Ikää kohta 30 vuotta ja mies odotuttaa
Minä olen 29 ja mies täytti juuri 30 vuotta. Ollaan seurusteltu reilu 4 vuotta ja asuttu yhdessä kaksi vuotta miehen omistamassa talossa. Minulla on kaikinpuolin luottavainen olo siitä, että hän on sitoutunut minuun. Elämämme on rauhallista ja mukavaa yhdessä. Mutta... olen jo aikaa sitten puhunut, että haluan tulevaisuudessa perheen. Toivoisin myös että olisimme naimisissa ennen kuin alamme suunnitella lapsia. Miehen suunnalta ei kuulu oikeastaan juuta eikä jaata. En todellakaan puhu näistä jatkuvasti tai millään lailla painosta, vaan olen muutaman kerran maininnut että alamme olla jo siinä iässä että perheen perustamista pitäisi alkaa miettiä. En saa miehestä oikein mitään irti. Hänen mielestään "perhe olisi kiva", mutta hän ei sano tai tee mitään konkreettista asian eteen. Olen suoraan sanottuna pettynyt, kun hän ei ole kosinut minua. On nimittäin kaikin tavoin ns perinteinen mies ja itse olen jo ilmaissut haluni avioliittoon. Ja kuten aluksi sanoin, meillä on asiat hyvin ja en osaa yhtään epäillä etteikö mies haluaisi olla kanssani. Ja hän pitää lapsista ja ajatuksesta omasta perheestä. Mutta mitään, edes keskustelun aloitusta sieltä suunnalta ei kuulu. En jaksaisi perässäni häntä vetää! Mielipiteitä miltä tämä kuulostaa? Olenko ollut liian sinisilmäinen? Meinasin jo että kerron jonkun aikarajan milloin haluan asioiden tapahtuvan, mutta sehän olisi painostamista? Tuntuu että aika alkaa loppua kesken, koska toivon lapsia :(
Kommentit (30)
mies tietää ei naimisiin kannata mennä
Miksi miehellä pitää olla vetovastuu tuossa asiassa? Sano että haluat ens kesänä naimisiin ja sitte alatte heti yrittää vauvaa. Kysy onko mies suunnitelmassa mukana vai ei. Jos sä tiedät varmasti mitä haluat niin "just do it!".
Älä anna sun haavekuvan tulla sun unelman tielle. Eli sä haluat perheen, mutta haaveilet että mies sanoo just oikeet sanat, toimii just oikeella tavalla. Joten et itse toimi unelmasi toteutumisen eteen, odottelen vain..
Vuosi 2020.. nainenkin saa olla aloitteellinen!
Joka ikinen mies jota olen tapaillut on kyllä seurustelun alussa vakuutellut että haluaa naimisiin ja lapsia "sitten joskus" mut jännästi näyttäys siltä et kuvittelevat että noitten aika olis ehkä nelikymppisenä xD
Joidenkin miesten on niin vaikea ymmärtää, että naisilla aika on todellakin rajallinen. Ei ole mitään hoppua vaihtaa kivaa aikuisten suhdetta vaippaelämään, vaikka periaatteessa niitä muksuja joskus haluaakin. Naisten on joskus pakko ottaa ohjat omiin käsiin jos ei muuten etene!
Jaa, itse ostin talon 30 vuotiaana juuri kun kolmas lapsi oli syntynyt.
M34
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten on niin vaikea ymmärtää, että naisilla aika on todellakin rajallinen. Ei ole mitään hoppua vaihtaa kivaa aikuisten suhdetta vaippaelämään, vaikka periaatteessa niitä muksuja joskus haluaakin. Naisten on joskus pakko ottaa ohjat omiin käsiin jos ei muuten etene!
Niinpä, miksi vaihtaa kivaa suhdetta vaippaelämään. Avainsanat.
Et ole selvästikään puhunut miehen kanssa.
Jos olisit, olisit tähän jo kirjoittanut mitä hän haluaa. Tai itseasiassa et olisi edes tehnyt koko tätä postausta koska se olisi tarpeeton.
Eli istu alas miehen kanssa ja keskustele niin että ymmärrät mitä hän haluaa tulevaisuudelta.
Mies haluaa nähdä vielä muutakin kuin perhe-elämää. Minä odotin miestä, ja nyt 40v olen todennäköisesti lopullisesti lapseton. Hoidossa ollaan mutta ei hyvältä näytä :(
Niin no mieshän se tässä on sanonut että perhe olisi kiva. Teot ei vaan oo vastannut puheita.