Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin käsissä

Vierailija
29.04.2013 |

Luulin tavanneeni elämäni rakkauden, hän paljastui narsistiksi. Olen ihan hajalla. Muita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti on paha suustaan

Vierailija
2/12 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan voi viedä, että selviää suhteesta? Jättääkö rauhaan? Miten sen tunteen ja kauniit sanat saa  pois mielestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 22:48"]

Pääsin just eroon. Jollekin kelpas heti, tai oli vissiin kelvannu jo pidemmän aikaa.

[/quote]

Missä kaupungissa tämä oli? Onkohan sama?

Vierailija
4/12 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 23:38"]

Kuinka kauan voi viedä, että selviää suhteesta? Jättääkö rauhaan? Miten sen tunteen ja kauniit sanat saa  pois mielestä?

[/quote]

Riippuu, miten pahasti olet ehtinyt traumatisoitua.

Aika hyvä mittari on, miten pitkään olitte yhdessä. Jos olette olleet vuosia, niin toipumisessa ja normalisoitumisessa voi mennä paljonkin aikaa. Miten lähellä olet normaalia elämää ja normaaleja ihmissuhteita. 

Narsisti ei jätä koskaan rauhaan, ellei itse ole vahva ja laita välejä väkisin poikki. Narsisti ottaa yhteyttä vaikka viiden vuoden tauon jälkeen ja vetää vanhasta narusta, jos se vain on olemassa.

Jos vielä rakastat ja muistelet kauniita sanoja, haet maakosketusta. Ongelma todellisuudessa on jossain aikaisemmassa asiassa, miksi olet ylipäätään jäänyt narsistin koukkuun. Murusiksi.

Vierailija
5/12 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsissit on kauniita kukkia. Minä rakastan narsisseja

Vierailija
6/12 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 23:38"]

Kuinka kauan voi viedä, että selviää suhteesta? Jättääkö rauhaan? Miten sen tunteen ja kauniit sanat saa  pois mielestä?[/quote]

Jos tarkoitat vakavasti luonnehäiriöistä ihmistä, joka on jättänyt jälkiä psyykeeseesi ja joita kaikkia et välttämättä vielä tiedosta lainkaan, kehottaisin hakeutumaan ammatti-ihmisen puoleen. Suhteen pituudesta, sen intensiteetistä ja narsismiin liittyvistä väkivallan muodoista (alistaminen, nöyryytys, jatkuva henkinen väkivalta, fyysisen väkivallan pelko, etc) riippuen terapia voi kestää vuosia.

Jos sitä vastoin olet ollut suhteessa jonkun itserakkaan kusipään kanssa, niin just move on, beibi. Kaikki kusipäät eivät suinkaan ole narsistisesti luonnehäiriöisiä.

Vierailija
7/12 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde kesti vuosia. Viimeiset vuodet yritin päästä äijästä eroon, mutta pelko, syyllisyydentunto, velvollisuudentunto ja ties mikä aina esti. Kunnes lopulta elämä voitti ja hullu jäi historiaan. 

Itseni kasaaminen kesti myös vuosia, mitä sitä kiistämään. Asioita miettiessä vyyhti alkoi purkautua. Oma isäni selvisi samanlaiseksi. Se oli tehnyt minut alttiiksi.

Kun sain asian selvitettyä, olen ollut vahva ja vapaa.

Vierailija
8/12 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettänyt puolisoani ja pikkuhiljaa olen alkanut ymmärtämään että tämä henkilö on narsisti. En hae sääliä enkä moralisointia. Olen vaan puun ja kuoren välissä enkä tiedä miten päästä eroon tästä henkilöstä ilman että hän tuhoaa nykyistä suhdettani. Hän on todella hyvä manipuloimaan. Vihjailee paljastavansa kaiken jos lopetan "suhteen" häneen. Minulla on pari kikkaa mietittynä mutta ne on aika rajuja. Kiristykseen vastaan kiristyksellä. En ole vielä mitään puhunut tälle narsistille siitä miten aion kostaa jos puolisoni kuulee meidän touhuista.
Onko jollain ollut sama tilanne? Todella ahdistavaa..

