Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko mielestäsi empaattinen ja mukava ihminen?

Vierailija
29.04.2013 |

Sellainen, joka osaa ajatella miltä toisesta mahtaa tuntua ja sellainen, jonka kanssa toinen mielellään on tekemisissä. Yhteistyökykyinen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole empaattinen enkä mukava, mutta jostain syystä ihmiset mieltävät minut sellaiseksi ja minusta pidetään.

Vierailija
2/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta niin varmaan lähes kaikki muutkin itsestään kuvittelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena ja nuorena hyvin empaattinen, mutta sekin on pahasta. Jouduin kasvattamaan kuoren, ettei maailma satuta liikaa. Nykyisin olen aika kova ihminen, vaikka pyrin kyllä tulemaan muiden kanssa toimeen. Eivät kai empaattisuus ja yhteistyökykyisyys kulje käsi kädessä?

Vierailija
4/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen sulkeutunut ja kyyninen, enkä erityisesti pidä ihmisistä.

Vierailija
5/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutessani osaan kyllä olla empaattinen, mutta valitettavan harvoin koen tarvetta miettiä mitä muut ajattelevat ja miltä muista nyt tuntuu.

Vierailija
6/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovinkaan empaattinen. Hiljaa mielessäni kiroilen kaikenlaisia vässyköitä, velttoilijoita ja saikuttelijoita, jotka omasta mielestään ovat elämän murjomia ja ansaitsevat sääliä. Mä olen itse ollut lapsena tosi köyhä ja omin avuin sitten ponnistanut suht ok työuralle kovalla työllä ja itse itseni elättäen.

Sen kyllä tiedän, että jos on lapsesta asti saanut osakseen henkistä väkivaltaa, niin ei ole työkaluja päästä välttämättä kovin pitkälle elämässään. Siihen mulla riittää empatia, mutta sellaset tavan vätykset, niin ei jaksa paljoo sääliä. Suurin osa noista valittajista on vaan saamattomia lusmuja.

Vierailija
7/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ja en. 

Vierailija
8/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jotkut kun huomaavat toisen olevan hyvin empaattinen ja toisia huomioon ottava, luulevat tällaisen ihmisen olevan mielistelijä ja heikko ihminen, joka hakee vain toisten hyväksyntää. Sellainen ihminen jää helposti sitten esim. työyhteisössä jalkoihin, kun hänen yli yritetään aina kävellä eturistiriitatilanteessa. Kiltteys ei ole mikään hyve nykysuomessa.

Työpaikalla kunnioitetaan niitä mitä pelätään, ja heillä on valtaa enemmän kuin empaattisilla ja kilteillä työntekijöillä.

Toisaalta kiltteys ja empaattisuus kantaa hedelmää sitten perhe-elämässä. Lapset ja kumppani ovat tyytyväisempiä empaattisen ja kiltin äidin ja isän hoivissa, kuin jonkun despootti kusipää kontroloivan vanhemman.

Vierailija
9/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjimmiltani olen, mutta luulen että minua ei pidetä empaattisena ja mukavana, koska olen aika introvertti ja ujo enkä kauheasti lähesty ihmisiä tuodakseni esiin empaattisuuttani. Luultavasti minua pidetään aika kylmänä ja etäisenä ihmisenä.

Vierailija
10/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko empaattinen ihminen sellainen joka antaa alkoholistille viinapullon vai sellainen joka ottaa sen häneltä pois? Toisessa tapauksessa hän on yhteiskykyinen, toisessa taas muitten asioihin sekaantuva ylimielinen besserwisser.

Vierailija
11/11 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Osaan olla mukava ja tulen kyllä ihmisten kanssa toimeen, mutta en oikeasti ymmärrä heitä kovinkaan hyvin. Tajuan monesti vasta jälkeenpäin, miksi joku toimi jotenkin tai sanoi jotakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä