Kumpi pienempi paha tupakointi vai lihavuus?
Aattelin yleistä mielipidettä kysyä ko aiheesta. Itse olen ollut painoindeksin mukaan merkittävästi ylipainoinen noin kolme vuotta sitten. Aloitin tupakoinnin kokeiluna pystynkö sen avulla hillitsemään ahmimishäiriötäni. Kokeilu tuotti tulosta, sillä ravasin hissittömässä taloyhtiössä viidennestä kerroksesta katutasolle ja takaisin useamman kerran päivässä. Myöskin muu liikunta alkoi maistua ihan eri tavalla ja aloin käymään mm kuntosalilla. Tällä hetkellä bmin mukaan olen lievästi ylipainoinen, mutta vyötäröni on alle 90cm (kuten naisilla kuuluisi olla) ja myöskin kehossani on enemmän lihasta kuin kolme vuotta sitten. Kysymykseni kuuluukin nyt onko mielestänne pahempi asia tupakoida (kun missään ei saa tupakoida ja syöpään sairastuneita tupakoitsijoita syytetään tupakoinnista jne) vai olla ylipainoinen (kun sitäkään ei saisi yhteiskunnan mielestä olla)? Tupakoitsijana maksan myös hel*etillistä veroa valtiolle, kun eikö makeisvero ole poistunut jo käytöstä?
Itse pääsin tupakinhimosta sekä jatkuvasta nälästä vapen (sähköröökin) kanssa eroon. Hankin siihen hyvän maun. Keuhkotkin säästyy