Vierailija
9/12 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan narsistinen ihminen saattaa vuosienkin päästä ottaa yhteyttä kuin kaikki mitä menneisyydessä on tapahtunut, olisi pois pyyhkäisty tai sitä ei olisi ollutkaan. Itse tapailin selvästi narsistista miestä kauan sitten. Hän valehteli päättömästi, ei esimerkiksi kertonut, että avovaimo viimeisillään raskaana, vaan ehdotti seurustelua minun kanssani, puhui erittäin aggressiivisesti naisista, jotka olivat osoittaneet häntä kohtaan välinpitämättömyyttä jne.

Vuodet vierivät. Laitoin jokin vuosi sitten nettitreffeillä ilmoituksen. Ja eikös mitä, tämä narsistimies otti yhteyttä. Lähetti cv:n omaisen viestin itsestään. Kun en vastannut, jatkoi yksipuolista viestien lähettämistä. Esim. juhannuksen aikaan lähetti viestin "hei kaunokainen, tehtäsiiinkö juhannustaikoja yhdessä?" En viitsinyt vastata mihinkään viesteistä. Lopulta hän kysyi, olenko nainen hänen menneisyydestään. Tottakai oli tajunnut heti kuka olen, koska profiilissa oli kuvani. Lopulta estin hänen yhteydenpitonsa. Mies näyttää yhä olevan samalla foorumilla. Se hänestä täytyy sanoa, että hän on hyvin älykkään oloinen. 

Vierailija
10/12 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin just eroon. Jollekin kelpas heti, tai oli vissiin kelvannu jo pidemmän aikaa.

Vierailija
11/12 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Menin nuorempana sellaisen kanssa naimisiin hetken huumassa. Ei sitä kauaa sitten kestänyt, sain turpaani niin henkisesti kuin fyysisestikin lopulta. Onneksi tajusin kuitenkin lähteä ennen kuin nujersi täysin. Tsemppiä, ajan kanssa helpottaa. Tärkeintä on tajuta että ero on ainoa vaihtoehto sillä narsisti ei muutu vaikka kuinka häntä rakastaisit.

Vierailija
12/12 |
15.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Parisuhteissa voi ilmetä monenlaista väkivaltaa kuten fyysistä, henkistä tai seksuaalista väkivaltaa.

Väkivalta ei missään muodossa ole oikeutettua. Tasa-arvoisessa parisuhteessa molemmilla osapuolilla on oikeus vapaasti ilmaista mielipiteitään, 

tehdä omat päätöksensä ja olla oma itsensä. 

Mikäli koet suhteessasi pelkoa tai uhan tunnetta kannustan sinua hakemaan apua ajoissa, sillä ongelma harvoin katoaa itsestään. 

Mitä jos juttelisit tilanteestasi kahdenkeskisessä chatissa väkivaltatyön asiantuntijan kanssa? 

Ensi- ja turvakotien liiton ylläpitämän Nettiturvakodin chatissa voit jutella perhe- tai lähisuhdeväkivallasta nimettömänä ja luottamuksellisesti.

Löydät vapaat ajat Nettiturvakodin etusivulta http://www.turvakoti.net. 

Turvakodin sivuilta löydät myös tietoa muista auttavista tahoista.

Näyttää siltä, että tässäkin keskustelussa on tullut esille väkivaltaisen suhteen tunnusmerkkejä. Täältä löydät väkivaltaisen suhteen varoitusmerkkejä, joihin

kannattaa suhtautua vakavasti:  https://turvakoti.net/hallinta/main.php?lan=1&page_id=182

Paljon voimia ja rohkeutta vaikeaan elämäntilanteeseen! 

Jonna,

Nettiturvakodin vapaaehtoinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi