Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Flunssa ja uusi työpaikka, mitä te tekisitte?

Vierailija
02.05.2013 |

En ole kovin usein kunnon flunssassa ollut, joten en oikein osaa arvioida, kuinka kauan kestää, että on kokonaan ns. terve. Eli mitä tekisitte mun tilanteessani: Olen aloittamassa uudessa työpaikassa kokonaan parin viikon päästä. Olen sopinut meneväni huomenna iltapäivällä 5h töihin vähän opettelemaan ja tutustumaan systeemeihin ja ihmisiin, mulla on vapaapäivä nykyisestä työstäni. Työ ei ole mitään kovin rasittavaa fyysisesti, muttei mitään tietokoneella istumistakaan, ja todennäköisesti huomenna voi olla jonkinverran ulko/viileissä tiloissa oleskelua.

Tässä kävi nyt sitten niin, että tulin maanantaina kipeäksi, siis ei mitään pientä nuhakuumetta, vaan ihan järkyttävä, infernaalinen flunssa.  Kuumetta melkein 40 maanantai-iltana, aivan järkyttävä olo, päänsärky, räkäisyys, keuhkot kipeät  oikeastaan eiliseen asti kaikenkaikkiaan tosi kipeä. Tänään tuntuu elämä voittavan, ei kuumetta enää, päänsärkyäkin vain vähäsen, mutta heikko ja hutera olo. Olen tietenkin ollut poissa töistä koko viikon.

Menisittekö ihan sopimuksen mukaan uuteen työpaikkaan huomenna, vai pitäisikö pysytellä vielä yksi päivä kotona?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin buranan voimilla ja lämpimästi pukeutuneena. Päivähän on lyhyt ja kevyt.

Vierailija
2/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIETYSTI menet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 14:43"]

Menisin buranan voimilla ja lämpimästi pukeutuneena. Päivähän on lyhyt ja kevyt.

[/quote]

Ja tulevat työkaverit kiittää...

Vierailija
4/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne uuteen paikkaan heti tänään ja selitä tilanne, toi 40 asteen kuume jne. Sano, että "kyl mä periaatteessa voin tulla, mut mitä mieltä tää esimies on? Että sä et haluis tietty tartuttaakaa ketään" toi antaa susta aktiivisen ja oma-alotteisen kuvan ja luultavasti se esimies sanoo, että jää vaan kotia.

Vierailija
5/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin minäkin, mutta kertoisin, että olen ollut juuri kovassa flunssassa ja siksi vähän vetämätön olo. (etteivät ajattelisi että olen aivan vätys, mikäli oikeasti on heikohko olo vielä).

Vierailija
6/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin buranan voimilla itsekin. Syö tänään hyvin, lääkitse, käy kunnolla suihkussa ja juo teetä ja vettä.

Vierailija
7/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just tätä mietin itsekin, että menen, mutta mainitsen, että olen ollut tosi kipeä. Ihan itse ehdotin, että tulen vapaapäivänäni tutustumaan systeemeihin huomenna (ja ensi viikollakin vapaapäivänäni), joten uskon, että tuleva esimieheni kyllä ymmärtäisi tilanteen eikä sinänsä ajattelisi sen kummempaa, mutta on vain jotenkin tosi noloa, jos joutuu perumaan ekan työpäivän. Toisaalta en missään nimessä halua tartuttaa ketään tai saada mitään jälkitauteja itse, tämä sairastaminen nyt on ollut ihan tarpeeksi. AP

Vierailija
8/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyisin kotona. Niitähän inhottaisi siellä, kun levittäisit tartuntaa.

Vierailija
9/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi niin terve olo, että menisin normaalistikin töihin, niin menisin myös tutustumaan uuteen paikkaan, eihän silloin oikeasti vielä töitä tehdä, kunhan vähän vaan tutustutaan paikkaan ja ihmisiin, katsellaan toisten työtä jne.

Jos olo olisi sellainen, etten menisi töihinkään vaan jäisin vielä päiväksi lepäämään, niin soittaisin uuteen työpaikkaan ja sanoisin, että niin mielellään olisin tullut sinne jo tutustumaan, mutta on sen verran paha flunssa ollut ja toipuminen vasta vaiheessa, joten ehkä on parempi, etten tule. Ikävää olisi tartuttaa tätä keneenkään jne.

Sinut on jo valittu ko. työhön, joten se että et pääse tutustumaan ei todellakaan ole mikään iso juttu, ehdit kyllä tutustua työhön ja ihmisiin sittenkin, kun aloitat työt. Ja tällä hetkellä on oikeasti paljon flunssaa liikkeellä, meilläkin kaikki sellaisetkin ihmiset, jotka ei yleensä sairastele, ovat olleet kovassa flunssassa, joten ei se ole mikään häpeä, että on sairastunut.

Vierailija
10/10 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä arvostaisi, jos uusi työntekijä tulisi tartuttamaan muutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi