Mikä on edellinen ruoka- tai leivontakokeilusi?
Miten sujui ja upposi perheeseen? Itse lsitoin juuri pihlajanmarjaleivät uuniin. Saas nähdä mitä niistä pidetään. Iltateen kanssa tarkoitus nauttia.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Hölskyperunat, kaikki meni.
Hölskykurkuista olen kuullut. Miten teit hölskyperunoita? Perunat pitänee olla kypsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölskykurkuista olen kuullut. Miten teit hölskyperunoita? Perunat pitänee olla kypsiä.
Valion ohjetta noudatin prikulleen. Kilo uusia perunoita keitetään suolavedessä kypsiksi, vesi pois ja sekaan voita, smetanaa ja puntti tilliä ja puntti ruohosipulia. Voi syödä lämpimänä tai kylmänä, sellaisenaankin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valion ohjetta noudatin prikulleen. Kilo uusia perunoita keitetään suolavedessä kypsiksi, vesi pois ja sekaan voita, smetanaa, kevätsipulia ja puntti tilliä ja puntti ruohosipulia. Voi syödä lämpimänä tai kylmänä, sellaisenaankin hyvää.
Ai niin ja idea on siis tietysti hölskytellä nuo ainekset sekaan lopuksi (kansi päällä ravistelu).
Kokeilin tehdä sushia, mutta etikkariisi maistui paskalle.
Mansikka-pistaasi-valkosuklaatortun tein.
2 suolaista piirakkaa paistoin , täytteenä mm. broilerilenkkiä , sipulia , tacomaustetta , kermaviiliä , munaa. Oikein hyvää tuli.
Eilen tehtiin pojan kanssa tosi hyvä ex-temporepitsa. Jauheliha-tonnikalatäyte tomaatin ja punasipulin kanssa höystettynä yhdessä onnistuneen pannupohjan kanssa svengasi todella.
Huomennakin voisi leipoa. Ostin ison paketin ladyfinger-keksejä. Olen etsinyt hyvää suklaavaahto/hyydytettyä torttuohjetta, suomeksi ei löydy kuin tiramisu.
Kukaan ei ole kokeillut mitään.