Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jossain laitattaa kontaktimuoveja kirjoihin

Vierailija
02.05.2013 |

Ja paljonko sellainen mahtaa suunnilleen maksaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muovitin lapsena itse kirjani. Ekaluokalla taisi olla muovit vähän kurtussa, mutta kyllä sen homman aika nopeasti oppi.

Vierailija
2/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ostaisin rullan kontaktimuovia marketista ja laittaisit ihan itse? Tai tuu meille, mä muovitan 10€/kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kirjojen muovittaminen on hauskaa.

Lastenkirjoja kontaktoin joskus urakalla ja toki se alkaa puuduttaa jos 10 kirjaa päivässä laittaa.

Mutta jos tosiaan haluat jossain niitä laitattaa, niin sinuna kysyisin jostain tarra-toimistotarvike-liikkestä tms. Tosin en itse kehtaisi kysyä =)

Vierailija
4/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus ihan kauheassa työpaikassa, toimistopalveluyrityksessä. Ihan varmasti olisi siellä tehty kun olisit tullut kysymään vaan. Aikaveloitus, toimistotyöt olivat muistaakseni 50 e/h, se kun palveli lähinnä tietyntyyppisiä yritysasiakkaita.

Ja jälki ei taatusti olisi kummoista, sillä eihän kukaan meistä mikään ammattilainen ollut, ainakaan muovittamisessa.

Vierailija
5/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jatkaa: kysy mieluummin joltakulta kaverilta, kolmosen lailla se on monesta hauskaa hommaa. Tarjoudut tietenkin vastapalveluksi tekemään jotain mitä itse osaat ja kaveri ei/ei halua tehdä.

Vierailija
6/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhomma kun kerran opettelee kunnolla. Minuutti per kirja.

Vierailija
7/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä pitäisi muovittaa? Mä muovitin aikoinaan kirjastossa ihan tarpeeksi, kymmeniä kirjoja päiväsä, niin enää en kyllä viitsi, en edes lasten koulukirjoja.

Vierailija
8/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä samasta syystä kuin kirjastossa. Että kirjat pysyvät käytössä siistimpänä.

Tämä ei tietenkään koske kotikäytön kirjahyllykirjoja, mutta hyvinkin niitä lasten koulukirjoja. Kirjojen päällystäminen on yksi merkki siitä, että on kiinnostunut lapsen koulunkäynnistä ja ne jäävät vähän huonommissa perheissä huomattavasti suuremmalla prosentilla muovittamatta.

Vierailija
9/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no meidän huonossa opettaja/kirjastonhoitajaperheessä jää kirjat muovittamatta. Hyvin on kirjat kestäneet ilman muovitustakin lasten koulukäytössä.

Vierailija
10/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 12:16"]

No siitä samasta syystä kuin kirjastossa. Että kirjat pysyvät käytössä siistimpänä.

Tämä ei tietenkään koske kotikäytön kirjahyllykirjoja, mutta hyvinkin niitä lasten koulukirjoja. Kirjojen päällystäminen on yksi merkki siitä, että on kiinnostunut lapsen koulunkäynnistä ja ne jäävät vähän huonommissa perheissä huomattavasti suuremmalla prosentilla muovittamatta.

[/quote]

Mutta ei niitä silti tarvitse MUOVITTAA, vaikka olisikin kiinnostunut lapsen koulunkäynnistä tai vaikka kirjat olisi pakko päällystää, jotta säilyvät kierrätyksessä hyvänä seuraavalle. Kirjat voi myös PAPEROIDA, mikä onkin paljon helpompaa ja yleensä myös kierrätyskirjan kannalta kestävämpi ratkaisu. Sen paperin kun voi vaihtaa kun se alkaa kauhtua, mutta liimamuovin alkaessa väsyä ja kulua nurkista sitä ei voi vaihtaa millään.

Vierailija
11/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta lapsi tekemään se itse (jos et itse viiitsi tehdä lapsen puolesta). 

Vierailija
12/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 12:22"]

Joo, no meidän huonossa opettaja/kirjastonhoitajaperheessä jää kirjat muovittamatta. Hyvin on kirjat kestäneet ilman muovitustakin lasten koulukäytössä.

[/quote]

Pojan koulussa kierrätetään lukukirjat ja kyllä sen huomaa, ettei joka perheessä viitsitä nähdä sitä pientä vaivaa, että muovitettaisi kirjat. Aivan järkyttävässä kunnossa olevia kirjoja poika saa kantaa mukanaan.

En pidä muovittamisesta, mutta eipä noilla ala-aste ikäisillä niitä kirjoja niin paljoa ole, ettei niitä saisi muovitettua.

Vierailija
13/13 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen koulukirjojenko muovittamisesta on kysymys? Minusta se on hieno kunniatehtävä. Koen lapseni kirjojen päällystämisen olevan juhlallinen siirtymäriitti kouluikäisen ihmisen vanhemmuuteen. Aikanaan minun kirjojani on päällystetty, ja nyt olen itse saapunut siihen elämänvaiheeseen, että saan päällystää toisen ihmisen koulukirjoja. Tähän asemaan pääseminen on elämänsaavutus, joka ei ollenkaan itsestäänselvästi ole kaikkien ulottuvilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä