Onko muiden miehet näin onnettomia tekemään ruokaostoksia?
Mies ei osallistua kotitöihin eikä käy ruokaostoksilla. Eilen mies otti auton, joten pyysin, että tuo kaupasta vielä puuttuvat eli lohta grillattavaksi ja ruukkusalaatin.
Jep. Mies toi hervottoman kalliin kylmäsavustetun lohen ja rakuunan.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 14:12"]
Mies ei osallistua kotitöihin eikä käy ruokaostoksilla. Eilen mies otti auton, joten pyysin, että tuo kaupasta vielä puuttuvat eli lohta grillattavaksi ja ruukkusalaatin.
Jep. Mies toi hervottoman kalliin kylmäsavustetun lohen ja rakuunan.
[/quote]
Laita mies tekemään ruoat valitsemistaan aineksista, käske hakea vaikka kylmäsavustetun lohen grillausohjeet netistä ja salaattiohjeet rakuunasalaattiin. Ei kai tuollaista opi muuten.
No ei kyllä ole. Meillä mies hoitaa kotihommat, lapset ja kaupassakäynnit ym. muut asiat siinä missä minäkin. Ja amistason kpulutus on, ettei mistään koulutuksesta ole kiinni. Kasvatuksesta ja arvomaailmasta enemmänkin.
Heh, melkein! :)
Toki kyllä tajuaa, että on siinä onneton ja siis soittaa mulle noin kolme kertaa kaupassa ollessaan, ettei tuo vääränlaisia juttuja.
Mun mies kyllä hoitaa suurimman osan muista kotitöistä, kaupassakäynti ja ruoanlaitto vaan on 95-prosenttisesti mun vastuulla.
Ei, oikeastaan mies hoitaa suurimman osan meidän ruokaostoksista, jos haluan tehdä jotain erityistä, laitan vielä listaa mukaan. Tietää, mitä dödöä, siteitä ym. käytän, niin tuo niitäkin tarvittaessa, välillä käynyt jotain vaatteitakin ostamassa minulle. Vastaavasti olen minäkin käynyt hänen toiveidensa mukaan ostelemassa esim. vaatteita hänelle tai jotain kotiin, eli toimii kyllä molempiin suuntiin. Ihana mies <3
Juuri noin. Sano miehelle, että tekee sitten ruokaa niistä, kun ei voinut tuoda pyytämiäsi aineksia.
Ei ole. Mies hoitaa meillä ruoat pöytää viikolla ja vnkloppuan. Tekee suurimman osan ruokaostoksista. Hänellä on myös sisustussilmää, enkä tee esim. pöytäliinapäätöksiä yksin.
Harvinainen mies!
Luen ihan ihmetellen näitä kommentteja. Oma mieheni on nimittäin aivan yhtä onneton, mitä ruokaostoksien tekemiseen tai ruoanlaittoon tulee.
Hän ei osaa tehdä ainuttakaan ruokalajia, paitsi lämmittää uunissa pakastepizzaa tai mikrottaa valmisruokaa. Kun tapasimme, hänellä oli tapana syödä lounas ulkona ja pupeltaa sitten iltaisin leipää ja jogurttia. Ihan kävi sääliksi.
Ruoanlaitto on siis 100 %:sti minun vastuullani. Ruokaostoksia mies voi tehdä, jos hänelle tekee hyvin yksityiskohtaisen listan. Silti hän saattaa tulla vaikka isosta Prismasta kotiin ja kertoa, että "ei siellä ollut juustoa" tai mitä tahansa hyvin yleistä asiaa. Kun ei vaan sattunut silmään :-P
Niin nöyryyttämällähän sitä elämä ja avioliitto paranee?
Exän laitoin hakemaan perunoita, toi punajuuria, siis niitä pussissa olevia multaisia :) Osasi kyllä tehdä ruokaa, mutta kaupassa käyntiä inhosi, haki kaljaa ja tupakkaa, ja nekin piti saada mahdollisimman nopeasti.
Nykyinen aviomieheni ei oikein ruokaa osaa tehdä, ja minä teen sitten ruokaostoksetkin, joskus pyydän tuomaan jotain tiettyä, mutta ihan helppoja perusjuttuja, en luota että osaisi vertailla itse jotain tuotteita keskenään mitä ostaa, tai itse miettimään mitä tehtäis ruuaksi. Eineksiä ostaa itselleen (ja lapsille) jos minä (tai tytär) en ole ruokaa tekemässä.
Ei kukaan ole oikeasti noin toivoton. Eiköhän mies ole vain päättänyt, että häneltä ei tuollaisia pyydetä ja heittää asian pelleilyksi, jonka päälle esittää tyhmää. Sama sillä, jonka mies ei muka löydä juustoa. Naureskelee varmaan kaveriporukassa, että vaimo ottaa todesta, ettei löydä juustoa, mutta eipä tarvitse itse käydä niin usein kaupassa.
Jos ei itse nosta kissaa pöydälle ja anna palautetta tuollaisesta pelleilystä, silloin saa itse järjestellä asiat niin, että hoitaa kaikki ruokaostokset. Tuo ehdotus, että laittaa miehen tekemään rakuunasta salaattia ja grillaamaan kylmäsavustettua lohta on mielestäni ihan toimiva tapa nostaa kissa pöydälle. Jos on onneton ruoan laittaja, sitä on syytä harjoitella, ei sitä muuten opi. Sano vaan, että onnistumisesta riippumatta syöt sitä lohta kun ei pistä sitäkin maustamisella överiksi ja kiellä polttamasta tahallaan, mutta rakuunaa et rupea syömään ylettömissä määrin ennen kuin hän lusikoi lautasellisen pippuria.
Ex-ukko osasi ainakin välillä aikuiseksi ihmiseksi olla yllättävän onneton. Kävi ruokaostoksilla ja kehuskeli, että miten halvalla päästiin, että pitäisi aina käydä Lidlissä (samalla vähän piikkiä siitä, että miten minulla menee ruokaostoksiin niin paljon enemmän rahaa) ja sitten kun katsoin kassiin, niin siellä oli sipsipussi, limsapullo ja joku uunilenkkipaketti.
Sitten teillä tänään syödään kylmää lohta ja rakuunaperunoital.
Ei ole omani tuollainen, tekee meillä ruuat. Minä osaan toki silti käydä kaupassa.