Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon lihaa/kalaa/kanaa varaatte per ruokailija?

Vierailija
28.04.2013 |

Esim. riittääkö 400 g jauhelihapaketti perheelle, jossa on kaksi aikuista ja kaksi kouluikäistä lasta? Pienet kanapaketit (250-300 g) ovat ainakin niin pikkuisia, että niistä saa juuri kaksi aikuista vatsansa täyteen salaatin ja riisin kanssa.

Toisaalta, kannattaako sitä lihaa niin paljon syödäkään? Mikä on sopiva määrä aikuiselle/lapselle teidän mielestänne?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilllä hoikka mies syö niin paljon että ei roitä 400g jauhelihaa vaikka on vain ylsi taaperoikäinen lapsi meidän lisäksi. Tosi pieniruokaisia olette jos riittää teidän porukalle. Vai jatkatko kastiketta esim.sienillä, pavuilla jne.?

Vierailija
2/3 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ruoasta.

400g jauhelihaa liha-peruna-vuokaan riittää meillä koko perheelle (2 aikuista, 3 lasta) ja seuraavana päivänä vielä äidille ja lapsille.

Isäntä syö enemmän lihaa. Voi syödä vaikka 2 kanafilettä yhdellä aterialla. Mä taas syön itse noin puolikkaan fileen, samoin lapset, sitten enemmän salaattia.

Suosin vähäistä lihan käyttöä ihan ekologisista ja terveydellisistä syistä. Onneksi nykyään ei ole enää niin vallalla vanhan ajan lihakastike + perunat -mentaliteetti.

Toisinaan on tietysti kiva syödä kunnon iso pippuripihvi, mutta sitä harrastan itse noin pari kertaa vuodessa. Voisin aivan hyvin siirtyä kasvisruokaankin, mutta se edellyttäisi sitten parempia kokkaustaitoja, sillä kyllähän lihasta tai kalasta tulee hyvä maku ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin sitä (jauhe)lihaa sellaisenaan tulee syötyä perunan, riisin tai pastan kanssa. Lisään aina joukkoon vihanneksia, sieniä yms., joten meillä riittää 400 g paketti perheelle, jsosa on 2 aikuista ja 2 lasta. Kanapaketteja pitää kyllä ostaa kaksi, jotta koko porukka tulee tyytyväiseksi.

Kolmonen on tosi pieniruokainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi