Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte vappuna?

Vierailija
29.04.2013 |

Meillä on aina ollut armotonta mättöä, mutta ajattelin nyt vähän erilaista menua, mutta en tiedä mitä. Lapset ovat 11-16 vuotiaita, joten heille ei voi vahingossa syöttää mitään terveellistä ja helposti tulee kapina, jos vappuna ei ole erkoisia ja hyviä herkkuja.

Simaa ja munkkeja joka tapauksessa pitää olla, mutta entä muut herkut?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona laitan ihan tavallista ruokaa. Tänä vuonna lasagnea, sillä se uppoaa ainakin kaikille. Jotain raikasta salaattia myös. Simaa ja munkkeja jälkkäriksi.

Vappupäivänä grillataan, en tiedä vielä mitä, mies ottaa siitä päävastuun. Minä laitan vaan rehut, ehkä jotain kesäkurpitsasta ja salaattia tietysti. Simaa ja munkkeja taas jälkkäriksi.

Pakkasessa on myös jätskiä, jos joku haluaa syödä.

Vierailija
2/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, ei vahingossakaan uppoa mitään terveellistä?

Eikö teillä syödä salaatteja? Hedelmiä? Marjoja? Niistähän saa vaikka mitä hyvää.

Meillä mm. tortillat on herkkua ja niissähän on yli puolet salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipuli jne.
Hedelmäsalaattia jälkkäriksi? Tai marjasmoothie?

Meillä ei mitään erityistä "mättöä" ole oikeastaan koskaan, vaikka pidänkin useamman munkin syömistä päivässä jo melkoisena mättönä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole mitään erityistä suunnitteilla vapuksi! Käydään naapurissa munkkikahveilla. Meillä itsellä ei ole munkkeja tai simaa vapuksi, koska mä oon laihiksella.

Vierailija
4/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöväthän nuo terveellisestikin, paitsi vanhinta on ihan pienestä pitäen salaatti inhottanut, mutta vappu on kuitenkin juhlapäivä, jolloin syödään perinteisesti herkkuja. Tortillat ovat ihan hyvä vaihtoehto, mutta ehkä meillä on ollut sitä liian usein arkena ettei se tunnu musta enää juhlasyömiseltä. No lapset siitä kuitenkin varmasti tykkäävät.

Mä olen myös laihiksella, mutta en mä niin julma ole että kieltäisin lapsilta siman ja munkit sen takia.

Ap

Vierailija
5/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 09:20"]

Mä olen myös laihiksella, mutta en mä niin julma ole että kieltäisin lapsilta siman ja munkit sen takia.

[/quote]

Voin kertoo, että toi meidän 1,5-vuotias ei sillä tavalla osaa kaivata munkkeja ja simaa.

4

Vierailija
6/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillataan. Huomenna on ainakin maissia, kanaa, sienisalaattia, perunasalaattia kokeilen uudella ohjeella, joku vihreä salaatti, Musta Pekka-juustolla täytettyjä herkkusieniä, ympärille pekonia.

Keskiviikkona voisi grillata lohta ja syödä tiistain jämiä sen kanssa. Ja tietty munkkeja ja simaa

Jotain jälkkäriä vielä mietin

Vierailija
7/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mussutetaan ainakin kanaceasar-salaattia, sienisalaattia, perunasalaattia, grillataan possun ribsejä + possun pihvejä + aurapekonisieniä.

Lisäksi savustetaan lohta.

Vierailija
8/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloita, munkkeja,simaa :)

Vierailija
9/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan niinkin tylsiä että on nakkeja ja perunasalaattia ja varmaan muitakin salaatteja. tuoretta patonkia, sipsejä ja nameja, simaa ja munkkeja.

sitten teen itselleni herkutteluun oman tonnikalamössön jota laitetaan patongin päälle. (Tämä on myös maailman paras krapularuoka, tuli huomattua aikana ennen lapsia)

mössöön tulee tonnikalaa, majoneesia, keitettyä kananmunaa, maustekurkkuja (valkosipulia ja katkarapuja voi myös laittaa)

Vierailija
10/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa. Nämä ruoat siis iltaherkutteluun.. Perusruokaa muuten päivällä..

Vierailija
11/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tonnikalaherkku vois mennä meilläkin. Ja lapsille se maistuisi varmimmin lohen kanssa. =)

Vierailija
12/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 09:54"]

Me ollaan niinkin tylsiä että on nakkeja ja perunasalaattia ja varmaan muitakin salaatteja. tuoretta patonkia, sipsejä ja nameja, simaa ja munkkeja.

sitten teen itselleni herkutteluun oman tonnikalamössön jota laitetaan patongin päälle. (Tämä on myös maailman paras krapularuoka, tuli huomattua aikana ennen lapsia)

mössöön tulee tonnikalaa, majoneesia, keitettyä kananmunaa, maustekurkkuja (valkosipulia ja katkarapuja voi myös laittaa)

[/quote]

7 kommentoi, että meillä on vastaavaa mössöä aina aikuisten lättyjen/vohveleiden täytteenä ja myös sellaisten ruissipsi-leipästen päälle käy hyvin alkupaloiksi. Jos haluaa ytyä niin chilitonnaria voi kokeilla ja uuniperunoihinkin passaa.

Vierailija
13/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks nakit ihan out??

Vierailija
14/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, me ollaan miehen kanssa töissä vappuna, minä soittokeikoilla ja mies vuorotyöläisenä tehtaassa, nähdään vappupäivänä päivällä, joten silloin Tapolan Tulikeppejä, aurinkokuivatulla tomaatilla maustettuja lihapullia, perunasalaattia ja juustoisen hedelmäistä vihersalaattia. That's it. :)

Vierailija
15/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmioleivät, kinkkupastasalaattia, perunasalaattia,  grillataan vartaita,  valkosipulipatonkia + tuorejuustoa.

Munkkeja plus tippaleipiä

simaa, mehua, kuoharia, lonkeroa ja olutta.

Hauskaa vappua kaikki! :)

Vierailija
16/16 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grilliin pihvejä sekä vartaita, nakkeja keitän. Uudet perunat kokonaisina. Oma tehty perunasalaatti, vihreä salaatti pähkinöillä ja melonilla. Kasvispaistos, jossa kaalta, porkkanaa ja erivärisiä paprikoita. Sienifocaccia (leipää) + tuoreita sämpylöitä itse tehtynä. Suolakeksit, rypäleet, tuorejuusto, popcornit, dippiä. Kuohuviini, sima, vesi, punaviini. Munkkeja (pakaste), täytekakku, marjajäädyke. Kaikille (11 hlöä) löytyy jotain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi