Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos jossain aloituksessa näet toisen satuttavan jollainlailla muita

Vierailija
06.07.2020 |

klo 9:46 | 6.7.2020
Alatko satuttaa aloittajaa? Mä en, koska itselleni tulee aina mieleen, että sitä aloituksen tekijää on satutettu. Minusta on ihan käsittämätöntä, että jos joku näkee palstalla, että joku satuttaa muita alkaa heti haukkua ja kiusata tätä. Vaikka luultavimmin kyse on avuttomuudesta ja siitä, että toinen tarttisi apua ja että häntä itseään on satutettu en usko ollenkaan mihinkään tahalliseen pahuuteen satuttamistilanteissa. Eihän sellaisesta ole mitään hyötyä tekijälle. Tuntuu, että ne, joiden mielestä kaikki satuttaminen on aina pahuutta, satuttavat ITSE tahallaan ihmisiä ja ajattelevat siksi näin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä satutan ihmisiä siksi, että olen viallinen ihmisenä, ja myös paljon äitini parjaamisesta käytökseeni liittyen oli kyse siitä, että hän luokitteli satuttamiseksi asioita, jotka eivät olleet sitä, koska hän näki minussa pahaa, koska on vinksahtanut ihminen. Joten jos joku siitä minua satuttaa on syypää. En minä.

Ap

Sinä satutat ihmisiä, koska haluat satuttaa. Piste. Oma valinta, josta saa sitten kärsiä seuraukset toivottavasti.

Ei ole näin. Mitä hyötyisin siitä, että haluaisin läheisiäni satuttaa?

Ap

Vierailija
2/7 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten satuttaminen johtuu siitä, että itseä on satutettu, eikä se kohta ole korjaantunut vielä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku näkee toisia satuttavassa käytöksessä pahuutta kertoo näkijästä, ei kohteesta. Koska ilmeisesti sellaisen ihmisen repertuaariin toisten tahallinen satuttaminen sitten kuuluu, kun voi nähdä sitä toisissa. Vaikka eniten ihmisiä satuttavat toisten ei-satuttamaan tarkoitetut teot.

Ap

Vierailija
4/7 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini satutti minua kun olin pieni siksi, että uskoi vikojeni olevan pahuutta. Se oikeutti hänet satuttamaan minua.

Ap

Vierailija
5/7 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja siis ikävä kyllä osa palstalaisista jakaa tällaisen epäterveen katsantokannan. Ja katsoo sen takia, ettei tee pahaa, kun on ilkeä muille tms.

Ap

Vierailija
6/7 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini raivosi sellaisesta, että jokin minun lapsena tekemäni toiminta satutti ja loukkasi häntä. Hän ei tajunnut yhtään, että ei lapsen vastuulla ole kiertää aikuisen traumoja.

Ap

Vierailija
7/7 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja että lasta ei saa satuttaa sillä oikeutuksella, että uskoo ja kuvittelee sellaista lapesta, joka ei ole totta. Hän on sen velkaa, että tajuaisi satuttaneensa minua. Myöntäisi sen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme