Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini tekee itselleen laadukkaita ruokia ja lapsilleen mikropizzoja!

Vierailija
06.07.2020 |

Olemme kesällä viettäneet aikaa lapsuuden ystäväni kotona ollessamme kotipaikkakunnallani käymässä. Olen kiinnittänyt huomiota, että kaverini laittaa itselleen maittavaa lohta ja kasviksia esim. mutta lapsilleen vain ja ainoastaan mikropizzaa, maksalaatikkoa ja sen sellaista. Tohdin kysyä, että miksei tee samaa ruokaa lapsilleenkin, niin vastasi tuohtuneena, että sehän maksaa! Olin ja olen täysin yllättynyt hänen vastauksestaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enhän minäkään ipanoille nyt mitään entrecotea tarjoile. Ei ne erota halpaa possunpihviä hyvästä naudanpihvistä tai arvosta vaivalla tekemääni punaviinikastiketta. Syökööt nakkia.

Itse asiassa punaviinikastikkeen antaminen lapsille on lasun peruste. Eli siltäkin osin hyvä, että et niin toimi.

Joo. Minä useinkin vedän halvat kännit Pirkka-punaviinikastikkeella.

Kyse on nimestä ja makuun tottumisesta. Ei alkoholipitoisuudesta.

Ihan samasta syystä lapsille ei ole sallittua myydä alkoholitonta olutta kaupassa.

Vierailija
22/25 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enhän minäkään ipanoille nyt mitään entrecotea tarjoile. Ei ne erota halpaa possunpihviä hyvästä naudanpihvistä tai arvosta vaivalla tekemääni punaviinikastiketta. Syökööt nakkia.

Itse asiassa punaviinikastikkeen antaminen lapsille on lasun peruste. Eli siltäkin osin hyvä, että et niin toimi.

😂😂😂😂

Tässä meillä on oikein kokki. Alkoholi haihtuu kastikkeen valmistusprosessissa (keittäessä) pois.

Kyttääminen ja kiusaaminen on lasun peruste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hyvä ruoka todellakin maksaa paljon, mutta jos niitä kalliita ruokia joka tapauksessa on varaa ostaa, en näe juuri lasten syömien määrien vievän vararikkoon.

Jos meillä on ruokana vaikkapa naudan sisäfileetä, laitan lisukkeeksi jotain halvempaa, kuten esimerkiksi lohkoperunaa. Lasten annoksiin laitan ensin vain vähän sitä kalliimpaa tuotetta ja enemmän sitä halpaa tuotetta. Kumpaakin saa lisää halutessa ja jos sitä riittää, mutta pääasia, etten ”tuhlaa” lasten annoksiin enempää kallista tuotetta kuin haluavat syödä.

Vierailija
24/25 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen luottamussuhde vanhempaan vahingoittuu, mikäli lapsi pakotetaan syömään sellaisia ruokia joita kohtaan hänellä on negatiivinen tunne. Tämä tarkoittaa esimerkiksi kalaa, sipulia, homejuustoa, retiisejä ym.

Mua nauratti tässä viestissä se, ettå meidän kaikkien (pieniä vielä) lasten lempimakuja ovat just noi neljä! Mistä sä noi poimit ja mikseivät olisi mieluisia?

Vierailija
25/25 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen luottamussuhde vanhempaan vahingoittuu, mikäli lapsi pakotetaan syömään sellaisia ruokia joita kohtaan hänellä on negatiivinen tunne. Tämä tarkoittaa esimerkiksi kalaa, sipulia, homejuustoa, retiisejä ym.

Mua nauratti tässä viestissä se, ettå meidän kaikkien (pieniä vielä) lasten lempimakuja ovat just noi neljä! Mistä sä noi poimit ja mikseivät olisi mieluisia?

Silti tiedän lapsia, joilla on negatiivinen tunne juuri joita neljää kohtaan. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän