Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia 9 sekuntia ja testipistemääräsi on 103 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
Millä pisteillä xestian testistä tulee Asperger-epäily?
Kommentit (16)
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 24 sekuntia ja testipistemääräsi on 127 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.
Mulla on tosin ADD ja huomasin, että Aspergeri-kyselyssä on paljon samoja kysymyksiä kuin ADD:ssä. Olenkohan sittenkin aspergeri, enkä ADD?
Vierailija kirjoitti:
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 24 sekuntia ja testipistemääräsi on 127 eli sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma.
Mulla on tosin ADD ja huomasin, että Aspergeri-kyselyssä on paljon samoja kysymyksiä kuin ADD:ssä. Olenkohan sittenkin aspergeri, enkä ADD?
Monilla Nepsyläisillä voi olla myös enemmän tai vähemmän piirteitä toisista Nepsy häiriöistä.
Mulla epäillään Aspergeria, mutta omasta mielestäni minulla on enemmänkin add. Ap
Saan noista testeistä joko "sinulla on piirteitä, jotks viittaavat" tai "sinulla todennäköisesti on aspergerin syndrooma".
Tulokset ovat samansuuntaisia, jos testin tekee minusta joku minun läheiseni.
Minulla ei ole diagnoosia, mutta 2. luokalla(1979)psykologin minusta tekemä kuvaus on kuin oppikirjaesimerkki asperger-pojasta.
Kävin koulupsykologilla, koska keskityin opetukseen huonosti, enkä tullut toimeen toisten lasten kanssa.
Koulupsykologi tutki muistaakseni älyäni.
Perheneuvolan psykologi keskittyi pakkomielteiseen tieteen ja tekniikan kiinnostukseeni.
2 lapsistani osoittautui autistisiksi ja aloin kaivella omaa taustaani, löytyi 2 liuskaa perheneuvolan arkistosta.
Sain 141 pistettä. "Sinulla on todennäköisesti Aspergerin syndrooma".
Mulla on diagnoosi.
Nettitesteistä ei tietty voi vetää mitään johtopäätöksiä.
Ymmärrän vitsejä, vertauskuvia, pidän juhlista ja inhoan rutiineja. Tykkään jopa small talkista, kunhan sitä ei tarvitse kaiket päivät tehdä. Asperger-piirteitä "puoltaisi" taas se, että viehätyn numeroista, katsekontaktia en yleensä harrasta ja olen aika asiapitoinen ja suorapuheinen ihminen. Kiinnitän yksityiskohtiin huomiota vain asioissa jotka ovat minulle tärkeitä, en missään tapauksessa jumitu niihin kaikissa asioissa. Ap
Käytit testin tekemiseen 3 minuuttia 34 sekuntia ja testipistemääräsi on 61 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
Asperger testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 .
Mutta siis add:ssa tuttua on lähes kaikki. Ylikeskittyminen, intensiivinen omissa mielenkiinnon kohteissa, taipumus jättää hoitamatta, kesken ja unohtaa asioita, myöhästely ja viime tingassa oleminen yrityksistä huolimatta, kömpelyys, hahmotushäiriö, huono suuntavaisto, aina sekasotkua vaikka siivoan paljon, ohjeiden kuuntelemattomuus tai unohtaminen, monivaiheiset tehtävät epämieluisia ja vaikeita, en pysty osallistumaan joukkuepeliin tai seurata keskustelua jossa monta ihmistä... Mitäs muita näitä nyt on. Ap
Tutkimuksiin kannattaa lähteä, jos diagnoosista olisi jotain hyötyä ja jos tarvitsee jotain apua.
Itse on erittäin vaikea tehdä diagnooseja. Mulla diagnosoitiin asperger joskus kymmenisen vuotta sitten ja kävin läpi kaikenlaisia testejä. Pää kuvattiin, "leikin" palikoilla eli kognitiivisia taitoja testattiin, tehtiin useita haastatteluita ja huumetesti. Mun vanhenpianikin haastateltiin (olin 20v). Mukana oli aika monta ammatti-ihmistä.
Ongelmat saattaa johtua neurologiasta, aivokemiasta tai sitten omista traumaattisista kokemuksista. On varmasti hankalaa erottaa, onko jollain asperger vai jokin persoonallisuushäiriö, joka saa vetäytymään. Mä joskus kyselin, että millä perusteella mulla ei mua hoitavan tahon mielestä ole persoonallisuushäiriötä, vaikka oireet täsmää. Sain sellaisen vastauksen, että ne oireet liittyvät todennäköisemmin aspergeriin.
Kaikki neurologisesti epätyypilliset ovat omanlaisiaan ja joskus diagnoosit menee päällekkäin. Joskus piirteitä on vähän sieltä täältä. Toiset pärjää paremmin ja toiset huonommin.
Monilla autismi kulkee suvussa eli sukulaisilla olevat diagnoosit vahvistaa aina epäilyä.
-Tuo, joka sai 141 pistettä testistä
11 lisää...
Anteeksi, jos teksti on välillä sekava. Sen verran korjaan, että JOSKUS asperger voi sekaantua helposti johonkin muuhun. Tuskinpa se nyt aina on niin
Syytän uutta lääkitystä. Koitan pitää itseäni tässä väkisin hereillä, että saisin yöllä nukuttua. ☕️
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksiin kannattaa lähteä, jos diagnoosista olisi jotain hyötyä ja jos tarvitsee jotain apua.
