Mitä tavaroita pöllitte työpaikaltanne?
Eli mitä teillä on tapana varastaa työnantajaltanne?
Kommentit (23)
Vessapaperia, kahvia, maitoa, kyniä jne. toimistotarvikkeita.
Varastin myös pomon vaimon pikkujouluissa, mutta se oli oikeastaan enemmänkin lainaaminen.
Olen huomannut että aikaa, toisin sanoen rahaa.
Lusmuillaan töissä vaikka työnantaja maksaa siitä ajasta kalliisti.
yleisin varastus lienee työaika, jota varastetaan myöhästelyllä, ylimääräisillä röökitauoilla, ennen aikojaan lähtemisellä ja omia asioita päivisin netissä hoitamalla.
rööki on halpaa, mutta sen polttaminen työajalla röökiporukassa on todella kallista.
Kyniä. Vahingossa tosin kun ne jää aina työpaidan rintataskuun :D
Enpä ole mitään varastanut, töissä tarvittavia tavaroita kulkee kodin ja työpaikan väliä ja joskus näitä tulee käytettyä omiin tarkoituksiin. Joskus ensimmäisestä työpaikasta vein rullan vessapaperia kun yövuorosta lähtiessä muistin , että se oli loppu kotoa enkä ollut muistanut käydä ostamassa.
Tyhjiä pahvilaatikoita, ne jotka menee puristimeen. Tosin lupa on kerran annettu ja kuvittelen että koskee jokaista pahvilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole mitään varastanut, töissä tarvittavia tavaroita kulkee kodin ja työpaikan väliä ja joskus näitä tulee käytettyä omiin tarkoituksiin. Joskus ensimmäisestä työpaikasta vein rullan vessapaperia kun yövuorosta lähtiessä muistin , että se oli loppu kotoa enkä ollut muistanut käydä ostamassa.
Heh heh. Ensin sanot että et ole varastanut ja heti perään luettelet kaikkea, mitä olet varastanut. Eli olet varas.
Työstä ansaitaan palkkaa, joka on työntekijällä käytettävissä kaiken tarpeellisen ostamiseen muiden kulujen jälkeen.
Mielestäni on epälojaalia toimintaa työnantajaa ja palkanmaksajaa kohtaan mikäli työpaikalta vie jotain mikä on työnantajan omaisuutta.
Kannatan nollatoleranssia tuon suhteen.
Opettajilla se menee niin että kotoa varastetaan tarvikkeita työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Sama ja tulee hoidettua jonkun verran omia asioita työajalla.
Mitä varastatte? Kuullostaa siltä, että niin kun koko ajan lähtis tavaraa mukaan. En ole ottanut kun yhden yliviivaustussin ja sekin lähinnä vain unohtu, kun piti kotona tehdä hommia. Toki olen tulostanut omia juttuja kuten gigantin kuitteja jne. Muuten en koe kyllä mitään varastamisen arvoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tämmönen tyyppi töissä jolle maksettiin täysin saman verran palkkaa kuin minulle ja tämä vielä ylennettiin. Oli päivälleen yhtä kauan kuin minä ja silti tämä tyyppi tuli aikaisin aamuun seiskaan, jolloin isot herrat ei vielä ollut paikalla. Löi koneen päälle ja söi mysliä ja jogurttia koneen edessä puoli kasiin asti. Tämän jälkeen meni kahvioon jauhamaan paskaa kasiin asti kunnes isot herrat tuli. Ruokkiksella viihty 50min-1h ja liukuva kahvitauko kahdelta oli 20min, niin tämä oli ekana paikalla ja lähti viimeisenä eli se oli sellaset 40-45min. Ja koska tämä oli tullut seiskaan, niin kolmeltahan voikin sitten lähteä ja merkata täydet tunnit vaikka päivä jäikin melkein 2h vajaaksi. Voitte sanoa kyttääjäksi, mutta 25 hengen avokonttorissa näkee mitä kaikki tekee. Hauskaa oli myös se, että hän itse valitti minulle, että jätin monesti ruokiksen pitämättä ja lähdin puolta tuntia ennen, kun jossain duunaritessissä lukee, että ruokatauko on pidettävä...
Kaikki työnantajat ovat varastaneet minulta. Milloin puuttuu lomakorvauksia ja milloin puuttuu mitäkin.
Kuka niitä jaksaa koko ajan olla rosiksesta perimässä ..
Zinc
Koko järjestelmä on mätä.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten viitsinyt ajaa kauppaan vaikka ne ovat auki 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lusmuillaan töissä vaikka työnantaja maksaa siitä ajasta kalliisti.Meillä oli tämmönen tyyppi töissä jolle maksettiin täysin saman verran palkkaa kuin minulle ja tämä vielä ylennettiin. Oli päivälleen yhtä kauan kuin minä ja silti tämä tyyppi tuli aikaisin aamuun seiskaan, jolloin isot herrat ei vielä ollut paikalla. Löi koneen päälle ja söi mysliä ja jogurttia koneen edessä puoli kasiin asti. Tämän jälkeen meni kahvioon jauhamaan paskaa kasiin asti kunnes isot herrat tuli. Ruokkiksella viihty 50min-1h ja liukuva kahvitauko kahdelta oli 20min, niin tämä oli ekana paikalla ja lähti viimeisenä eli se oli sellaset 40-45min. Ja koska tämä oli tullut seiskaan, niin kolmeltahan voikin sitten lähteä ja merkata täydet tunnit vaikka päivä jäikin melkein 2h vajaaksi. Voitte sanoa kyttääjäksi, mutta 25 hengen avokonttorissa näkee mitä kaikki tekee. Hauskaa oli myös se, että hän itse valitti minulle, että jätin monesti ruokiksen pitämättä ja lähdin puolta tuntia ennen, kun jossain duunaritessissä lukee, että ruokatauko on pidettävä...
Samanlainen lusmu meidän työpaikalla! Onneksi se lomautettiin keväällä ja ei ole ainakaan vielä otettu takaisin, vaikka muut lomautetut ovat jo sorvin ääressä. Ehkä johtokin näki, mitä touhua siellä yksi harrasti. Ja ei edes ole kaivattu sen työpanosta, aivan hyvin pystytään hommat hoitamaan vaikka ”yksi puuttuu”. Sekin kertoo, ettei työpanos ollut kummoinen.
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla se menee niin että kotoa varastetaan tarvikkeita työpaikalle.
Tämä!
Jäin oikein miettimään, mitä olisin varastanut töistä kotiin eikä mieleen tule mitään. Omilla rahoilla kyllä ostan paljon tavaraa työkäyttöön ja vien kotoa tarvikkeita töihin.
Röökaajat varastavat tupakkatauoillaan joka päivä, yleensä useamman kerran päivässä, työaikaa. Aika on rahaa.
Perusdirektiivi: kaikki otetaan mitä ei ole pultattu kiinni.
Olin työpätkällä jossakin siihen aikaan, kun työhakemukset lähetettiin vielä kuoressa todistuskopioitten kanssa. Kirjekuoria tarttui matkaan. Ne löytyi jostakin vuosien päästä ja olivat rumia kuin mitkä. Kopioita luonnollisesti otin myös. Siinä paikassa ei perehdytetty juurikaan työhön ja harjoittelu käytettiin heidän hyväkseen ja huudettiin, kun ei ollut seppä syntyissään.
Kaikki varastaa jotain työnantajaltaan.