Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi introverttiyttä pidetäån yleisesti sinä "huonompana"?

Vierailija
06.07.2020 |

Ikään kuin nyky-yhteiskunnassa pitäisi olla aina sosiaalinen ja pitää sosiaalisista tilanteista.
Minä ja vaimoni olemme molemmat introverttejä. Koen sen erittäin hyvänä asiana. Kumpikaan emme nauti sosiaalisista tilanteista. Viihdymme hyvin yhdessä kyllä. Isot ihmiajoukot vain vievät voimat.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä nykyään pidetä huonompana. Nythän se on varsin muodikasta ja tälläkin palstalla ainakin 98 prosenttia on introverttejä.

Tämä palsta nyt onkin luusereiden palsta. Silloin tällöin joku menestyvä eksrovertti käy pätemässä täällä, mutta enimmäkseen täällä inrtovertit yrittävät todistella, että olemme mekin ihmisiä, vaikka emme olekaan suuna päänä pätemässä joka paikassa.

P.S. ilman introvertteja meillä ei olisi näitä koneita, joilla tälle palstalle kirjoittelemme.

Vierailija
22/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opettaa normaalit käytöstavat introvertille lapselle, että vastataan kun kysytään, tervehditään, jne. Hyvä siis että vähän paheksutaan, niin oppii sen kautta normaaleille käytöstavoille. Ei tietenkään tarvitse revetä sellaiseksi, jota ei luonnollisesti ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette vanhempia, joilla on selvästi sosiaalisempi lapsi tai lapsia, niin toivottavasti ymmärrätte hänen näkökulmaansa.

Oli todella ankea lapsuus ja nuoruus introverttejen vanhempien kanssa, jotka eivät koskaan tehneet mitään sosiaalista ja asuinpaikkakin hevon kuusessa, josta ei päässyt mihinkään halutessaan.

Vierailija
24/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit ovat usein niitä kiusaajia niin kouluissa kuin työpaikoilla. Ovat kovaäänisiä mölöttäjiä.

Kaipaavat huomiota ja vievät sitä muilta.

Ja annas kun arvaan; introvertit ovat älykkäitä ja hiljaisia uhreja?

Äläpä viitsi nyt. Kaikki ymmärtää, et ne mölöttäjät ovat usein kiusaajistakin ne harmittomimmat.

Vierailija
25/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalla keskustellessa voi kuvitella introverttejä olevan enemmän kuin ekstroverttejä, mutta tosiassa se johtuu siitä, että introvertit viihtyvät tällaisilla sivustoilla. Oma mieheni on ekstrovertti eikä ymmärrä yhtään miksi olen koukusssa tähän palstaan, koska viihtyy itse kavereiden seurassa naamatusten. Hän myös tykkää ryhmätyöskentelystä kun taas minä suoriudun töistä parhaiten ihan yksin. Eipä tuossa mitään, kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan.

Vierailija
26/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Amerikka, maa jota suomalaiset apinoivat niin hyvässä kuin pahassakin. Itsekin olen introvertti ja olen todennut että ekstrovertit on pahimpia työilmapiirin pilaajia (selkäänpuukottajia, pilkallisia, narsistisia jne). Jatkuvasti äänessä, ihan sama mitä suustaan  suoltavat mutta kuvittelevat olevansa päteviä mihin tahansa kun uskaltavat suutaan aukoa :D Näitä työnantajat sitten suosivat kun itsekin kuvittelevat että sellainen on pätevä, vaikka näin on harvoin.

Lue uudestaan tekstisi ja analysoi sen pohjalta itseäsi ja omaa käytöstäsi.

Minäpä veikkaan, että osaat itsekin pilata ilmapiiriä tehokkaasti.

Vierailija
27/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ekstrovertti ja mieheni on introvertti.

Hyvin tulemme juttuun. Molemmilla on niitä vahvoja ominaisuuksia ja ei niin vahvoja tästä johtuen.

Me ihmiset voisimme kuitenkin ottaa huomioon sen, millainen kukin on ja millainen itse olemme. Sitten hyväksyä eroavaisuuden puolin toisin. Hyvin toimii suhteet huolimatta siitä mikä vertti on..

Vierailija
28/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti mutta en erityisen hiljainen tai ujo. Sen sijaan kaipaan paljon omaa tilaa ja olen tarkka siitä, kenet lasken lähemmäksi ja kenet pidän mieluummin hyvänpäiväntuttuna. Tuo jälkimmäinen aiheuttaa usein närkästystä ja jopa aggressiota ihmisissä, ikään kuin se olisi jokin loukkaus heitä kohtaan, kun haluan pitää tietyn välimatkan ja/tai viettää enemmän aikaa itsekseni kuin mitä he olisivat valmiita minulle antamaan. Erityisesti hyvin ihmisläheisinä itseään pitävät ekstrovertit ottavat helposti tästä nokkiinsa mutta juuri heistä minulla on ikäviä ja lannistavia kokemuksia. En halua enää olla ystävän tai porukan ikuinen peesaaja, nälvimisen kohde tai päällepäsmäröitävä vain siksi, että en ole temperamentiltani yhtä räiskähtelevä ja avoin. Kenellekään en pahaa toivo - koska se vie oikeasti ihan hirveästi energiaa, been there done that - mutta en myöskään halua enää toimia perusluonteeni vastaisesti, koska se(kin) vie energiaa ihan liikaa. Jostain syystä introverttiys halutaan tulkita ylimielisyytenä, oman itsen jalustalle nostamisena tai muuna negatiivisena, koska niin iso osa ihmisistä elää muiden kautta ja peilaa itseään koko ajan muiden tekemisiin ja reaktioihin.

Vierailija
29/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit ovat usein niitä kiusaajia niin kouluissa kuin työpaikoilla. Ovat kovaäänisiä mölöttäjiä.

Kaipaavat huomiota ja vievät sitä muilta.

Ja annas kun arvaan; introvertit ovat älykkäitä ja hiljaisia uhreja?

Äläpä viitsi nyt. Kaikki ymmärtää, et ne mölöttäjät ovat usein kiusaajistakin ne harmittomimmat.

Ai että ovat vai? Hehän eivät siis kiusatessaan levittele päättömiä juoruja ja muuta p@skapuhetta kiusauksensa kohteesta ympäri kyliä ja tällä tavalla vaikeuta sitä, että kiusattu ihminen saattaisi saada normaalin elämän kotipaikkakunnallaan? 🧐😁

Että eläpä juksaa.

(Sivusta).

Vierailija
30/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos amerikkalaisesta kulttuurista pitäisi jotain kopioida niin se voisi olla se kohteliaisuus, hymy ja tervehtiminen muita samassa tilassa olevia tuntemattomia mutta eihän tämä nyt introverteilta onnistuisi.

Amerikasta ei pidä kopioida yhtään mitään.

Vierailija
31/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ne tunneälyttömät ovat pahimpia. On ollut itselle vaikeaa tajuta että jotkut todella menevät ihan solmuun jos eivät saa vastakaikua esimerkiksi jutusteluilleen tai eivät pääse lähelle heille ominaisella tavalla.

Introistakin varmaan löytyy vastaava äärilaita, mutta koska sellainen on harvoin esillä, se ei niin ketään haittaa.

Vierailija
32/32 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän