Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piditkö tänään ylioppilaslakkiasi päässä??

Vierailija
01.05.2013 |

Piditkö tänään ylioppilaslakkiasi päässä? Miksi/miksi et?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pidin, kiva perinne kaivaa yo-lakki esille joka vappu. Menemme ystävien kanssa kaupungille, ja kaikilla muillakin on lakit, joten ei tarvitse miettiä tuleeko jollekin paha mieli tai erilainen olo joukossa.

Vierailija
2/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän. Kiva perinteinen vappuasuste :-).

No hitto, kun sellainen on tullut hankittua, niin pidetään sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, se on jotenkin noloa.

Vierailija
4/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt.

En edes tiedä, missä lakki on. 

Vierailija
5/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole kertaakaan yo-juhlan jälkeen pitänyt kyseistä lakkia päässäni enkä edes tiedä missä se on, jossain vintillä varmaan ellei sitten ole lentänyt roskiin. Ja vaikka lakki olis ollu käytettävissä, en olisi sitä pitänyt vaan samaa villapipoa kuin nytkin, koska ilma oli kylmä ja tuulinen. 

Vierailija
6/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pitäähän sitä kerran vuodessa ulkoiluttaa.

Vierailija
7/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kävin pienen lenkin ja päässä oli pipo. Muuten en käynyt ulkona, oli vastikään flunssa. Mutta lakki on kyllä 350 km päässä muutenkin, lapsuudenkodissa. 

Vierailija
8/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Perheen kanssa Linnanmäellä käynti on jokavuotinen perinne ja lakki päähän tietty. Olen ylpeä lakista ja siitä, mitä se edustaa. Siis minulle edustaa -suurimmalle osalle ei varmasti mitään.

Vierailija
9/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Pidin teekkarilakkiani.

Vierailija
10/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä en halua pitää sitä, mutta en mä sen pitämistä mitenkään nolona pidä.

Vierailija
11/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin, tietysti. Kun lakin käyttämispäivä on vain kerran vuodessa, ei viitsi heittää tilaisuutta hukkaan :) No jos olisin vain kotona, en pitäisi, mutta tänään käytiin kaveriperheen luona brunssilla, joten laitoin lakin päähän.

Vierailija
12/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, samasta syystä kuin Timokaan ei pitänyt.

Vierailija
13/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pitänyt, lakki on hukassa

Vierailija
14/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin. Hieman nuorempana naureskelin perinteelle, enkä periaatteesta pitänyt, mutta nyt se tuntuu ihan kivalta ajatukselta. Joten juu, lakki oli päässä tänään.

Vierailija
15/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt. Minusta ylioppilaslakin käyttäminen esim haravoidessa on ihan pelle touhua.

Ymmärrän, jos mennään esim brunssille tähtitorninmäkeen, mutta muuten lakin käyttäminen muutoin kuin juuri valmistuneilta on noloa. Ylioppilaaksi tulo ei ole sen kummoisempaa kuin merkonomiksi valmistuminen.

Teekkari ym. akateemisten lakkien käyttämisen ymmärrän. Ja ymmärtäisin, jos vain akateemiset käyttäisivät ylioppilaslakkia, mutta pelkän lukion suorittaminen ei todellakaan ole mikään ponnistus tänäpäivänä.

Vierailija
16/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en.

Ekat vaput ylioppilaaksi tulon jälkeen käytin ja se on ihan ok. Sit opiskellessa haalarien kanssa. Mutta pelkkä lakki yli 25-vuotiaalla... eiiih. Sitten ku oon oikeesti vanha saatan laittaakin sen taas. 70+.

Vierailija
17/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska en jaksanut etsiä sitä ja se saa korvat näyttämään tyhmiltä.

Vierailija
18/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakin saatuani olen joka vuosi pitänyt ja pidin nytkin. Vappu ei ole minulle vappu ilman valkolakkien merta kaupungilla :)

Vierailija
19/19 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä ei minua juuri kukaan metsäkävelyllä nähnyt, pari-kolme lenkkeiljiää ja koiranulkoiluttajaa vain - eikä niilläkään ollut valkolakkia päässä. Eikä se näkemämme kyykäärmekään olisi mitään valkoisesta lakista ymmärtänyt, joten olisi ollut aivan turhaa sitä pitää. :D