maksa kännyköitä eikä puh.laskuja.
Puhumattakaan televisiosta. Itse kun jäin työttömäksi, eivät antaneet senttiäkään kattolamppuihin (entiset sokeripalalamput eivät käyneet uuteen asuntoon). Asuin sitten puolisen vuotta ilman kattolamppuja, kiinteät lamput olivat wc:ssä ja keittiössä.
Tukea en saanut myöskään pyykkikoneeseen enkä imuriin. Menivät molemmat rikki.
Ainut mitä sossusta sain olivat reseptilääkkeet.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:50"]
Puhumattakaan televisiosta. Itse kun jäin työttömäksi, eivät antaneet senttiäkään kattolamppuihin (entiset sokeripalalamput eivät käyneet uuteen asuntoon). Asuin sitten puolisen vuotta ilman kattolamppuja, kiinteät lamput olivat wc:ssä ja keittiössä.
[/quote]
Niinpä olis tosi hyvä että moni jotka paasaavat väärää tietoa sossun tuesta ja sillä elämisestä koittaisivat itse millaista se on, paljon sieltä saa ja mitä varten. Kyllä monilla muuttuis ääni kellossa.
[/quote]
Toimeentulotuen piiriin ei tietenkään kuulu puhelimet, eikä varsinkaan puhelinlaskut! Pyykinpesukoneen saat, jos taloyhtiössäsi ei ole mahdollista pestä yleisellä koneella pyykkiä. Jos kyseessä on ensimmäinen asuntosi (itsenäistyminen) saat noin 50e maksusitoomuksen kirpputorille, josta voit käydä hakemassa huonekalun (kyllä, huonekalun, ei sillä useaa saa).
Puhumattakaan televisiosta. Itse kun jäin työttömäksi, eivät antaneet senttiäkään kattolamppuihin (entiset sokeripalalamput eivät käyneet uuteen asuntoon).
[/quote]
Täh? Piti siis olla pistokkeet, etkä saanut niitä itse ostettua ja ruuvattua sokeripaloilla lampun johtoihin?
Niin ja minkähän takia sossun pitäisi maksaa kännykkää, telkkaria, puhelinlaskua? Puhelimen vielä pystyn ymmärtämään, sitä kun tuppaa tarvitsemaan myös työnhaussa, mutta telkkari on ylellisyys jota ilman pärjää ihan mainiosti, ei ole valtion asia maksaa kenenkään salkkaririippuvuutta.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:03"]
Niin ja minkähän takia sossun pitäisi maksaa kännykkää, telkkaria, puhelinlaskua? Puhelimen vielä pystyn ymmärtämään, sitä kun tuppaa tarvitsemaan myös työnhaussa, mutta telkkari on ylellisyys jota ilman pärjää ihan mainiosti, ei ole valtion asia maksaa kenenkään salkkaririippuvuutta.
[/quote]
Ei pidäkään maksaa, mutta kun täällä levitellään sellaisia tietoja, että muka maksaisi.
Oletko suomalaissyntyinen? Siksi et saa. Mamuna olisit saanut.
telkkari on ylellisyys jota ilman pärjää ihan mainiosti
[/quote]
Valtio on eri mieltä ja pitää televisiota yleishyödyllisenä palveluna. Siksi yle-vero.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:06"]
Oletko suomalaissyntyinen? Siksi et saa. Mamuna olisit saanut.
[/quote]
Olisko sulla jotain faktaa tämän tueksi?
Mä tiedän että joillekin on maksettu sossun toimesta telkkarilupa....Miksei sitä makseta kaikille, nyt tietty on eri asia kun se on muutettu veroksi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:56"]
[/quote]
Toimeentulotuen piiriin ei tietenkään kuulu puhelimet, eikä varsinkaan puhelinlaskut! Pyykinpesukoneen saat, jos taloyhtiössäsi ei ole mahdollista pestä yleisellä koneella pyykkiä. Jos kyseessä on ensimmäinen asuntosi (itsenäistyminen) saat noin 50e maksusitoomuksen kirpputorille, josta voit käydä hakemassa huonekalun (kyllä, huonekalun, ei sillä useaa saa).
[/quote]
Siihen pyykinpesukoneeseen ei saa enää kuin lapsiperheet rahaa/sitoumuksen.
Yksin/kaksin lapseton asuva säästää/lainaa ja ostaa halvimman tai pesee käsin.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:04"]
[/quote]
Ei pidäkään maksaa, mutta kun täällä levitellään sellaisia tietoja, että muka maksaisi.
[/quote]
Niiiiiiiiiiin, se on totta, ihmisillä ihan ihme käsitykset. Huudellaan, että kaikki ulkomaalaiset saisi ihan mitä tahtoo. Ihme urbaanilegendoja levitellään faktoina, esim. "mustalaisten mekot maksaa 15 000€ ja sossu maksaa!!!11" tai "somaliuskontoon kuuluu ettei saa käyttää samaa paitaa uudestaan, sossu maksaa niille uuden vaatekerran joka päivälle!!!!1" - mun mielestä kertoo vähän ihmisen omasta älykkyysosamäärästä, jos tollasia menee uskomaan.......
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:04"]
[/quote]
[/quote]
Niiiiiiiiiiin, se on totta, ihmisillä ihan ihme käsitykset. Huudellaan, että kaikki ulkomaalaiset saisi ihan mitä tahtoo. Ihme urbaanilegendoja levitellään faktoina, esim. "mustalaisten mekot maksaa 15 000€ ja sossu maksaa!!!11" tai "somaliuskontoon kuuluu ettei saa käyttää samaa paitaa uudestaan, sossu maksaa niille uuden vaatekerran joka päivälle!!!!1" - mun mielestä kertoo vähän ihmisen omasta älykkyysosamäärästä, jos tollasia menee uskomaan.......
Sossu maksaa puhelimet, puh laskut, tietokoneet jne....
Sä et vain ole osannut vaatia ;) . Mamut osaa
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:33"]
[/quote]Sossu maksaa puhelimet, puh laskut, tietokoneet jne....
Sä et vain ole osannut vaatia ;) . Mamut osaa
[/quote]
Olisko sulla jotain faktatietoa esittää tästä?
Mä olen saanut harkinnanvaraisesti puhelimeen 200e ja lasten puhelimiin 100e/per lapsi
Tietokoneeseen saatiin myös, ihan mukavasti.
juu, sä et osaa vaatia ja olet liian hyvä ihminen. Mamuksi et voi muuttua joten vaihtoehdoksi jää että rupeasit vetämään viinaa tai kamaa.
Eihän maahanmuuttajien tarvitse mitään vaatia, heille tulee kaikki ja vähän ylimääräistäkin kuin "manulle illallinen" (lue mamulle illallinen).
Ihanko totta sossun olisi pitänyt maksaa ap:lle uudet lamput koska ap ei viitsi ruuvata pistokkeita vanhoihin? Uusavuttomuus huipussaan:D
Minä olisin antanut sinulle lamput kun olisit vain pyytänyt.
Kamaa on nurkat täynnä eikä jaksa viedä kirpparille.