Itse on erittäin vaikea tehdä diagnooseja. Mulla diagnosoitiin asperger joskus kymmenisen vuotta sitten ja kävin läpi kaikenlaisia testejä. Pää kuvattiin, "leikin" palikoilla eli kognitiivisia taitoja testattiin, tehtiin useita haastatteluita ja huumetesti. Mun vanhenpianikin haastateltiin (olin 20v). Mukana oli aika monta ammatti-ihmistä.
Ongelmat saattaa johtua neurologiasta, aivokemiasta tai sitten omista traumaattisista kokemuksista. On varmasti hankalaa erottaa, onko jollain asperger vai jokin persoonallisuushäiriö, joka saa vetäytymään. Mä joskus kyselin, että millä perusteella mulla ei mua hoitavan tahon mielestä ole persoonallisuushäiriötä, vaikka oireet täsmää. Sain sellaisen vastauksen, että ne oireet liittyvät todennäköisemmin aspergeriin.
Kaikki neurologisesti epätyypilliset ovat omanlaisiaan ja joskus diagnoosit menee päällekkäin. Joskus piirteitä on vähän sieltä täältä. Toiset pärjää paremmin ja toiset huonommin.
Monilla autismi kulkee suvussa eli sukulaisilla olevat diagnoosit vahvistaa aina epäilyä.
Kiitos kokemuksesta! Itsellä on olo, että Aspergeriltä näyttävät piirteet johtuvat enemmän psykologisesta rajusta traumatisoitumisesta, olosuhteista, mahdollisesta add:sta ja mistä lie muusta. Näin päättelen siksi, että olen menneisyydessä ollut hyvinkin normaali (kaverillinen, sosiaalinen jne.) lapsena ja nuorena. Jos Aspergerkin minulta löytyy, se tuskin on ihan vaikeimmasta päästä eikä ainakaan ole ainoa ongelma.
Saa nähdä leikitäänkö nykypäivänä noissa testeissä palikoilla, ja pitääkin muistaa pysyä päihteistä erossa. Elossa olevaa vanhempaani aiotaan haastatella. Ap
Vierailija kirjoitti:
11 lisää...
Anteeksi, jos teksti on välillä sekava. Sen verran korjaan, että JOSKUS asperger voi sekaantua helposti johonkin muuhun. Tuskinpa se nyt aina on niin
Syytän uutta lääkitystä. Koitan pitää itseäni tässä väkisin hereillä, että saisin yöllä nukuttua. ☕️
Ihan ymmärrettävä oli teksti. Onko sinulla neurologisiin asioihin liittyvä lääkitys vai joku muu, jos saa sellaista kysyä? Toivottavasti ensi yö onnistuu hyvin. - Ap
Tein tuon nettitestin, 125 pinnaa....
Aika meni pitkäksi raivostuttavien pop up- mainosten takia.
Juu, kun hain muutama vuosi sitten apua masennukseeni, psyk. sh. arvioi, että tuskin saisin merkittävää apua, vaikka saisin dognoosin.
Myöskin diagnoosikriteerien täyttymistä piti epävarmana, aikuisella kun ne ovat tiukemmat kuin lapsilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kokemuksesta! Itsellä on olo, että Aspergeriltä näyttävät piirteet johtuvat enemmän psykologisesta rajusta traumatisoitumisesta, olosuhteista, mahdollisesta add:sta ja mistä lie muusta. Näin päättelen siksi, että olen menneisyydessä ollut hyvinkin normaali (kaverillinen, sosiaalinen jne.) lapsena ja nuorena. Jos Aspergerkin minulta löytyy, se tuskin on ihan vaikeimmasta päästä eikä ainakaan ole ainoa ongelma.
Saa nähdä leikitäänkö nykypäivänä noissa testeissä palikoilla, ja pitääkin muistaa pysyä päihteistä erossa. Elossa olevaa vanhempaani aiotaan haastatella. Ap
Hyvä, että testaillaan. Jos oireet johtuvat traumoista, niin saat sitten apua. Voihan sulta tosiaan aspergerpiirteitä löytyä. Nekin on aina hyvä ottaa huomioon.
Mua testattiin tuossa vuosi sitten lisää, kun epäiltiin jotain keskittymishäiriötä (sellaista ei kuitenkaan taida olla onneksi). Silloinkin leikittiin vielä palikoilla. Niistä piti muodostaa kuvioita. Se oli oikeastaan ihan hauskaa.
Tuo on hyvä paikka opetella elämään toimivampaa elämää, kun itsekin oppii sitten tarkemmin, mistä ongelmat johtuvat.
Pysy ehdottomasti päihteistä erossa, jos siltä tuntuu. Mulla on ollut ongelmia juomisen kanssa ja kun siihen koukkuun joutuu, niin ei helposti pääse irti. Kun elämässä on ylimääräistä stressiä, niin sitä helposti rupeaa lääkitsemään itseään päihteillä, eikä sitten osaa enää olla ilman.
Tuosta lääkityksestä... Mulla on myös kaksisuuntainen mielialahäiriö (se on ilmeisesti yleisempi aspergerilaisilla. Aika mielenkiintoista). Sain siihen uuden lääkkeen tuossa. Se toimii hyvin, mutta kun annosta nostettiin niin huomasin, ettei sen ottaminen aamulla ollut kovin hyvä idea...
Tsemppiä sulle!
Mä sain tuosta testistä 127 pistettä ja arvion, että mulla todennäköisesti on aspergerin syndrooma. Ei mulla kyllä virallisesti ole diagnosoitu, mutta lapsena arvioitiin, että mulla on autistisia piirteitä ja mulla on kyllä jotain neurologisia ongelmia.